פרסום ראשון

ירושלים: התנאי של אריה קינג למשה ליאון

יו"ר סיעת 'מאוחדים' אריה קינג הציב תנאי למועמד לראשות העיר משה ליאון: נתמוך בך בתנאי שלא תצרף את 'הבית היהודי' לקואליציה: " דורשים להיות בעדיפות ראשונה" (מקומי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
יונתן יוסף, אריה קינג ודב קלמונביץ (צילום: שלומי כהן)

סיעת "מאוחדים", בראשה עומד אריה קינג, הציבה תנאי למועמד לראשות העיר ירושלים משה ליאון, לפיו "במידה והבית היהודים מצטרפים לקואליציה אנחנו לא נתמוך בך לסיבוב השני".

משא ומתן קדחתני מתנהל בימים אלו בין הסיעות השונות למועמד לראשות העיר משה ליאון. הציונות הדתית התפצלה בסיבוב הראשון בין השר זאב אלקין למועמד החרדי יוסי דייטש. אריה קינג שתמך בסיבוב הראשון ביוסי דייטש צפוי לתמוך ככל הנראה במשה ליאון בסיבוב השני.

אלא של'כיכר השבת' נודע כי תנאי מרכזי לתמיכה במשה ליאון, היא הבטחה לא לצרף את הבית היהודי לקואליציה ברשותו של ליאון.

בסוף השבוע דווח ב'ישראל היום' כי הבית היהודי בירושלים בראשות חגית משה במגעים אחרונים לסגירה עם המועמד החילוני עופר ברקוביץ יו"ר סיעת התעוררות, המידע מצטלב היטב עם תנאי אותו מציב קינג למשה ליאון לפיו הבית היהודי לא יצורפו לקואליציה ברשותו.

אריה קינג, יו"ר סיעת מאוחדים, הכחיש את הפרטים והבהיר בשיחה עם 'כיכר השבת': "אנחנו לא מחרימים אף מפלגה, אך דורשים להיות בעדיפות ראשונה לפני הבית היהודי שהלכו עם אלקין".

בכיר נוסף במאוחדים, טוען כי מדובר בספין של הבית היהודי על מנת להצדיק את הליכתם עם עופר ברקוביץ', "אנחנו לא מחרימים אף מפלגה". אמר הבכיר.

יצוין, כי לאחר הדיווח בסוף השבוע בעיתון ישראל היום לפיו מפלגת הבית היהודי בירושלים הבשילה את המגעים לתמיכה בעופר ברקוביץ מידע שאינו אושר על ידי הבית היהודי עצמו, יו"ר הבית היהודי בירושלים חגית משה אמרה: "אני לא תומכת בשום מועמד בשלב הזה מבחינתי הכל פתוח. מתנהל משא ומתן עם שני המועמדים. אף אחד מהעיתון לא דיבר איתי ולא אישרנו את הדיווח. אין לי מושג מי הגורם שאישר את הדברים אבל כל הדיבורים כאילו אנחנו לקראת סגירה פשוט לא מדוייקים. אני לא מנהלת משא ומתן בתקשורת וגם לא נלחצת מכותרות בעיתונים". אמרה משה.

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע כי הקרב על חלוקת השלל בקואליציה הבאה של ראש העיר בירושלים יצא לדרך. בעוד דגל התורה וש"ס שהביאו את הניצחון למשה ליאון בסיבוב הראשון דורשים תיקים נחשקים כמו תכנון ובנייה ל'דגל התורה' ותיק החינוך לש"ס, אגודת ישראל שהחלה לנהל מגעים עם משה ליאון מבקשת אף היא תיקים בכירים בתמורה לתמיכה בו בסיבוב השני? אך בשלב זה בדגל התורה ובש"ס שלא מוכנים לוותר על התיקים. באגודת ישראל לה יש שלושה מנדטים בלבד, נאבקים לקבל תיק נחשק בתמורה לתמיכה במשה ליאון בסיבוב השני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר