בישיבת המועצת

הגר"ש כהן פרץ בבכי: "מה אני ומה חיי". צפו

בפתח כינוס מועצת חכמי התורה פרץ ראש הישיבה הגר"ש כהן בבכי ואמר: "אני מסכן אם אחשוב שמישהו בא לכבודי. מה אני מה חיי, ברוך ה׳ שזיכה אותי הקב"ה ללמוד וללמד" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יעקב כהן)

נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, פרץ הצהריים (שני) בבכי במהלך ישיבת מועצת חכמי התורה, בהשתתפות רבנים נוספים, ואמר: "ליוויתי את מרן הרב עובדיה שמונים שנה. אני מתפלל היום ואומר לו, אני ליוויתי אותך, עכשיו אתה תלווה אותי".

בכינוס גדולי ישראל, בישיבת פורת יוסף, השתתפו חברי מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני, הגר"מ מאיה, הגר"ד יוסף. הגר"י כהן ר"י יקירי ירושלים, הגר"ש בן שמעון גאב"ד בני ברק, הגרב"צ מוצפי, הגר"נ בן שמעון, הגר"פ קורח, הגר״ש בצלאל מראשי ישיבת פורת יוסף, הגר"מ בן שמעון ר"י אור אליצור, הגר"י סיטון ר״י משכן חיים, הגר"מ אלבז ר"י שבות יהודה והגר"מ מדינה רבה של הרובע היהודי.

בפתח דבריו פרץ הגר"ש כהן בבכי ואמר: "אני מסכן אם אחשוב שמישהו בא לכבודי. מה אני מה חיי, ברוך ה׳ שזיכה אותי הקב"ה ללמוד וללמד. אבל הייתי שמונים שנה עם מרן רבנו עובדיה זצוק"ל. ידעתי מה זה אהבת תורה. מה זה שאין לו שום דבר בחיים רק תורה. רק תורה.

"ה' זיכה אותנו להקים את תנועת ש"ס זה היה הרב שך שהבין שצריך לספרדים בית. הוא הביא את כל הרבנים הספרדים שאני אדבר איתם ואוכיח אותם. הם הראשונים שחתמו לי. הייתי לבד, והם עשרה נציגים. זה כבודו של ה' יתברך. מה אנחנו רוצים גאווה? מחפשים כיסאות?".

"זה אדם שלא הפסיק ללמוד ולא היה לו כלום בעולם חוץ מתורה", הוסיף הגר"ש כהן על מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף זצוק"ל.

הגר"ש כהן שיבח את יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ואמר: "איך זיכה אותנו הקב״ה בראש תנועה כזה. אני אומר לכם אני 40 שנה איתו - מעולם לא רימה אותי. תמיד אמר לי בדיוק מה שצריך. ורואים את הפעולות שלו|.

"קורח כל מה שעשה, מפני שהיה לו קנאה. חייבים לשמור על המידות כשרות. מי שיש לו מידות רעות לא מבין את התורה שלומד. זכה רבנו עובדיה יוסף זצ״ל, כמה תורה הקים|.

"יש ראשי ישיבות שהם מתביישים לומר שהם ספרדים", תקף נשיא המועצת: "למה אתה מתבייש? מה חסר לך? אני נולדתי בישיבת פורת יוסף, חייתי עם החכמים הייתם צריכים לראות איך כל הרבנים הגדולים מעריכים את הרבנים שלנו. כמה היו באים ללמוד בישיבה. למה נהיה קטנים בעינינו?".

"כשאני מתפלל אני אומר לו, רבי עובדיה. אני ליוותי אותך כל החיים, עכשיו תלווה אותי", הוסיף ראש הישיבה.

לדבריו: "שלושה ימים השם נתן לי את הכוח להסתובב בהרבה ערים. ברוך ה'. אני לא מזלזל בשום מפלגה חרדית. אבל אנחנו צריכים לעבוד למען חברנו. יש לנו שכונות שצריך לטפל בהם. זה הציבור שלנו הספרדי. כל אחד צריך להשפיע ולומר ברורות. רק תנועת ש"ס. ובירושלים רק משה ליאון לראשות העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר