הטבח בפיטסבורג

אבל בארה"ב; טראמפ: הרוצח - "אדם משוגע ומטורף"

הנשיא האמריקני הורה על הורדת הדגל במשך שלושה ימים במוסדות ציבוריים כאות אבל על הטבח בבית הכנסת הקונסרבטיבי בפיטסבורג שבפנסילבניה (אקטואליה, בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת הטבח (צילום: מתוך טוויטר)

ארה"ב בהלם ובאבל: הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, הורה על הורדת דגלי ארצות הברית לחצי התורן במוסדות ציבוריים למשך שלושה ימים בעקבות הטבח בשבת בבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג שבפנסילבניה בו נהרגו 11 מתפללים הי"ד.

הנשיא דונלד טראמפ אמר הלילה שהירי הוא מעשה מתועב, ורצח המוני "שקשה לדמיין". הנשיא הוסיף: "האומה שלנו והעולם מזועזעים והמומים מהאבל, זאת הייתה פעולה אנטישמית. לא חשבנו שזה יכול להיות בימים האלה ובעידן הזה. אבל כנראה שלא למדנו מהעבר".

בעצרת בחירות באינדיאנפוליס לקראת בחירות האמצע המתקרבות, אמר טראמפ שחייבים לגנות את האנטישמיות ולהיאבק בה בכל מקום, וקרא לאמריקנים להתגבר על השנאה והמחלוקות.

טראמפ ימשיך לעצרת באילינוי, למרות האירוע הקשה. קודם דווח שהוא עשוי לבטל את הגעתו בגלל הטבח, אך בהמשך אמר ש"הוא לא רוצה לתת לרוע לשנות את חייהם של האמריקנים".

"אני אלך לאילינוי ונשאיר את הלו"ז שלנו כמו שהיה צריך להיות. כולנו צריכים לעשות את זה", אמר הנשיא. "מה שהולך עם השנאה במדינה שלנו זה דבר נורא, באמת, ובכל העולם. חייבים לעשות משהו. כשאנשים עושים דברים כאלה חייבים לגזור עליהם עונש מוות. העולם אלים", אמר טראמפ והוסיף שהחשוד בירי הוא "אדם משוגע" ו"מטורף".

טראמפ נשאל על הקשר בין הטבח בבית הכנסת לחוקי הנשק המקלים בארה"ב ואמר שייתכן שהרצח היה נמנע אם בבית הכנסת היו שומרים חמושים. "אם הייתה להם הגנה מסוימת בבית הכנסת אולי המצב היה שונה לגמרי. הם לא עשו את זה", אמר טראמפ. כשנשאל אם לדעתו צריך לאבטח בקביעות את כל המוסדות הדתיים בארה"ב השיב שהוא "שונא לחשוב על זה ככה".

כזכור, מעט לפני 10:00 (שעון מקומי) פרץ לבית הכנסת "עץ החיים" היורה האנטישמי, רוברט באוורס. ב-FBI אמרו שהוא הסתער על בית הכנסת עם רובה ושלושה אקדחים. לפי דיווחים מקומיים לפני שפתח באש צעק: "כל היהודים חייבים למות".

באוורס פתח באש באולם המרכזי שבו התכנסו יותר מ-40 איש בשבת בבוקר. בבית הכנסת היו כמה אירועים, כולל ברית מילה. לאחר שרצח שלושה מתפללים באולם התפילה המרכזי הוא ירד למרתף ושוב פתח באש. הוא רצח שם ארבעה בני אדם ואז נמלט למעלה, לקומה השלישית. שם החלו חילופי אש בינו לבין השוטרים שהוזעקו למקום. אחרי שנפצע בחילופי האש הוא הסגיר את עצמו למשטרה. הוא מאושפז בבית החולים במצב יציב.

לפי הדיווחים כרגע יש לפחות 11 נרצחים. לפחות שישה נפצעו בירי, בהם ארבעה שוטרים - שלושה מהם נפגעו מירי במהלך קרב היריות עם באוורס. שוטר נוסף נפגע מרסיסים.

אתמול פשטה המשטרה המקומית על ביתו של באוורס בפיטסבורג. לפני שהרוצח יצא לבית הכנסת הוא כתב בטוויטר שלו נגד ארגון שמסייע להגירת יהודים לארה"ב. בארה"ב פורסם שבאווורס היה פעיל ב"גאב", רשת חברתית פופולארית בקרב ניאו-נאצים שבה כתב לעיתים קרובות הודעות גזעניות ואנטישמיות. ב-FBI אמרו אמש שההערכה היא שהוא פעל לבדו.

התובע הכללי של מדינת פנסילבניה בארה"ב הודיע, כי כתב האישום נגד הרוצח בבית הכנסת "עץ חיים" כולל 29 סעיפים פליליים של עבירות אלימות, נשק והפרת זכויות אדם.

שמותיהם של הנרצחים בטבח יפורסמו אחר הצהריים (שעון ישראל). כך מסר ראש העיר של פיטסבורג, ביל פדוטו, בריאיון לרשת ה-CNN.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר