"צדקנו"

ההסבר של עיתון 'המודיע' להפסד בירושלים

ב'המודיע' מגיבים לראשונה להפסד הצורב בירושלים וטוענים כי אגודת ישראל צדקה לאורך כל הדרך. "העובדה שהגענו למצב שבו המועמד החרדי הפסיד בגלל שיקולים צדדיים שלא ממין העניין בהחלט צורמת" (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
דייטש, פרוש וליצמן (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

אחרי ההפסד הצורב של 'אגודת ישראל' בירושלים, הן במועמדות יוסי דייטש לראשות העיר והן ברשימה למועצה, כשקיבלו שלושה נציגים בלבד לעומת שיש ל'דגל התורה', בעיתון 'המודיע', בטאון הסיעה המרכזית, עוברים הבוקר (חמישי) למתקפה על מערכת קבלת ההחלטות ב'דגל התורה'.

בידיעה בעמוד הראשון של העיתון, תחת הכותרת: "סיבוב בחירות שני לראשות עיריית ירושלים ייערך בעוד שבועיים בין ברקוביץ' וליאון", נכתב כי "אל קו הגמר בירושלים, הגיעו משה ליאון עם כ-33% שהם 79,703 קולות, אל מול עופר ברקוביץ' שקיבל 29% שהם 69,300 קולות. משקלול הקולות מתברר כי ליאון (שגם מנדט בודד לא הצליח להכניס לעירייה) הצליח לגייס כחמשת אלפים קולות בלבד מהציבור הכללי, וכי רוב מוחץ מהקולות שקיבל - הם רק בעקבות התמיכה של דגל התורה וש"ס, שיחדיו הביאו למועצת העיר 74,729 אלף קול".

"לעומת זאת", מציינים ב'המודיע', "המועמד החרדי הרב יוסף דייטש שקיבל 41,102 קולות, הצליח להפתיע כשהביא מהציבור הכללי בירושלים כ-15 אלף קול, מה שאומר, שלו כל המפלגות החרדיות היו מתאחדות סביב המועמד החרדי - הוא היה זוכה כבר בסיבוב ראשון, בפער עצום של כ-120,000 אלף קול".

בהמשך נכתב כי "גם אם נצא מתוך נקודת הנחה שש"ס סגרה מראש עם ליאון ולכן לא חתמה עם הרב יוסף דייטש, הדברים שונים לגבי דגל התורה, שניהלה מו"מ עם אגודת ישראל עד לערב יו"כ ורק אז הודיעה שהיא לא תתמוך בהרב יוסף דייטש מתוך נימוק כי 'ליאון מביא יותר קולות בציבור הכללי' - מה שהתברר כנתון מופרך.

"ליאון הצליח לגייס מהציבור הכללי את מספר הקולות שהביא בפעם הקודמת כשהגיע מגבעתיים. חמש השנים האחרונות שבהן היה חבר מועצת העיר בירושלים לא הוסיפו לו קולות. שוב התברר שאגודת ישראל צדקה, כשטענה לכל אורך הדרך, שבסיס התמיכה של ליאון מתבסס נטו רק על הקולות של המפלגות החרדיות שתמכו בו, ולכן לו דגל התורה היתה תומכת בהרב יוסף דייטש הוא היה נבחר בסיבוב ראשון".

העיתון מוסיף כי "העובדה שהגענו למצב שבו המועמד החרדי הפסיד בגלל שיקולים צדדיים שלא ממין העניין בהחלט צורמת".

במאמר המערכת ב'המודיע' נכתב כי "תוצאות הבחירות מבחינת אגו"י אינן עומדות בציפיות שהיו, ובערים מסוימות רחוקות מאוד ממה שציפו. טבעי שתחושת חמיצות והחמצה מלווה תומכים מצביעים ופעילים. יש להתבונן והעיקר להמשיך הלאה.

"הבחירות הם השתדלות. כשהתוצאות מאכזבות אמור כל אחד לשמוח שעשה את המוטל עליו ובורא עולם יעשה את שלו. יהיה צורך למצות דרכים אחרות כדי לעמוד על משמר קדשי ישראל זה קשה ולא נעים אבל לא מעבר לכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר