"הקב"ה חנן אותי"

האדמו"ר מסאטמר תוקף את 'בני תורה': "קנאות של שקר"

מהר"א מסאטמר במתקפה נדירה על מפלגת הבית של הפלג הירושלמי: "בני תורה הם ציונים - בדיוק כמו המזרחי. הקב"ה חנן אותי מהדקה הראשונה לא להתחבר עמהם" (פוליטי, חסידים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
האדמו"ר מהר"א מסאטמר (צילום: SOS)

בשיעורו היומי בהיכל ישיבת סאטמר הגדולה בקרית יואל, תקף היום (שני) האדמו"ר מהר"א מסאטמר את סיעת 'בני תורה' של 'הפלג הירושלמי'.

את הדברים החריפים, שהגיעו לידי 'כיכר השבת' ומופיעים כאן בתרגום חופשי מאידיש, השמיע האדמו"ר - הנחשב לקנאי יותר ממהרי"י, לאחר שהשתתף בתפילת שחרית עם בחורי הישיבה.

"פעם היו רק שתי מפלגות: המזרחי, ואגודת ישראל. מפלגת אגודת ישראל רדפה אחרי מפלגת המזרחי", פתח האדמו"ר, שהוסיף כי "כיום יש כבר הרבה מפלגות, ואחת רודפת אחרי השניה. יש את מפלגת דגל התורה, ש"ס, 'יחד' ולאחרונה גם 'בני תורה', אבל כולם מגיעים לתחנה הסופית - חיבור עם הציונים".

"כולם משוקעים עד למעלה בציונות, והמפלגה החדשה, 'בני תורה', גם משוקעת בציונות - אבל בלבוש של קנאות, כאילו הם לוחמים את מלחמת גזירת הגיוס", תקף האדמו"ר. לדבריו, "יש גזירת גיוס אמיתית, אבל לא בזה הם לוחמים".

"על זה הם עובדים, ובזה הם מתחברים עם הציונים. הם עושים כל מיני מרמות: הם מתחברים לציונים בגלוי, לאנשים שחקקו את חוק הגיוס ועם אנשים שרוצים להמשיך בחוק הגיוס - אבל עכשיו הם מתחברים איתם".

האדמו"ר המשיך וסיפר: "לפני כשבוע, עצרו בחור שלא התייצב ללשכת הגיוס. בזמנים אחרים, כבר היו הפגנות, סוגרים רחובות, מתעמתים עם שוטרים. אבל עכשיו, הכל שקט. בגלל שהבחירות יותר חשוב להם".

הפגנת הפלג ליד לשכת הגיוס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"הכל תחת הלבוש של מלחמה בגזירת הגיוס. 'הכל מותרין לך, הכל שרויין לך', ונהיה חוב קדוש לצאת להצביע. אמת שדודי, רבינו יואל זצ"ל, לא אסר להשתתף בבחירות לעירייה - אבל גם לא אסר להתייצב בלשכת הגיוס, לא לפטור, ולא לדיחוי. ומי שכן אוסר את ההתייצבות, גם אוסר ללכת להצביע בבחירות לעירייה".

מהר"א המשיך ותקף, "יש להם ארגון שנקרא 'גיבורי חיל', כאילו בני עלייה הם החיילים שרצים היום לשכנע אנשים לצאת להצביע. הם עושים תעמולה לבחירות. ומה יותר חמור? בחירות, או התייצבות ללשכת הגיוס?!".

"מפי השמועה, כנראה ישתתפו הרבה יהודים בבחירות הקרובות, יהודים שלא הלכו עד היום להצביע, רק במעטה של הצלה מגזירת הגיוס - כאילו ראש העיר הזה יכול להציל אותם מגזירת הגיוס. אם מפלגת 'בני תורה' יקבלו הרבה מושבים, יבטלו את גזירת הגיוס...".

כאן המשיך האדמו"ר בדבריו כשהוא מתנער מסיעת 'בני תורה'. "לדאבוננו הם הולכים בחותם של סאטמר, כאילו סאטמר תומכת בהם".

"ולכן אני מכריז בזאת, למי שמעוניין לשמוע: 'בני תורה' הם ציונים, בדיוק כמו המזרחי. בדיוק כמו אגודת ישראל, דגל התורה, ש"ס, יחד. ואין שום נפק"מ ביניהם, אפילו אם הם לובשים מלבוש של קנאות. זה קנאות של שקר, ומי שתומך בהם, או מי שתומך בעיתון שלהם - שלדאבוננו נתמך ע"י תלמידי סאטמר - עתיד ליתן את הדין, שכן זה גורם להתחברות בין סאטמר למפלגה ציונית, וכדי בזיון וקצף".

'הפלס', בטאון הפלג הירושלמי. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"ולאחינו בעיר הקודש ירושלים אני אומר, לשמוע להוראת בית דין הגדול, שאסרו את הבחירות. הם הרבנים שעודם חיים בינינו, והן הרבנים שכבר בגנזי מרומים בגן עדן, לא להשתתף בבחירות - כמו בכל השנים".

"ועל פלוני ופלוני אני שואל, למה שותקים? למה לא יוצאים כאן בחו"ל נגד הדבר הזה? למה יש קול ענות חלושה, ולא יוצאים לא בע"פ ולא בכתב? האם זה הכל כדי לא להרוס את הקשר בין המפלגה הציונית 'בני תורה'?"

"ברוך השם, הקב"ה חנן אותי מהדקה הראשונה לא להתחבר עמהם, ולא לקשור איתם קשרים, ולא להתחבר לשום דבר הקשור ל'בני תורה', שזה פסול כמו כל שאר המפלגות, בלי שינוי. והם אפילו יותר גרועים, שהם לובשים מלבוש של קנאות, ולדאבונינו תמימי לב ואפילו רבנים נופלים ברשת שלהם, ולא מבינים בשקרים הגדולים שלהם".

לדברי האדמו"ר, "כל בר דעת מבין שהבחירות עכשיו הן רק הכנה לקראת הבחירות לכנסת המינים. וכל הכח האלקטורלי הוא רק לצורך משא ומתן עתידי על כח פוליטי במפלגה".

את הדברים חתם מהר"א בתפילה, "שהקב"ה ירחם עלינו, וילמד תועים בינה, ויבער הקוצים מן הכרם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר