איך להיפטר מ'כרס בירה' בלי להפסיק לשתות

המושג "כרס בירה" לרוב מיוחס לאנשים שצורכים כמויות עצומות של המשקה האלכוהולי הזה, אבל, יש להדגיש כי למרות שהמשקה עתיר בקלוריות ופחמימות, הוא לא הסיבה לכך שיש לשתיינים כרס. מה כן? (MEN)

(צילום: שאטרסטוק)

מכירים את המושג "כרס בירה", ובלעז, "Beer Belly"? אתם נוטים לחשוב שהמשקה האלכוהולי המבוסס על דגנים הוא הגורם הבלעדי לכרס שגדלה לכם מקדימה בשנים האחרונות. ובכן, טעות בידכם, לכרס ישנם גורמים לא מעטים ורובם כלל לא קשורים לבירה. לצורך העניין, בכוס בירה סטנדרטית (שליש ליטר או 330 מ"ל) יש רק כ-140 קלוריות. מי שמסתפק בכוס אחת או שתיים של בירה לא יהרוס את הדיאטה שלו ולא יגדל "כרס".

מחקר שבוצע באוניברסיטת קופנהגן ופורסם ב-2012 בדק את הקשר בין שתיית בירה ומדידות של הרכב גוף והשמנה (היקף מותניים ומדד מסת גוף). המחקר אסף נתונים ממחקרים תצפיתיים וקליניים שבדקו קשר זה בקרב יותר מ-620 אלף גברים ונשים. הממצאים לא העלו קשר בין צריכה מתונה של בירה להשמנה בטנית, אך גילו כי צריכה גבוהה באופן קבוע של בירה בקרב גברים כן גורמת לכרס. אצל נשים קשה היה לקבוע קשר זה עקב מיעוט מספר הנשים במחקר שצרכו כמויות בירה גבוהות באופן קבוע.

מחקרים אחרים בדקו את הקשר שבין הרגלי צריכת בירה -תדירות (מספר ימים בשבוע) ועצימות (מספר מנות נצרך בסיטואציית שתייה) - לבין השמנה. מחקר אמריקאי שפורסם בשנת 2010 בדק את הקשר בין צריכה של אלכוהול ובירה ומשקל גוף, והתבסס על נתונים של הסקר הלאומי האמריקאי בנוגע לאלכוהול שסקרו מעל 40 אלף גברים ונשים.

במחקר נמצא, כי עליה בתדירות ובעיקר בעצימות הייתה קשורה לעליה קלה במשקל בקרב גברים אך לא בקרב נשים. על פי המחקר, שתייה של מנות קטנות מפוזרות לאורך כל ימי השבוע עדיפה על שתייה מרובה מרוכזת (לדוגמה בסופי שבוע) ושתייה מתונה יכולה אף להקטין את הסיכון להשמנה בקרב נשים בריאות.

בקיצור, לכרס אחראים בעיקר מבנה הגוף שלנו (לאחרונה זיהו חוקרים גן שהם סבורים כי יש לו השפעה על יצירת כרס), הרגלי התזונה ורמת הפעילות הפיזית. על הגנים בהם בורכתם אינכם יכולים לשלוט אך על שאר הגורמים דווקא כן.

מזון

השאלה החשובה ביותר שצריכה להישאל, היא: מה אתם אוכלים לצד הבירה שלכם? אם התשובה שלכם היא פיצה, פסטה או שלל מזונות מתועשים אחרים, יתכן שהם בעצם אלו שאחראים לכרס שלכם. בסופו של דבר - הכל מתחיל ונגמר בתזונה מאוזנת.

הימנעו מצריכת מזונות עתירים בסוכר ומאכלים מדושנים בפחמימות. תוכלו להקטין אותה, בלי להפסיק לשתות על ידי מעבר ללחם קל.

פעילות גופנית

מתאמנים בחדר כושר? מצוין. זאת עוד דרך מצוינת לאזן את הצריכה הקלורית שלכם. אחד הספורטאים הבולטים בעולם, לוחם ה-MMA, קונור מקגרגור, אמר בפירוש שהוא שותה בירה, והרבה ממנה. אוכל = קלוריות וקלוריות = אנרגיה. אם אתם צורכים את האנרגיה הזאת במלואה, אין סיבה שתהיה לכם כרס.

בבירה אמנם אין קלוריות מרובות, אך גם בצריכתה ניתן להפחית. דרך נוספת היא להחליף משקה; שוט של וודקה מכיל בערך 64 קלוריות. כל עוד אתם לא מערבבים אותו עם משקאות אחרים (נניח מיץ תפוזים עמוס בסוכר), אתם תהיו בסדר. בכל מקרה, אל תשכחו לשתות באחריות ובזהירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר