נודדים ושבורים

רבני מונטריאול במכתב: 'סייעו לילדי 'לב טהור', פיקוח נפש'

משפחות הכת הקיצונית והסגורה 'לב טהור' נודדים בעולם וסובלים ממשברים • כעת, שני בחורים בני הכת הצליחו לעזוב את משפחותיהם ולהגיע לקנדה, והרבנים נרתמים (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה (צילומים: שאטרסטוק, Heimishe Media בטוויטר)

כפי שדווח במאמר נרחב ב'כיכר השבת', קהילת 'לב טהור' נודדת בשנים האחרונות בין ארצות שונות כשהיא מתמודדת עם משברים קשים.

בשיחה מיוחדת עם 'כיכר' סיפר רבה הראשי של גואטמלה, כי נפגש בעבר עם מנהיג הכת, שלמה הלברנץ, שטבע במקסיקו והותיר את עדתו לבד. "הוא טען שהעולם הוא מבול של קיצונים, ומאמציו תורמים לבניית תיבת נח".

"כיום נמצאות משפחות הכת בגואטמלה, במרחק כשעה וחצי מהעיר, במצב קשה מאד", סיפר הרב יוסף ג'רמון. "במיוחד מאז שמנהיגם נפטר, הם מתמודדים עם תנאים לא פשוטים. אנחנו מנסים בעיקר לעזור לילדים, בלי להיכנס לויכוחים על דרך הכת".

נוף בגואטמלה (צילום: שאטרסטוק)

כעת, ממכתביהם של שלושה רבנים חסידיים בעיר מונטריאול שבקנדה עולה כי שני נערים ממשפחות הכת הגיעו מגואטמלה. הרבנים קוראים לסייע בכל הניתן לנערים, שלדבריהם נמצאים במצב של 'פיקוח נפש'.

המכתבים, עליהם חתומים הרב יחיאל מאיר כץ, רבה של קהילת תפילה למשה; הרב יוחנן וואזנר, רב חסידי סקווירא והרב משה מנחם טירנויער, מו"צ חסידי סאטמר, נכתבו ביום ראשון השבוע והגיעו לידי 'כיכר השבת' (ראה למטה).

לפי המכתבים, הבחורים שהגיעו מכת 'לב טהור' מוחזקים בידי העסקן המקומי הרב עקיבא קליין.

"מצווה רבה להכניסם במוסדות התורה, שיתגדלו בתורה ויראת שמים", כותב הרב כץ. לדבריו, "יש בזה משום פיקוח נפש, ומצווה רבה להצילם".

הרב יוחנן וואזנר כתב כי העסקן הרב קליין עוסק במסירות נפש למען הבחורים שבאו לקנדה. בקריאתו מתבטא גם הרב וואזנר כי ההצלה היא "ברוחניות ובגשמיות, והוא עניין של פיקוח נפשות. ועל כן הדבר פשוט, שמוטל על כל הקהילות לעזור מה שיכולים בגוף ובנפש".

המטרה היא, "כדי שיוכלו לעמוד על נפשם, ללמוד ולקיים את כל מצוות השם יתברך מתוך נחת ושמחה והרחבת הדעת", דברי הרב וואזנר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר