חיסול בן לאדן

למכירה: תיעוד עם חתימת אובמה מהמבצע ההיסטורי

זוכרים את התצלום המפורסם מלכידת בן לאדן? מעוניינים? כעת הוא מוצע למכירה (מעניין)

(צילום: בית המכירות Winner's)

זו אחת התמונות המפורסמות בעולם: ברק אובמה, שרת החוץ הילרי קלינטון וראשי הממשל האמריקאי, ישובים בחדר המצב בוושינגטון וצופים בזמן אמת בחיסולו של הארכי-רוצח אוסאמה בן לאדן על ידי לוחמי הכוחות המיוחדים של יחידת 'אריות הים'.

אלא שעתה, עותק יחודי של תמונה זו, ועליו מתנוססת חתימת נשיא ארה"ב ברק אובמה - מי שהוציא לפועל את המבצע - עומדת למכירה פומבית במחיר פתיחה של 200 דולרים.

לתמונה מצורף אישור אותנטיות על מקוריות החתימה, והיא תוצע כאמור לרכישה בשבוע הבא בבית המכירות הפומביות "ווינרס" (Winner's).

כזכור, המבצע הצבאי לחיסולו של בן לאדן שהיה אחראי לפיגוע התאומים תוכנן ונוהל על ידי הכוחות המזוינים של ארצות הברית, בהוראתו של הנשיא דאז ברק אובמה, ובביצוע לוחמי הכוחות המיוחדים, "צוות 6" של יחידת "אריות הים".

המבצע ההירואי התרחש ב-2 במאי 2011, בעיר אבוטאבאד, כ-50 קילומטרים צפונית לאיסלאמאבאד בירת פקיסטן. הנשיא אובמה ויועציו עקבו אחר המבצע מחדר המצב בבית הלבן ועודכנו כל העת בזמן אמת על ההתרחשות באמצעות מצלמות מזעריות שהותקנו על קסדות הלוחמים.

בסיום הפשיטה, שארכה 38 דקות והיתה להצלחה חסרת תקדים, התפנו הלוחמים במסוקים כשברשותם גופתו של בן לאדן, ללא נפגעים לכוח האמריקאי הפושט.

תמונה זו כיכבה שוב במערכת הבחירות הסוערת בין טראמפ לקלינטון והפכה לכלי שרת בידי מתנגדיה של קלינטון. אמנם הצלחת המבצע חיזקה בשעתו את ממשל אובמה ומדיניותו בעיני הציבור האמריקאי, אך מתנגדיה של הילרי קלינטון בבחירות לנשיאות ארה"ב השתמשו בתצלום זה בו נראית הילרי חלשה ומבולבלת ע"מ להציגה כמפוחדת וחסרת אחריות וכמי שאינה ראויה לעמוד בראש המדינה החזקה בעולם. לתצלום מצורפת כאמור תעודת אותנטיות מס' 16959 A של ה-AAA המלמדת כי הנשיא בעצמו חתם על התמונה המפורסמת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר