ההנהגה החרדית בהלם

אלפי קולות החרדים הדיחו את משה אבוטבול לטובת בלוך

התקשורת דיווחה, הפוליטיקאים לא האמינו, וביום הבוחר אלפי חרדים הצביעו בקלפי בניגוד לעמדת ההנהגה החרדית והביאו להדחתו של ראש העיר משה אבוטבול לטובת המועמדת עליזה בלוך (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
חרדים חוגגים עם בלוך, אמש (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

אלפי חרדים עשו את הבלתי יאמן, הדיחו את ראש העיר החרדי משה אבוטבול לטובת מועמדת הציונות הדתית עליזה בלוך. גם במטה המנצחת אומרים זאת בגלוי: ללא קולות החרדים - לא היינו מנצחת.

בשבוע שעבר החלה התקשורת החרדית לעסוק בדרמה שהתחוללה בבית שמש, עוד ועוד קולות של חרדים המתכוונים להצביע למועמדת עליזה בלוך, וזה בזמן שראש העיר המכהן משה אבוטבול זוכה לתמיכת כלל המפלגות החרדיות ומנהיגי הציבור החרדי.

בבית שמש הרגישו את רוח ההפיכה, לא פחות. אבל בכירי הפוליטיקה החרדית - שהיו עסוקים באלעד, חיפה וירושלים - דחו את הטענות והאזהרות והבהירו שכלל הציבור החרדי יצביע עבור משה אבוטבול.

אמש (רביעי), בזמן שהמפלגות היו עסוקות בספירת הקולות וההישגים, החלה להתבהר התמונה בבית שמש: עליזה בלוך זכתה בלפחות שלוש אלף קולות חרדים, שבקולותיהם הצליחו להדיח את משה אבוטבול. יש הטוענים שאף יותר: "על פי הערכות, בלוך זכתה לכ-6.000 קולות חרדים, ללא הקולות הללו היא לא מנצחת", טען גורם פוליטי בעיר.

משה אבוטבול מזהיר מהפסד, ערב הבחירות

בלוך עצמה אמרה ל"כיכר השבת": "חרדים רבים הצביעו עבורי. אני יודעת מה המצב בקלפיות. אין ספק שאלפי חרדים אמרו 'אנחנו רוצים לחיות בחברה בריאה'".

יצוין כי בשבוע שעבר הזהיר משה אבוטבול את ההנהגה החרדית מהפסד ובראיון לאולפן 'כיכר השבת' אמר: "אני פונה מכאן אל כל ראשי המפלגות, דרעי, גפני, פרוש , ליצמן: אתם צריכים להבין, האחריות שלכם היא כלפי העיר בית שמש, לא פחות ממני. כל העתיד של הדיור לציבור החרדי נמצא אצלנו בבית שמש".

באשר לטענות תושבים חרדים נגדו, אמר אבוטבול: "זה לא נכון שאנחנו מנצלים את תמיכת גדולי ישראל בנו. אנחנו עושים קבלות קהל בתוך השכונות. מה לא עשינו כדי שהתושבים יהיו מרוצים?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר