בדיון חריג

בית הדין גזר שנת מאסר והסרבן הסכים לגרש

עבריין, היושב בכלא, שסירב לגרש את אשתו במשך שנים רבות נשבר כאשר בית הדין הגדול הטיל עליו שנת מאסר נוספת ובדיון חריג ביום שישי הוא הובא בפני הדיינים וגירש (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמת אין קשר לנאמר בידיעה (צילום: פלאש 90)

עבריין היושב בכלא זה 14 שנה מתוך 20 הסכים לגרש, ביום שישי האחרון, את אשתו, וזאת בעקבות תוספת מאסר אזרחי לתקופת המאסר הפלילית על ידי בית הדין הרבני.

העבריין נשפט על עבירות קשות בשנת 2004, ועל סמך הודעתו הורשע ונגזרו עליו 20 שנות מאסר. שנים רבות הוא סירב לתת גט לאשתו, ביקש שילדיו, אותם תקף, יוותרו לו על התביעות האזרחיות שהגישו נגדו, ואף טען שהוא חף מפשע ושלא עשה דבר.

במהלך מעצרו הוגבלו צעדיו של האסיר לאור פסיקת בית הדין. הוא הושם לתקופות בצינוק ובידוד, ונשללו ממנו לפרקי זמן שונים הטבות כגון קנטינה, יחד עם אמצעים נוספים בהם נקט בית הדין.

לפני כשנה הגיע המקרה לבית הדין הרבני הגדול להרכב הדיינים הגאונים הרב אהרון כץ, הרב שלמה שפירא והאב"ד הרב אליעזר איגרא.

בית הדין הרבני הטיל על סרבן הגט תוספת מאסר אזרחית לתקופה בלתי מוגבלת, וזאת בנוסף לפרק הזמן שנגזר על האיש - על ידי בית המשפט - בגין העבירות בתוך המשפחה.

בשלב זה נכנס לתמונה עורך הדין משה קרו, המייצג את הבעל, ובתיווכו הצליח בית הדין להגיע עם הבעל להסכמות, במסגרתם הבשילו התנאים למתן גט.

לאחר שנת מאסר נוספת בגין סרבנות הגט, שבה שעון מדידת הזמן למאסר הפלילי הוקפא, נשבר האיש ונתן גט לאשתו.

האיש נתן את הסכמתו ביום חמישי האחרון, ומיד למחרת, ביום שישי, נפתחו שערי בית הדין הרבני הגדול באופן חריג לדיון דחוף וזאת כדי למנוע מקרים של היסוס וחרטה. בעקבות התערבות בית הדין ואגף העגונות בראשות הרב אליהו מימון, הגט ניתן בשעה טובה ומוצלחת והאישה שוחררה מעגינותה.

לאחרונה הגיש האיש בקשה לבית הדין הרבני לבטל ולמחוק עבורו רטרואקטיבית את תקופת המאסר בת השנה אותה ריצה בגין סרבנות הגט, אולם בית הדין דחה את בקשתו על הסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר