"מסמך אלשיך"

המפכ"ל 'טינף' במכתב על מחליפיו בתפקיד

רוני אלשיך הצפוי לסיים את תפקידו בעוד חודש, העביר ליועמ"ש מסמך ובו מידע מביך ומכפיש על המועמדים האפשריים להחלפתו, כך נחשף על ידי חברת החדשות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מסמך אלשיך: עיכוב במינוי המפכ"ל הבא? על פי הדיווח ב'חברת החדשות' מפכ"ל המשטרה היוצא, רנ"צ רוני אלשיך, העביר ליועץ המשפטי לממשלה, מידע מביך ומכפיש על שלושת המועמדים להחליפו בתפקיד. אלשיך צפוי לסיים את תפקידו בעוד חודש בדיוק והמכתב ששלח יוצר בלגן של ממש בבחירת המחליף שלו.

על פי הדיווח בחברת החדשות, מפכ"ל המשטרה העביר מסמך אחד ויכול להיות יותר לדינה זילבר. במסמך היה מידע רגיש מביך ומכפיש נגד המועמדים להחליפו.

העיתוי של המכתב לא היה מקרי ותמים כפי שמנסים להציג אותו גורמים שונים. השר לביטחון פנים היה צריך להכריז על מפכ"ל המשטרה הבא, היום או בסוף השבוע. זאת בשל העבודה שהוועדה למינוי בכירים צריכה חודש כדי לבדוק את המועמדים להחלפת המפכ"ל, שכאמור מסיים את תפקידו בדיוק בעוד חודש.

המסמך הוגדר על ידי גורמיים משפטיים, על פי הדיווח, כמסמך רכילותי שחלק מהמידע שם פורסם כבר. עם זאת, היועמ"ש הורה לבדוק את מסמך אלשיך שימשיך הליך מינוי המחליף.

המועמדים לתפקיד עליהם נכתב המסמך הם שלושה ניצבים ביניהם שניים המשרתים בתפקידים הרגישים ביותר במשטרת ישראל - מפקדי המחוזות ירושלים ותל אביב.

בסביבתו של אלשיך טענו להגנתו, שהוא היה מחויב על פי חוק להעביר את המידע ליועמ"ש, כי כך קבוע בחוק בכל הליך של מינויים - חייבים להעביר כל מידע שעשוי להתברר כרגיש. השאלה המרכזית העולה, מדוע המתין אלשיך לשנייה האחרונה ולא בחר לשלוח את המכתב כבר בעת שהיה ידוע מי המועמדים האפשריים לתפקיד.

החשש כעת כי המכתב יביא לעיכוב ההליך וההחלטה וכי השר לביטחון פנים, גלעד ארדן ייצטרך לבחור בינתיים מחליף זמני לתפקיד או אולי אפילו להאריך את מינויו של אלשיך.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל נדרשת על פי חוק לדווח לגורמים המוסמכים על כל מידע רלוונטי, בהתייחס למועמדים. המידע מועבר על ידי היועצת המשפטית של משטרת ישראל תנ״צ איילת אלישר לגורם במשרד המשפטים שהוסמך לכך על ידי היועץ המשפטי לממשלה.

הניסיון לקשור את מפכ״ל המשטרה לאינטרסים זרים כדי לקושש עוד כותרות "צהובות" ולפגוע במועמדים, מעידה על חוסר מקצועיות במקרה הטוב וזדון במקרה הפחות טוב.

משטרת ישראל לא תסכים להיות חלק משיח מכוער זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר