בית שמש

מונטג מאשים: "שלומי אמונים בגדו בנו"

נציג דגל התורה בבית שמש מאשים את סיעת שלומי אמונים בעיר ב"בגידה" כשלטענתו הם הצביעו עבור עליזה בלוך. שלומי אמונים בתגובה: "כל הפוסל במומו הוא פוסל" (חרדים)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
מונטג והבוס היוצא, משה אבוטבול (צילום ארכיון: Atta Awisat/POOL/Flash90)

כשבמשך כל הימים האחרונים פורחים לאוויר ספינים וידיעות בדבר המשא ומתן של המפלגות החרדיות בבית שמש עם ראש העיר הנבחרת עליזה בלוך ובדבר האפשרות ליצור גוש חוסם, הערב (ראשון) יוצא בכיר בדגל התורה המקומי, משה מונטג, במתקפה נגד סיעת 'שלומי אמונים' אותם הוא מאשים, כי "בגדו בציבור החרדי למען ג'ובים".

"לצערי הרב זה בדוק ששלומי אמונים בגדו במהלך הבחירות", מטיח חבר מועצת העיר מטעם דגל התורה משה מונטג, בשלומי אמונים. "ראינו אותם, לא האמנו שזה עד כדי כך. הסימנים מראים את זה עוד דבר ועוד דבר".

מונטג מאשים, כי שלומי אמונים עוד במהלך הבחירות סגרו דיל עם עליזה בלוך על תמיכה שקטה בה, אם על ידי הצבעה ממש, ואם על ידי הימנעות מהצבעה עבור מועמד החרדים משה אבוטבול בתמורה לקבלת תיקים בכירים בקואליציה שלה.

"הם נמצאים עכשיו בריצת אמוק להמשיך את הבגידה בציבור החרדי ולהיכנס לקואליציה לבד, העיקר להציל את עורם", מאשים מונטג.

"הדבר הזה לא יסולח. לא נסלח להם", אומר בכיר דגל התורה, ומאיים: "נעמוד מולם כאופוזיציה לוחמת בכל דבר שינסו להעביר. אין דבר כזה, אנשים פה לא יהנו בצורה כזאת שיבגדו בכל הציבור החרדי ויחשבו שיהנו מדקה אחת בשלטון הזה. זה לא יקרה הדבר הזה".

הרקע להאשמה היוצאת דופן כנגד שלומי אמונים מגיע בעקבות הניסיונות של המפלגות החרדיות לייצר גוש חרדי אחיד הכולל את כל 13 הנציגים החרדים, כולל נציג הפלג ונציג חב"ד ברשימת הבית היהודי, כדי לגשת למו"מ בחזית אחידה ומאוחדת ובכך לשפר את עמדות המיקוח מול צוותי המו"מ של עליזה בלוך.

הסיבה לפיצוץ בין הצדדים היא חוסר האמון הרב ששורר בין המפלגות החרדיות, שגורם לכל צד לחשוד כי הצד השני מקיים מגעים עקיפים בכדי להיכנס לקואליציה ללא שאר החרדים.

משלומי אמונים מסרו בתגובה להאשמות מונטג: "כשאבוטבול התבוסס בדמו בעת שרשימתו נפסלה, התעסק מונטג עם הירושה והטיל גורל עם חברו מי יהיה ראש העיר הבא, באותה שעה נציגי אגו"י עסקו בלהציל את אבוטבול והכתירו אותו כמועמד מטעם ג' לראשות העיר".

עוד נמסר מ'שלומי אמונים':"מונטג מביע עם קולו את הכאב על איבוד תיק תכנון ובניה של העירייה, כידוע, חז"ל אומרים "כל הפוסל במומו פוסל".

בתוך כך, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון הרב חכם שלום כהן, הורה הערב לר״ע בית שמש היוצא משה אבוטבול לעמוד בראש צוות המשא ומתן לגיבוש הקואליציה בעיר בית שמש מול ראשת העיר הנבחרת עליזה בלוך, ואסר עליו להתפטר מחברותו במועצת העיר עד להשלמת משימה זו.

גורמים פוליטיים מעריכים, כי הודעתו של חכם שלום באה בניסיון למצוא גורם שיכול לייצר אמון בין כל הצדדים ולהביא לחזית אחידה ומאוחדת מול צוותי המו"מ. וראש העיר היוצא, משוכנעים במפלגות החרדיות, יכול לאחד ולבצע משימה זו ולקבל את אמון כל הצדדים.

כמו כן, הגורמים מעריכים, כי הפחד הוא שהתפטרותו של אבוטבול שתוביל לכניסתו של אברהם פרנקל, המקום השני ברשימת שלומי אמונים, תביא למימוש הדיל שחושדים בדגל התורה שיש בין בלוך לשלומי אמונים, ולאחר כניסת המקום השני למועצת העיר, ייכנסו שלומי אמונים לקואליציית בלוך ללא שאר חבריהם החרדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר