ה'מזכיר' מוביל מהלך

המו"מ על השלל בבית שמש: ש"ס מאיימת על שלומי אמונים

חשדות עמוקים וטינה עזה בין חברי הסיעות החרדיות בבית שמש, לקראת אפשרות של פירוק 'הגוש החוסם' מול ראש העירייה הנבחרת עליזה בלוך: מי יזכה ראשון בתפקידים (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הפגישה, היום (באדיבות המצלם)

חברי מועצת עיריית בית שמש החרדים ערכו היום (שני) פגישה עם ראש העיר היוצא משה אבוטבול, אך למרות מצג האחדות שנראה בישיבה, מתברר כי ישנו זעם רב בקרב החברים מש"ס ודגל התורה על נציגי שלומי אמונים, שלטענתם מתנהלים באופן עצמאי מול בלוך "בשביל לקבל תופינים כאלו ואחרים" כהגדרתם.

מי שבלט בהיעדרו מפגישה זו, הוא חבר המועצה מדגל התורה משה מונטג, זאת על רקע הקרע מול סיעת שלומי אמונים והפניית אצבע מאשימה מצידו כי חבריה כאמור מנהלים מו"מ עצמאי מול בלוך.

בצל האשמות אלו, מתנהלים כעת מגעים בהובלת מזכיר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל יעקב וולצר, ליצירת בלוק חרדי מושתף לאגודת ישראל, ש"ס ודגל התורה, במו"מ הקואליציוני מול עליזה בלוך.

בענין זה, בכיר בש"ס חושף כעת בפני "כיכר השבת", כי סיעתו הציבה דרישה לחברי לשלומי אמונים, לפיה עד מחר אנשיה צריכים להשיב האם הם פועלים באופן עצמאי או שותפים לגוש החרדי במו"מ על השלל.

לדברי הבכיר, משה אבוטבול, היושב כזכור על מקום של שלומי אמונים בסיעת יהדות התורה, קיבל קריאה ברורה מצד כל הרבנים והנציגים להתנות את התפטרותו מתפקידו, בהתחייבות ברורה של הסיעה החסידית ללכת למו"מ משותף עם כל הגוש החרדי. "לא נהיה רגל שלישית", הוא מצהיר.

ה'חברים' החרדים, לאחר הפגישה (באדיבות המצלם)

ל'כיכר השבת' נודע, כי בחלוקת התפקידים המסתמנת במגעים בין בלוך לאגודת ישראל, תקבל האחרונה את תפקיד סגן ראש העיר ואת תיק תכנון ובניה, בו יזכה לכאורה נציג שלומי אמונים. תפקידי סגן נוספים, צפויים לקבל נציגי הליכוד והבית היהודי, שתמכו רשמית בעליזה בלוך במהלך הבחירות.

אלא שבכיר באגודת ישראל מציג תמונה שונה לחלוטין מאלו שמציגים עמיתיו בסיעות החרדיות האחרות. לדבריו, ל"כיכר השבת", הנציגים החסידים הצילו את משה אבוטבול מתבוסה בליל הגשת הרשימות, לאחר שכזכור אירעה אז תקלה טכנית ומועמדותו לראות העיר כמעט נפסלה, והם החליטו לתת לו את המקום הראשון באגודת ישראל תמורת התחייבות שש"ס תחזיר להם את המנדט לאחר שינצח בבחירות.

לדברי הבכיר, סירובו כעת של אבוטבול להתפטר זהו מעשה שלא ייעשה. "התפטרותו של אבוטבול צריכה להיעשות ללא תנאים אלו ואחרים", הוא אומר.

הבכיר מגיב גם לטענות בכירים בדגל התורה על התנהלות עצמאית של 'אגודה' במו"מ. לדבריו, "במפלגה הליטאית מפולגים, כשחלקים בכירים ממנה מנהלים מו"מ באישור רבנים, כך שלא ייתכן שהם יטיפו לנציגים באגודת ישראל על ניהול מו"מ עצמאי, בעוד אנחנו מתחייבים לדאוג לצרכי כל השותפים החרדים".

עליזה בלוך בראיון ל"כיכר השבת", לאחר ניצחונה (צילום: אריאל ליבא)

יצוין, כי התנהלות עצמאית של חלק מהסיעות מול עליזה בלוך עלולה ליצור פילוג פנים-חרדי בעירייה, ולהותיר את בכירי דגל התורה וש"ס ללא סמכויות ותיקים - מה שישאיר אותם באופוזיציה.

ההערכה בקרב גורמים פוליטיים המעורים בנעשה בשעות אלו בין הצדדים בבית שמש, הינה שאגודת ישראל, על כל חלקיה, תיכנס בסופו של דבר לקואליציה.

כמו כן, בשל ייאושה של דגל התורה המקומית מהסכמת שלומי אמונים להליכה כ'גוש חוסם' מול עליזה בלוך, ההערכה היא כי גם היא פתחה עם בלוך במו"מ, עקיף בשלב זה, בתקווה שהמגעים יצלחו.

בנוסף, ל'כיכר השבת' נודע כי בדגל התורה מתנהל קרב על תפקיד הסגן, במידה והיא תצטרף לבסוף לקואליציית בלוך, כשאת התפקיד הזה היא עתידה ככל הנראה לקבל מתוקף היותה הסיעה החרדית הגדולה. עיקר הקרב הוא בין הנציגים הבכירים משה מונטג ושמואל גרינברג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר