חשד לזיופים

האם שוב מקומו של לוברט בת"א מתנודד?

וועדת הבחירות בתל אביב החליטה לבטל את כל הצבעות החיילים בשל חשד שפעיל חרדי הכניס מעטפות לא מסומנות עם פתקי סיעת 'מאמינים' של יהדות התורה בעיר (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: Ynet)

המאבק על המקומות במועצת העיר תל אביב עוד לא הסתיים ועל פי הדיווח ב-ynet, ייתכן כי 4,500 חיילים ומצביעים נוספים שהצביעו ב"מעטפות כפולות" ייאלצו להצביע פעם נוספת מה שיכול לשנות את תוצאות הבחירות ואת ההכרעה כי נפתלי לוברט מסיעת 'מאמינים', נציגה של אגודת ישראל בעיר ייכנס לבסוף למועצה.

הלילה (שישי) במהלך ספירת קולות החיילים בתל-אביב השליך על פי החשד, אחד המשקיפים, פעיל חרדי, מעטפות כפולות על אחד השולחנות שבהן נערכה הספירה. ועדת הבחירות העירונית, בראשות השופטת בדימוס ורדה אלשיך, קבעה כי עקב האירוע יש לקיים בצה"ל בחירות חוזרות לעיריית תל אביב-יפו.

מנגד, במשרד הפנים אומרים שההחלטה של ועדת הבחירות העירונית מהווה חריגה מסמכות ושאין לה אפשרות להורות על בחירות חוזרות.

כזכור, לאחר ספירת כל הקולות שונתה חלוקת המנדטים בתל אביב: מרצ ירדה לארבעה מנדטים במועצת העיר ואילו סיעת "מאמינים" עלתה לשני מנדטים.

מסיעת "מאמינים" נמסר בתגובה כי "עם היוודע דבר האירוע פנה יו"ר סיעת 'מאמינים', חיים גורן, אל ועדת הבחירות בדרישה שתפתח בבדיקה מיידית מול משטרת ישראל על מנת שתפעל בכל הכלים שעומדים לרשותה. אם החשדות נכונות, מדובר באירוע חריג מאוד ופלילי לכאורה. מעבר לעניין החוקתי החמור, הפעולה של אותו אדם בקלפי הספציפי מונעת לפחות זמנית מהסיעה לקבל את המנדט השני שלה היא ראויה על פי קולות הבוחרים. כמו כן, פסילת כלל קולות החיילים מכל הקלפיות, על אף שהמקרה לכאורה התרחש רק בקלפי אחד, אינה מידתית, פוגעת בקולות הכשרים ומטריחה אלפי החיילים להצביע בשנית ללא כל צורך".

החשוד במעשה סירב להגיב לפניות ynet בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר