אולפן 'כיכר השבת'

ברקוביץ': "אין לליאון את תמיכת 'אגודה'; צפויות הפתעות"

מאמין שינצח את ליאון, טוען שבא לשמור גם על כבודה של אגודת ישראל, מאמין שיצליח להשיג את תמיכת החסידים ומבטיח: "אני אשמור על האדמו"רים" • עופר ברקוביץ' באולפן 'כיכר' • צפו (מקומי)

ישי כהן ואבי רבינא | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

ימים מועטים לפני שקרב חייו הפוליטי מוכרע, עם התמודדותו בסיבוב שני מול משה ליאון לראשות עיריית ירושלים, מגיע עופר ברקוביץ' לאולפן "כיכר השבת", ומתייחס לכל הסוגיות שעל הפרק.

ברקוביץ' מבהיר איך הוא יתמודד עם סוגיית שוק מחנה יהודה בלילות, מתייחס לפעילותו עד כה בענייני דת בעיר הקודש ובעיקר מביע אופטימיות לגבי סיכויי זכייתו בקולות חסידי גור וחסידויות נוספות.

אגודת ישראל: "אין למשה ליאון את התמיכה של אגודת ישראל. צפויות להיות הפתעות גם במגזר החרדי - רבים מהחסידים מרגישים נפגעים ונדרסים, ואני אשמור על האדמו"רים".

"מתקיימים מגעים עם אגודת ישראל, אך אני לא מתייחס למו"מ. תראו הרבה מהציבור החסידי שלא רוצה להירמס, מצביע לי. ניתן לכל קהילה את מה שמגיע לה".

"היו לנו תקוות לסיים את זה בסיבוב ראשון. אלקין לקח נתח גדול מהציבור הדתי, ואני רואה את זה משתנה בסיבוב השני. לא יהיה מסע הפחדה נגד החרדים, כי אין סיבה. החרדים הם חלק בלתי נפרד מהעיר, ונפעל להגדיל את אחוזי ההצבעה".

התבטאויות העבר נגד חרדים: "לא הייתי אף פעם אופוזיציה לחרדים. מעולם לא ניהלנו מאבקים נגדם, הכל היה בשביל לשמור על הסטטוס קוו. ניסיון לדמגוגיה ולהציג אותי כאנטי חרדי - יעלה בתוהו. אוביל את ירושלים, על צביונה הייחודי".

חסידות גור: "אמרתי בצורה ברורה: נשמור על הסטטוס קוו, והוא יאפשר את החיים המשותפים בירושלים. לאדמו"ר מגור חשובה מאוד תפיסת השבת, ויש ציבור גדול שזה חשוב לו. לא באים לשנות את זה, ואני לא מתכוון לרצות את שני הצדדים. העיר מורכבת, וצריך להתנהל ברגישות, אין לי כוונה לאפשר דברים שלא היו".

הפלג הירושלמי: "אני לא יודע איך להתייחס אליהם. אני קורא לכל תושב בירושלים לבחור את המנהיגות שתשרת אותו. אין לי מו"מ עם הפלג הירושלמי, ואני קורא לכל מצביעי דייטש ואלקין כולם לתמוך בי, אלא אם רוצים פה עיר של קומבינה וראש עיר עם 0 מנדטים במועצת העיר ושום תמיכה בציבור הירושלמי".

"מי שרוצה שדרעי או גפני ינהלו את העיר, שיבחר בליאון. אני קיבלתי יותר קולות חרדים מאשר ליאון. גם בקולות החילונים שברנו את כל המוסכמות. אני גאה בהישגים שלנו בציבור החרדי ובשותפות שנוצרת, זה העתיד של מדינת ישראל - שותפות עמוקה בין המגזרים, כמו עם בלוך בית שמש. לא שיח של מלחמות".

דגל התורה וש"ס: "זו קומבינה פוליטית. יש ציבור חרדי גדול שלא יצביע משה ליאון. כאדם מסורתי אני מתכוון לשמור יותר מברקת על הציבור החרדי".

"אני לא אסגור את שוק מחנה יהודה בלילות. אני רוצה את תמיכת גור, אבל לא אסגור את שוק מחנה יהודה. לא שוחחתי עם ליצמן השבוע. אנחנו רוצים את החסידויות איתנו, וננהל את העיר ביושרה ובכבוד".

יוסי דייטש: "אני מצפה ממנו לתמוך בי. ממליץ לכם להיות רגועים ולבדוק טוב את הדברים, יהיו חסידים רבים שיצביעו עופר ברקוביץ'".

"מנסים לרמוס את כבודם של החסידים. לא אתייחס לפרטי המו"מ, אבל אני יהיה זה שיהפוך אותם לשותפים בכירים".

"קיים מצב שלא כל הסיעות ייכנסו לקואליציה. העובדה היא, שצריכים להרכיב קואליציה, אבל יכול להיות שנחליט לא להכניס את כולם לקואליציה בראשותי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר