מדבר על הכל

ראש העיר אלעד ישראל פרוש ב'אולפן כיכר'

ההסכם עם 'דגל' שלא קוים, בקשת הסליחה מאריה דרעי, הדיונים בבתי גדולי ישראל, העתירה לבית המשפט והתנאים של ש"ס ו'דגל' • ראש העיר אלעד ישראל פרוש בראיון באולפן 'כיכר השבת' (ארץ)

ישי כהן ואבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

הבחירות לעיר אלעד, הן אולי הבחירות הסוערות שידענו, עם תהפוכות, האשמות, עתירות ופסילת מועמדם של 'דגל התורה' וש"ס. כעת, כיממה לפני הבחירות, ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, והמועמד הכמעט ודאי לניצחון, מתייצב באולפן כיכר השבת ולראשונה מדבר על הכל ומשיב לכל השאלות הקשות.

כותרות הראיון עם ישראל פרוש:

הפרת ההסכם עם 'דגל': "היה סיכום ברור לפיו אלעד ובית שמש קשורים זו בזו. מקלב התקשר לאבי מורי (סגן השר מאיר פרוש) ואמר לו: 'האם שרוליק יעבור לבית שמש?', אני אוהב את אלעד, אני בניתי אותה, אם יחייבו אותי לעבור לבית שמש אני אעשה את זה מתוקף ההסכם. הגר"ח קנייבסקי הודיע שאבוטבול נשאר בבית שמש. לשאלת המפלגה (שלומי אמונים) האם אמרו לרבי חיים שיש הסכם, התשובה הייתה 'לא, אנחנו מתנצלים, אבל לא אמרו'.

"פנינו ל'דגל התורה' ואמרנו בוא נטפל, נלך לבוררות, דחו, ודחו ודחו. בסופו של דבר כיוון שלא קוים ההסכם אנחנו פטורים מלקיים את ההסכם באלעד, ונכנסו למערכת בחירות.

"סיפרתי לכל האדמו"רים, לרבי גרשון אדלשטיין, ולראשי ישיבת סלבודקא על הסיטואציה באלעד, ואמרו לי גם מביתו של הגר"ח קנייבסקי - אתה נשאר באלעד.

"כל התהליך הזה היה לא ריאלי ולא הוגן. פינדרוס אמר לי: אם אתה נשאר באלעד, אני לא מתמודד".

בקשת הסליחה מאריה דרעי: "ביקשתי מאריה דרעי סליחה, כמה פעמים, הוא לא מסכים לסלוח, הוא רק אומר שהוא סולח. אגלה לכם משהו, בסוכות הורדתי את הנעלים בבית שלו, אמרתי 'אריה מכלוף בן אסתר, אני מבקש סליחה, מחילה וכפרה', על יד שלושה דיינים, אחת הבנות שלו אפילו אמרה שכך צריך לקרות, אני פרצתי בבכי במהלך המשא ומתן.

"זה הגיע לדקה שאמרו לי שלא אהיה מ"מ, לא תכנון ובניה, אמרתי על הכל כן, שאמרו לי על החרמת חברים - אמרתי לא".

הקמת הקואליציה לאחר פירוק ש"ס ואבי דיין: "אני רוצה לפתוח משהו שלא דיברתי עליו עד היום. יש בחור תימני שלפני הבחירות הקודמות הוא סגר איתי הסכם, ברק צברי. מגיע אריה דרעי ולוקח אותו. מוצאי הבחירות מגיע צברי ואומר שאתן לו סגן והוא עובר אליי. הרמתי טלפון לאריה דרעי ואמרתי לו שאני רוצה אותו, והוא אומר לי שזה סגור. הוא מדבר על זה שלקחתי חבר? אריה דרעי לקח ממני את התימנים פעמיים".

האחראים על הפילוג: "יגיע היום שאני אדבר על כל מה שצריך לדבר. אני רק אומר שאלעד היא עיר שסובלת הרבה שנים, היו לה חמש שנים של שקט. אם הם לא היו מקבלים הם לא היו שותקים, אתה יודע מי זה צורי קריספל...".

היום שאחרי, ש"ס ודגל יחרימו? "אני לא מאמין לדבר הזה. אם אתה חושב שאני עובד בשבועיים האחרונים, טעות בידך. אני כל היום בקברי צדיקים. אם חלילה רבי חיים היה נכנס לעיר בניגוד לרצונו - זה היה חילול ה'. אם אני הקמתי את 'תורה בתפארתה' ומרן הגר"ח קנייבסיק לא רצה לבוא ואמר שאין עיר כזו, אבל אני לא שם".

הטענות לשלטון פחד: "אני לא מכיר את הטענות הללו, אני אין לי ואטסאפ וסמס, אני מדבר רק עם עצמי ובורא עולם".

האמירה שיש מי שמנסה להשכיח את מורשת מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל: "אני יושב פה יומיים לפני הבחירות, אני לא מתכוון לדבר על אחורה. לך תשאל את מי שאמר משפטים - למה התכוון. אני פה כדי להגיד, שבורא עולם עשה מה שעשה, בג"צ ועוד בג"צ, אני אומר: בואו נשב לשולחן המשא ומתן".

הטענות שמשפחת פרוש עומדת מאחורי העותר שי נתן: "כשצורי קריספל רץ בפעם הראשונה - יעקב אשר עתר נגדו, יעקב אשר רץ - צורי עתר נגדו, צורי יצא נגד הרב עובדיה, הרב עובדיה והרב שטיינמן ישב שם על הבמה והוא יצא נגד ברמקולים, וגם פינדרוס עתר בשמו נגד רובינשטיין. ישראל פרוש לא עתר! אני מכיר את שי נתן, הוא הוגן ומפחד על העיר, הוא לא שאל אותי קודם. אין לי קשר לעתירה הזו! חד משמעית. לא במימון, לא בלבקש. ועוד יותר מזה, אני גם אמרתי בכל מקום, שאני חושב שצריך לעשות בחירות. התקשרו אלי מאיזה רדיו. יכול להיות שזייפו גם את החתימה שלי. הכל מותר".

למה לא לדחות את הבחירות? "יש עיר, צריך לנהל את העיר. יש גם תושבים. אם אתם הייתם רואים לפני שבועיים איך העיר נראית, שנייה לפני כאוס. אף אחד לא יכול להחזיר את זה אחורה. אני לא חושב שבמצב כזה אני צריך לקחת אחריות בשביל לדחות ולהכניס את העיר לאנדרלמוסיה של עוד חודש.

"מה גם, תסתובב אצל הציבור הספרדי והליטאי שמה, ותבדוק איזה ברכות נותנים על זה שלא דוחים את הבחירות. רבותי, יש פה עיר לנהל. בכלל, אני לא יודע איך אלעד תמיד נופלת לתוך מלחמה ארצית, של גיוס, ירושלים, כאלו דברים.

"תנו לנו לנהל את העיר הזו, רבותי. זאת עיר לא פשוטה. היא עולה על דרך המלך, רק תראו את הסכם הגג, תראו את הכבישים, מאות כיתות לימוד, מעונות, תרבות, ספרייה, די. תנו לעיר הזאת שקט".

ש"ס טענה שכל המקומונים נרכשו על ידך, והכל שייך למשרד הפריפריה: "אני לא מציע לדבר יותר מדי על הנושאים האלו, אני אמנם לא איש חשבונות, אבל ניהלתי עיר 5 שנים. שיבדקו מה קרה בפריפריה ואלעד לעומת הערים האחרות. תבדקו מה קורה עם מענקי איזון במשרד הפנים. אלעד לא עלתה כמעט בשקל מאז כניסתו של אריה דרעי.

"גדעון סער עשה לי בום רציני, סילבן שלום נתן בשנתיים הראשונות שלי, אבל אני לא שם. כשיצטרכו לדבר אני אדבר. לא יכולים להעלים חשבונות, זה באקסלים, במחשבים. משרד החינוך נתן 400 כיתות, זה 400 מיליון ש"ח, מאיר פרוש נתן לי את זה?! משרד החינוך נתן! אתה שואל אותי אם קיבלתי אקסטרות? לא".

מה יש לדרעי נגדך? "אם לא היו קוראים לי פרוש, ההתנהלות מולי היתה אחרת. זה דבר של הרבה שנים קודם. אני בא ואומר, רבי אריה מכלוף בן אסתר אני אוהב אותך, אתה מנהיג טוב. וגם ר' מוישה גפני, אתה מנהיג טוב. אני לא חושב שאלעד צריכה להיכנס לזה.

"אני קורא לכם מפה ואומר, אני בסך הכל בחור צעיר, שלקח את העיר הזאת למקום טוב. לא יכול להיות לכם תלונות. כמו שבביתר עברתם ברוגע, בבית שמש לש"ס יש 2 מנדטים וכולם הבינו שאבוטבול נשאר כי זה עושה רוגע. אלעד עברה כמה צעדים במעבר לבית שמש וביתר.

"תנו לי לנהל את העיר בשותפות. אני רוצה להיות אח שלכם, יאחי. רוצה להיות אחיך, סח'בי. לכן אני מבקש, בא נשב סביב שולחן ונקים קואליציה מסודרת מקיר לקיר. ואל תשכחו, יש עוד אלפי יח"ד שצריכות להיבנות".

מה יהיה עם הנוער בעיר?

"הבחירות הן תקופה לא טובה לאף אחד. צריך להשכיח את זה ומהר. אין עוד ראש עיר שהיה עם הנוער בתוך הג'וחות שלהם, אני אוהב אותם כמו אחים. לצערי בתקופת בחירות, כולם נגד כולם. יום שלישי נקים קואליציה, והעיר תחזור לשפיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר