תוצאת הבחירות?

אלמונים השחיתו בית כנסת בבית שמש

אברכים שהגיעו לתפילת שחרית בבית הכנסת "בית מרדכי" בעיר הוותיקה בבית שמש, גילו לתדהמתם שאלמונים השחיתו את דלת הכניסה, תלשו את המזוזה וניפצו את החלונות (בארץ)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

קבוצת אברכים שהגיעו לתפילת שחרית בבית הכנסת "בית מרדכי" בעיר הוותיקה בבית שמש, גילו לתדהמתם שאלמונים השחיתו את דלת הכניסה, תלשו את המזוזה, וניפצו את החלונות.

האברכים, שבאו להתפלל בבוקר יום שלישי - יום הבחירות - לבית הכנסת "בית מרדכי" ברחוב בן אליעזר בבית שמש, נדהמו נוכח הפוגרום וחילול הקודש שנערך בבית הכנסת. כאמור, דלת הכניסה הושחתה, החלונות נופצו, ואף המזוזה בפתח בית הכנסת נתלשה באכזריות ממקומה. נזק רב נגרם לבית הכנסת.

לעת עתה עדיין לא נעצרו חשודים במעשה, אך בני הקהילה מעריכים כי גורמי שוליים אשר השיח שהקצין מעט ערב הבחירות, גרם להם לבצע את המעשה הנפשע.

בית המדרש 'בית מרדכי' הוקם על ידי קבוצת אברכים שנאלצו עד עתה לכתת רגליהם מהרחובות בן אליעזר ודוד רזיאל בעיר הוותיקה בבית שמש, לבית הכנסת 'משכן ישראל' במרומי רחוב בר-אילן, או לקרייה החרדית המרוחקת - על מנת להתפלל בבית כנסת כיאה לבני תורה, ומשמש את בני הקהילה לתפילות ולכולל ערב לאברכים, בנשיאותו ובהכוונתו של הגר"ש פרטיג שליט"א.

יהונתן שורק מחברי הקהילה אומר ל"כיכר השבת" כי: "כעת לאחר ניצחונה של הגב' עליזה בלוך שחרטה על דגלה להיות המועמדת של כולם, לדאוג לצרכי התושבים באשר הם. חשוב שזעקת התושבים אשר ננטשו בקואליציה הקודמת תישמע. ומן הראוי שכל אדם יוכל לנהוג כפי אורחות חייו ללא חשש. בני הקהילה חוו כבר כמה מקרי וונדליזם ומן הראוי שתופעות מסוג זה ייפסקו".

שכונת בית שמש הוותיקה הינה ברובה חילונית מסורתית, כשבשנים האחרונות החלו אט אט אברכים ומשפחות צעירות לרכוש בתים ברחובות הסמוכים לשכונות החרדיות. בבחירות בשבוע שעבר, קיבלה מפלגת יהדות התורה כ548 קולות, ומפלגת בני תורה - עץ, 113 קולות.

תושבים בשכונה מספרים ל"כיכר השבת" כי: "לא תמיד התושבים המקומיים מקבלים אותנו בברכה. סבלנו תקופה מהצקות והתנכלויות. קרעו לנו את העירוב, ועוד הצקות. אנחנו מצפים שעכשיו לאחר הבחירות, תסכיל ראש העיר בלוך לפעול ביחד עם התושבים בכדי להרגיע את הרוחות ולספק את צרכינו כפי המגיע לנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר