55.2% מהקולות

מועמד הימין ותומך ישראל נבחר כנשיא ברזיל

ז'איר בולסונרו, ניצח בסיבוב השני בבחירות בברזיל וחגג יחד עם תומכיו שנופפו בין היתר בדגלי ישראל בה הוא תומך בגלוי. בולסונרו הצהיר בעבר כי יסגור את שגרירות פלסטין (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ז'איר בולסונרו (צילום: שאטרסטוק)

מועמד הימין ותומך ישראל המובהק, ז'איר בולסונרו, ניצח בבחירות לנשיאות ברזיל. כך הודיע הלילה (שני) בית הדין העליון לבחירות. בולסונרו ניצח בסיבוב השני את מועמד השמאל, פרננדו חדד, שהתמודד מטעם מפלגת הפועלים.

לפי הודעת בית הדין העליון לבחירות, בולסונרו זכה ב-55.2% מהקולות, ואילו 44.8% מהמצביעים תמכו בחדד, שמייצג את המפלגה ששולטת במדינה מאז שנת 2003.

נציג הימין במדינת הענק הדרום אמריקאית, הגיע לסיבוב השני בבחירות לנשיאות לאחר שקיבל בסיבוב הראשון תוצאה גבוהה בהרבה מהתחזיות: הוא גרף לא פחות מ-46.7% מהקולות, בעוד הסקרים חזו לו כ-36% בלבד. לבולסונרו חסרו רק 3.3% כדי להגיע לרף של 50% ולהיבחר לנשיא כבר בסיבוב הראשון.

לאחר פרסום התוצאות הרשמיות הבטיח בולסונרו בנאומו כי ממשלתו "תגן על החוקה, הדמוקרטיה והחופש". בנאום טלוויזיוני אמר: "זאת לא הבטחה של מפלגה או מילה ריקה של גבר - זאת שבועה בפני אלוקים". הוא הוסיף: "אנחנו לא יכולים להמשיך לפלרטט עם הקומוניזם... אנחנו הולכים לשנות את הגורל של ברזיל".

המועמד שהפסיד בבחירות, פרננדו חדד, אמר לאחר פרסום תוצאות הבחירות: "יש לנו אחריות להיות אופוזיציה. לשים את האינטרסים הלאומיים, האינטרסים של כל העם הברזילאי, מעל הכול. ברזיל מעולם לא נזקקה לתרגילי אזרחות יותר מאשר עכשיו". הוא הוסיף: "אל תדאגו, אנחנו כאן. אנחנו ביחד!".

ברזילאים רבים יצאו לחגוג את ניצחונו של בולסונרו ברחובות המדינה. בחוף קופה קבנה שבריו דה ז'ניירו ירו החוגגים זיקוקים לאוויר והנהגים צפרו ללא הפסקה לאות תמיכה ושמחה. בסאו פאולו הגיע קהל רב לשדרה המרכזית בעיר עם כרזות ודגלים. גם שם ירו זיקוקים לאוויר וצפרו לאות שמחה עם קבלת התוצאות. על פי דיווחים חלק מהחוגגים אף נופפו בדגלי ישראל.

בולסונרו נחשב לתומך גדול וידיד של ישראל. במהלך הקמפיין לנשיאות ברזיל הוא הודיע כי הנסיעה הראשונה שלו בתפקיד תהיה לישראל וכי ישקול להעביר את השגרירות הברזילאית לירושלים.

הוא גם אמר כי בכוונתו לסגור את השגרירות הפלסטינית בברזיל. "פלסטין היא מדינה? פלסטין היא לא מדינה ולכן לא צריכה להיות כאן שגרירות", אמר באוגוסט האחרון.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח בטלפון עם בולסונרו ובירך אותו על ניצחונו בבחירות. על פי הודעת הבית הלבן, השניים סיכמו לעבוד בשיתוף פעולה כדי "לשפר את החיים של אזרחי ארה"ב וברזיל, וכמנהיגים אזוריים, גם את החיים באמריקה הצפונית והדרומית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר