טור אישי

חשבון נפש // הרב דב פוברסקי

עתה מגיע אחד ממבחני האמת שלכם, בעוד שבועיים ניפגש שוב בקלפי, ושם תצטרכו להכריע אם לשים את הפתק ובו שמו של ברקוביץ החילוני ולו רק כדי לנקום, או שתתעלו על עצמכם, ותראו את האמת ואת הטוב מול עיניכם (דעות)

הרב דב פוברסקי | כיכר השבת |
משה ליאון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

איך אתם מצביעים לאדם לא חרדי? איך אתם שמים את קולכם למועמד של ליברמן - ה' ישמור, זאת במקום לשים פתק ובו שמו של המועמד החרדי האולטימטיבי, הלא הוא יוסי דייטש? באמת לא ידעתי מה לענות להם.

יכולתי לנסות ולשפשף במצחי ולהיזכר איך לפני פחות מעשור, הם הצביעו עבור ניר ברקת החילוני, רק כדי שמאיר פרוש ילמד פרק בהלכות דרך ארץ וכבוד - שזהו דבר חשוב בפני עצמו, בטח חשוב יותר מערכים עליהם הם מדברים עתה...

אך במקום זאת נתליתי בענפים גדולים יותר בדמותם של גדו"י שהורו לנו כך, לבחור במשה ליאון, ובאמת בסתר לבי, לא היה אכפת לי שהמועמד שלא בחרתי בו – יזכה לכתר, כי אני את שלי עשיתי, וזהו.

אין פה עניין אישי, לא כבוד ולא נחלה, רק אימוץ וקרוב ללב, לפעול הלכה למעשה בכך ששמתי בקלפי את הפתק עליו הורו לנו רבותינו.

גם עתה שהאיש שאת שמו שמתי במעטפה זכה ברוב קולות והם אלו שהפסידו, אינני חלילה שמח לאיד, לא של המתמודד ולא של העדה.

שוב, כי זה לא אישי, ממש כמו שאני נוטל לולב ובו ענף מעץ הערבה, אינני שמח לאידו של עץ האקליפטוס הדומה לו מאד – שלא זכה לכתר ואיננו נכלל ב – ד' המינים אותם אנו נוטלים בחג הסוכות.

כך צווינו וכך אנו עושים – אין כאן עניין אישי – בטח שלא שנאה חלילה.

אממה, עתה מגיע אחד ממבחני האמת שלכם. בעוד שבועיים ניפגש שוב בקלפי, ושם נצטרך להכריע האם אנו שמים את הפתק של מר ליאון - הדתי, או של ברקוביץ' - החילוני.

האם הנקמה, שכפי שהרמח"ל היטיב לכתוב – מתוקה היא מאד, עד כדי כך שהיה שווה לקבל את המכה ולו רק כדי להנחיל לאחר מכן את הנקמה 'בהנחתה', ואו אז תשימו את הפתק ובו שמו של ברקוביץ' החילוני ולו רק כדי לנקום - ויהיו על כך תירוצים טובים ומגוונים.

או שתתעלו על עצמכם, ותראו את האמת ואת הטוב מול עיניכם.

זהו לא רק מבחן ערכי נקודתי, זהו מבחן ארוך טווח, של שותפות לדרך, של סלידה ממחלוקת מיותרת, ושל אמירה שאנו עם מקדשי שם שמים לפני כל המאוויים והאינטריגות.

יש לכם שבועיים שלמים, להירגע, לעשות חשבון נפש ולעשות את הטוב שה' דורש מאיתנו.

בהצלחה...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר