מאשדוד ועד בית שמש

האנשים שמאחורי הקלעים בארבעה ניצחונות בבחירות

פרוש באלעד, בלוך בבית שמש, אמסלם באשדוד ובוסו בפתח תקווה - הם ממנצחי הבחירות, כל אחד בעירו • 'כיכר השבת' עם סקירה על הדמויות מאחורי הקלעים שהובילו אל ההצלחה (חרדים, מדיה)

החגיגות בבית שמש (צילום: יעקב לדרמן - פלאש 90)

מערכת הבחירות המוניציפליות לשנת 2018 הביאה לתחושות טובות בקרב הסיעות בערים השונות. בחרנו עבורכם ארבעה מועמדים בולטים שניצחו את הבחירות - אבי אמסלם באשדוד, ישראל פרוש באלעד, אוריאל בוסו בפתח תקווה ועליזה בלוך בבית שמש, ואת מי ששותף בהצלחתם, בפעילות מאחורי הקלעים.

אשדוד

העיר אשדוד מוכרת כאחד המעוזים החזקים של סיעת ש"ס בארץ, כאשר ניתן להכתיר את אבי אמסלם, מ"מ ראש העיר מטעם הסיעה, כנציג שעשה את הבלתי יאומן והרים את המפלגה מ-4 מנדטים ל-6.

יודגש כי עלייה זו בולטת על רקע ההסתה החילונית בעיר כנגד הציבור החרדי - בין היתר בסוגיית שמירת השבת.

אדריכלי הניצחון: ראש לשכת מ"מ ראש העיר, יואב עזרן; איש העסקים יגל קדוש

את פעילותו החל יואב עזרן כמנהל בית התמחוי 'מנה חמה', שייסד אבי אמסלם באשדוד, שם התהדק הקשר בין השניים. בהמשך מונה יואב לראש לשכתו של ממלא מקום רה"ע. במערכת הבחירות, היה יואב מי שפיקד על הכל. גם מקום 8 מטעם ש"ס במועצת העיר הובטח לו.

שם בולט נוסף, הוא איש העסקים יגל קדוש, שנחשב כמוח המוביל במהלכי הסיעה. אחד המהלכים המשמעותיים שלו היה צירופו של הרב מני אזולאי לש"ס. הרב אזולאי הוכיח את עצמו כמי שזוכה לאהדת הציבור הכללי אכן סחף קולות רבים שאינם נמנים על הציבור החרדי.

אבי אמסלם, מני אזולאי ויגל קדוש (צילום: אריאל אלחרר, כיכר השבת)

אלעד

ללא ספק, בין הערים המדוברות ביותר בציבור החרדי בכל מערך בחירות, היא העיר אלעד, עיר שמייצרת מבחר כותרות ראשיות, אבל בחירות 2018 היוו שיא כאשר פסילתו של יצחק פינדרוס הובילה לגלי זעם.

למרות זאת, ראש העיר המכהן, ישראל פרוש, הצליח לשמור על מקומו מול ברק צברי, לו הצביעו רבים מקהילות ש"ס ודגל התורה בעיר.

אדריכלי הניצחון: שמעון סויסה ואיש העסקים יקי רייסנר

שמעון סויסה, בן 43 ותושב אלעד מאז הקמתה, מחזיק ברקורד עשיר בעשייה הציבורית בעיר. הקשר עם ישראל פרוש החל בזמן כהונתם של השניים כחברי מועצת העיר. כשפרוש הודיע לראשונה על כוונתו לרוץ לראשות העיר, היה סויסה הראשון לעמוד לצידו של פרוש למרות כל התחזיות השחורות.

שם נוסף הנחשב בין ה'בולדוזרים' הבולטים מאחורי פרוש, הוא הקבלן ואיש העסקים יקי רייסנר, גם הוא תושב העיר.

ישראל פרוש ושמעון סוויסה (צילום: באדיבות המצלם)
ישראל פרוש ושמעון סויסה (צילום: באדיבות המצלם)
הגדלה

פתח תקווה

באם המושבות, הנחשבת נכס משמעותי של ש"ס, זכתה הסיעה בשני הישגים בולטים: הוספת מקום במועצת העיר, כאשר עד היום היו שלושה נציגי ש"ס בעירייה וכעת ישנם ארבעה, זאת לצד בחירת רמי גרינברג לראשות העיר.

אוריאל בוסו, יו"ר ש"ס בעיר, יכול לרשום לעצמו את ההצלחה בעליית רמי גרינברג לראשות העיר, והדחת איציק ברוורמן - ראש העיר המכהן שנתמך בידי 'דגל התורה'. התמיכה הש"סית בגרינברג, היתה מהלך שנראה חסר סיכוי בתחילה - אך ההימור הוכיח את עצמו.

אדריכלי הניצחון: היהלומן אייל משיח, יו"ר מטה הבחירות אליהו גינת, ואחיו של אוריאל בוסו, יהודה אבידן

אייל משיח, איש עסקים המתעסק ביהלומנות, לו זכות הבכורה בהליכה לצד גרינברג, מה שהתברר כמהלך נכון מאד.

אליהו גינת בן ה-55, הנציג השני ברשימת ש"ס ויו"ר מטה הבחירות של ש"ס, היה בשטח בכל התקופה האחרונה, וטיפל בנושאים קטנים כגדולים. על פי פעילים, גינת "עבר לגור בשטח" עד הבחירות.

יהודה אבידן, הוא אחיו של אוריאל בוסו המתגורר באשדוד. אבידן, פעיל ש"ס מוכר וותיק, הגיע לעיר וחתום גם הוא על המהלך של התמיכה בגרינברג לראשות. גם בעיר אשדוד ידיו רב לו בהובלת תהליכים מטעם ש"ס.

יהודה אבידן ואוריאל בוסו ביום הבחירות (צילום: באדיבות המצלם)

בית שמש

לפני כמה חודשים, כאשר ד"ר עליזה בלוך הודיעה על התמודדותה לראשות העיר מול ראש העיר החרדי המכהן, משה אבוטבול - שהחזיק בתמיכת כל הסיעות החרדיות, היו שהרימו גבה.

כלי תקשורת שראיינו את בלוך בחודשים באחרונים לא העלו על דעתם שבתאריך 1.11 היא תשב על כס ראש העיר. מתברר כי היא היתה נחושה, ועשתה את הבלתי יאמן.

מאדריכלי הניצחון: בעלי משרד התקשורת 'פאסי-קראוס דיגיטל' אסף פאסי, היועץ יעקב עמר

אסף פאסי, בן 37, נשוי+4 ומתגורר ביישוב עותניאל, איש חינוך, פעיל חברתי ומנהל קמפיינים עסקיים ופוליטיים של חברות גדולות בארץ ובעולם. משתייך למגזר הדתי-לאומי, ניהל את הקמפיין של עליזה במשרד הפרסום שבבעלותו, לצד רוני רימון - האסטרטג הראשי של הקמפיין.

יעקב ישראל עמר, בן 36 ותושב בית שמש, הצטרף למטה עליזה בלוך לפני כארבעה חודשים, וטיפל אסטרטגית בקמפיין כשהוא סופג השמצות על עריקתו כחרדי למחנה הלא-חרדי.

מפילוחי נתוני ההצבעה עולה כי במפתיע, הצביעו לעליזה מאות קולות בכל הריכוזים החרדיים בבית שמש. חסידים, ספרדים, ליטאים - ואפילו קנאים, כאשר אין ספק שהקמפיין הנקי שהבטיח איכות חיים לתושב עשה את שלו וקטף את הניצחון.

עליזה בלוך וישראל עמר (צילום: באדיבות המצלם)
עליזה בלוך וישראל עמר (צילום: יעקב לדרמן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר