בעקבות 'כיכר'

מנהלי המוכש"ר ללפיד: פגעתם בנו באופן אנוש

בפורום מנהלי המוכש"ר נדהמו לקרוא את תגובתו של יאיר לפיד ב"כיכר השבת" נגד מוסדות המוכר שאינו רשמי ומיהרו לשגר לו מכתב ובו פירוט המצב האמיתי במוכש"ר (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
לפיד (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

בפורום מנהלי מוסדות המוכש"ר, קראו את תשובתו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לתושב בני ברק - שפורסמה ב"כיכר השבת" - שהלין על אי השוויון ביחס למוסדות המוכש"ר החרדי ונדהמו.

חינוך מיוחד: התגובה של לפיד לתושב בני ברק

כפי שפורסם ב'כיכר השבת', יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד טען בתשובה לאב חרדי מבני ברק כי "המדינה לא צריכה לממן את החינוך של ילדי החינוך המוכר שאינו רשמי - כל עוד הם אינם מכפיפים עצמם למערכת החינוך הממלכתי".

עוד כתב לפיד: "בתי ספר שבוחרים שלא להיות מפוקחים על ידי משרד החינוך, לא לעמוד בתכנים הבסיסים שהמדינה מכתיבה (לא רק לימודי אנגלית, מתמטיקה ועברית אלא גם ציון ימי זיכרון ממלכתיים וכיוצא בזה) וללמוד בתכנית לימוד שהם מכתיבים לעצמם אינם צריכים להיות מתוקצבים על ידי המדינה או הרשות המקומית ועל כן אין בכוונתנו לפעול בנושא זה".

יו"ר איגוד המוכש"ר דוד שרפר פנה ללפיד בבקשה ללמוד את החומר ולהכיר את המצב האמיתי. "לצערי", כתב לו, "מתברר כי הפגיעה האנושה שלך ושל יש עתיד במוסדות המוכשר החרדי נעשתה למרות שהמידע שבידך חלקי וחסר".

עוד כתב שרפר: "בניגוד לדבריך, מוסדות המוכש"ר מפוקחים בצורה מלאה בידי משרד החינוך ועומדים בכל הדרישות שהמשרד קבע. חלק גדול ממוסדות המוכש"ר גם עומדים ב100% לימודי ליבה כפי שאתה מבקש ולמרות זאת, התקציב שהם זוכים לו הוא מחדל מביש. כל מוסדות החינוך לבנות חרדיות במוכש"ר עומדות ברף של 100% לימודי ליבה ולמרות זאת התקציב שהם זוכים לו מביך".

"באשר לטענתך כי תנאי לתיקצוב מלא הוא ציון ימי זיכרון ממלכתיים, ראוי להדגיש כי יש ממוסדות המוכש"ר המציינים בדרכם את ימי הזיכרון הממלכתיים ולמרות זאת לא זוכים לתקצוב ולעומתם יש בחינוך הרשמי מוסדות רבים אחרים מאוכלוסיות שונות בחברה, שאינם מציינים את ימי הזיכרון הממלכתיים ולמרות זאת זוכים למימון ולתקציב מלא", כתב שרפר ללפיד.

שרפר הוסיף וכתב כי "למיטב ידיעתי, נכון להיום, ציון ימי זיכרון אינו קריטריון נדרש לתקצוב, לא בחינוך הרשמי ולא במוכשר. לצערי, יש עתיד בראשותך פגעה באופן אנוש במוסדות המוכשר מבחינה תקציבית, בלא סיבה אמיתית ושלא בצדק. אם מה שנדרש הוא קיום לימודי ליבה ופיקוח של המשרד, מדוע אינך פועל לתקצוב שיוויוני למוסדות מוכשר שעומדים בקריטריונים הללו?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר