צפו בראיון

אייכלר: "ביום שאחרי המבול - אנחנו חייבים לערוך חשבון נפש"

בטוח שחייבים לעשות חשבון נפש, מגדיר את ניצחון בלוך כ'מגה פיגוע', מסביר את ההבדל שקיים בין החסידים לליטאים בירושלים ולא מתרגש משירת "כרעו ונפלו" של 'דגל' • ח"כ אייכלר בראיון (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

לנציג חסידות בעלזא ביהדות התורה, איש אגודת ישראל חבר הכנסת ישראל אייכלר, יש מסקנות ברורות ומפתיעות משהו מתבוסת סיעתו בבחירות המקומיות הדרמטיות בירושלים.

בראיון ל"כיכר בכנסת", פורס אייכלר, סגן יו"ר הכנסת, את דעתו המקורית באשר לסיבת כישלון אגודת ישראל מול דגל התורה, מדגיש את חשבון הנפש שהנציגים החסידיים חייבים בו ואף מציג תוכנית ערוכה לקראת הבחירות הבאות.

כותרות הראיון עם ח"כ אייכלר:

היום שאחרי: "הציבור החרדי, 'אחרי המבול' אני קורה לזה, חייב כולו, ממני עד כל 13 חברי הכנסת של היהדות החרדית והעסקנים, לעשות חשבון נפש: איך מקשרים את הבוחר לצורך ללכת לבחירות".

ניצחון עליזה בלוך: "ללכת ולמכור את בית שמש לאותם גורמים, למי שהיא מייצגת? זה היה פיגוע, מגה פיגוע, נגד הדיור החרדי. וזו רק דוגמה".

החסידים שלא יצאו להצביע: "אי אפשר לקחת אנשים באוזן לקלפי, אי אפשר לסחוב אנשים, צריך שכל בוחר ירגיש שהוא עושה משהו טוב. א - כי גדולי ישראל אמרו. ב - כי זה שלו. צריכים לדעת להנחיל לציבור את האמת, שאנחנו במלחמה בתוך מדינת ישראל, מלחמה במהלכים פוליטיים".

ראש עיריית טבריה רון קובי: "הוא חשף את שיני הזאב של 200 ראשי ערים כמוהו. כשיושבים על התוכניות, הם בונים כל תוכנית בניה כך שהחרדים לא יכולו לגור שם. צריכים להילחם בהם ביחד".

התבוסה של 'אגודה' בירושלים: "אתה חושב שהיית מגפה בציבור החסידי? יש הגירה של זוגות צעירים לאשדוד והר יונה ועוד, נכון, אבל איך דגל התורה כן הצליחה לקבל שישה מנדטים? כי כל אחד מהם הרגיש שעכשיו זו המלחמה שלו. החסיד לא הרגיש שזו המלחמה שלו. לכן צריך את 'מועצת הקהילות, שכל חסיד יקבל את הצרכים שלו וירגיש שייך".

הפיתרון: "אני מציע - מי שקובע אלו גדולי ישראל - אבל שאותו נציג ציבור שרוצה שהציבור יתמוך בו, יהיה צריך לבוא בפני 'מועצת ה'קהילות' שתוקם. לכל קהילה שיש לה מאה משפחות והרב שלה תומך ב'אגודה', יהיה נציג במועצת הזאת. לא כל מי שיושב שם הוא ח"כ, אבל הוא יודע שהח"כ יצטרך לבוא אליו ולהראות לו 'מה עשיתי בשביל המוסדות שלך'".

חגיגות ניצחון של אוהדי מכבי תל אביב, המקבילה לפוליטיקה אצל החרדים בעיני אייכלר (צילום: Flash90)

שירת 'הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ' של פעילי 'דגל התורה' בירושלים: "לא התרגשתי מזה. בשביל הנוער שלנו הבחירות זה ספורט, כי הוא לא יכול לרקוד כשמכבי תל אביב מנצחת. אני לא רואה בזה חס וחלילה... אין שום שנאה בין חסידים וליטאים".

סיבוב שני בירושלים: "אצביע למי שהרבנים יגידו לי. אני אעשה מה שיגידו לי. אני כעת עסוק במאבק קשה מאוד איך מחזירים את הציבור החסידי ליהדות התורה ואיך יוצרים לבחירות לכנסת גוש חרדי של אגודה, דגל וש"ס, במפלגה אחת, אם הרשימה הערבית המשותפת הצליחה להגדיל את כוחה - גם אנחנו יכולים להסתדר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר