"יספוג ביקורת"

בכיר מבהיר: "נתניהו מעוניין ברגיעה בעזה, לא במלחמה"

למרות הבטחת שר הביטחון ליברמן לפני שעות ספורות (שני) כי "כל מי שבונה על הסדרה עם חמאס טועה בגדול", גורם מדיני מסביר כי ראש הממשלה מוכן לספוג ביקורת בעניין (בארץ)

ראש הממשלה נתניהו (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

גל הטרור הזולג ליישובי הארץ מכיוון עזה לא פוסק, אך מתברר כי ראש הממשלה טרם רואה צורך בפעולה צבאית ברצועה.

גורם מדיני בכיר אמר הערב (שני), כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין למצות את הניסיון לשוב לרגיעה בעזה, ולהבנות שאחרי מבצע "צוק איתן", בלי לצאת למלחמה חדשה ברצועה, כך מדווח Ynet.

לפי הגורם, "נתניהו רוצה שתהיה תכלית לפעולה צבאית בעזה. אפשר לכבוש את עזה ולהחליף את חמאס, אבל אין מתנדבים לקחת מאיתנו את עזה. אם היה למי לתת את עזה, אולי היינו כובשים אותה כבר מחדש".

הגורם הוסיף כי "האופציה השנייה מלבד כיבוש הרצועה היא להנחית מכות קשות על עזה, ללא כיבוש הרצועה, כדי להשיג שקט ארוך טווח". עם זאת, הגורם המדיני הבהיר כי למכות מסוג זה תהיה תגובת-נגד מעזה, וגם אחרי המכה הזו ישראל תגיע בדיוק לאותה הנקודה שבה היא נמצאת היום.

עזה לאחר מבצע 'צוק איתן' (צילום: עמאד נאסר, פלאש 90)

"לכן, נתניהו מנסה להגיע לרגיעה בדרך אחרת, באמצעות מגעים עם האו"ם, קטאר ומצרים", אמר הגורם המדיני. לדבריו "יש על נתניהו ביקורת, אבל הוא מוכן לספוג אותה. כי הוא יודע שאם יצא למבצע בעז, בשעתיים הראשונות כולם ימחאו כפיים, אבל אחר כך כולם ישנו את דעתם וימתחו עליו ביקורת".

בהתייחסו לירי שביצע הג'יהאד האיסלאמי בשבוע שעבר לעבר ישראל, אמר הגורם המדיני הבכיר כי "כשדובר צה"ל דיבר על מעורבות איראן וסוריה, הכוונה הייתה שהמפקדה היא בסוריה והמימון על ידי איראן. זאת הכוונה ולא אחרת. ההוראות והפקודות לא באו מעזה אלא מסוריה".

הוא הוסיף כי "אין הסדרה מדינית עם גוף שרוצה להשמיד אותנו, ולכן אין כאן פתרון מדיני. מה שיש כאן זה פתרון של הרתעה ופתרון הומניטארי כדי למנוע קריסה שתתפוצץ על כולנו. היא נובעת מסיבה אחת, מסיבה ישירה, ההחלטה של אבו מאזן לקצץ את הכסף, חנק כלכלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר