דיווח ב'ידיעות'

"ליאון התחייב: שני רבנים חרדים בירושלים"

על פי הדיווח, המועמד בסיבוב השני לראשות עיריית ירושלים התחייב למפלגות החרדיות בתמורה לתמיכה בו כי יביא למינויים של שני רבנים חרדים לעיר ירושלים (חדשות חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
משה ליאון ואריה דרעי. ארכיון (צילום: שלומי כהן)

העיתון 'ידיעות אחרונות' מדווח הבוקר (שני) כי לכאורה נסגר 'דיל' בין המועמד לראשות עיריית ירושלים משה ליאון לסיעות 'דגל התורה' וש"ס, לפיו מי שיבחרו לתפקיד רבה הראשי של העיר יהיו שני מועמדים חרדים: הגאון רבי דוד יוסף והגאון רבי משה חיים לאו.

יצוין כי הרה"ג אריה שטרן, צפוי לסיים את תפקידו בעוד כשנתיים ואילו הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר, צפוי לסיים את תפקידו בעוד כארבע שנים.

על פי הדיווח ב'ידיעות', אמש (ראשון) התקיימה פגישה בין יו"ר סיעת הבית היהודי בעיר, חגית משה, לבין משה ליאון והאפשרות של תמיכת הבית היהודי בליאון עדיין פתוחה.

יצוין, כי נושא מינוי הרב הראשי האשכנזי מתוך הציונות הדתית עמד על הפרק במהלך ניהול המשא ומתן.

על פי גורמים בפוליטיקה הירושלמית, שצוטטו בעיתון, ליאון לא הכחיש בשיחה עם הבית היהודי שאכן נסגר "דיל" הנוגע לזהות הרב האשכנזי.

מנגד על פי הדיווח, חגית משה הבהירה לליאון, וגם ליריבו עופר ברקוביץ', כי "הבית היהודי בירושלים רואה חשיבות עליונה במינוי רב ציוני-דתי. מבחינתנו זה חמור אם ימונו שני רבנים חרדים בעיר".

ממטה משה ליאון נמסר בתגובה: "איננו מכירים את הדברים, אך הנטען בהם אינו אמת ואין לו כל יסוד במציאות".

עופר ברקוביץ' אמר בתגובה: "תנועת 'התעוררות' ואני פעלנו בקדנציה האחרונה וקידמנו את בחירת הרב אריה שטרן כרב ראשי לירושלים. כראש עירייה המחויב לאופיה הציוני של העיר אני מתכוון לפעול לבחירת רבנים ראשיים ציוניים לעיר".

מהבית היהודי נמסר בתגובה, "הפרסום הבוקר לפיו סוגיית נושא הרבנים הראשיים לירושלים נדון בפגישת משה ליאון וראש סיעת הבית היהודי, חגית משה, הינו פייק ניוז לחלוטין. הנושא לא נדון, לא דובר ולא הוזכר כלל בשיחת חגית משה ומשה ליאון. מובן אליו שנושא זה, כמו מכלול הנושאים הנוגעים לציונות הדתית בירושלים, ידונו בשיחות הבאות. לא נאפשר להפוך את המאבק על קולות הציונות הדתית בירושלים, למלחמת פייק ניוז בין המטות השונים. רק הודעות רשמיות שיצאו מטעם הבית היהודי בירושלים, ישקפו את המצב לאשורו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר