תיעוד: נשיא בית הדין הגר"ד לאו ביקר בארצות הברית

הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו סיים אמש ביקור בארה"ב, לראשונה מאז כניסתו לתפקיד נשיא בית הדין הגדול: "ישנה חשיבות לשיתוף הפעולה בין בתי הדין בארץ ובקהילות היהודיות בעולם" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ד לאו והדיינים בארה"ב (צילום: באדיבות המצלם)

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו סיים אמש (שני) ביקור ראשון בארצות הברית בתפקידו כנשיא בית הדין הגדול. הביקור התקיים לבקשת הקהילות בניו יורק בכדי לקיים ישיבות עם דייני הגיור ודייני הגיטין בבתי הדין במקום.

בשבוע שעבר הגיע הגר"ד לאו לכנס דייני הגיור במשרדי הrca (בית הדין אמריקה), שם הדגיש הרב הראשי לדיינים בין היתר, את החובה לעמוד על נושא שמירת התורה והמצוות בגיור ולא להתפשר על כך בשום מצב.

למחרת הגיע הרב הראשי למפגש עם בכירי דייני הגיטין במנהטן וקיים עמם דיון רחב על מגוון האתגרים איתם מתמודדים הדיינים.

בין היתר דובר על החוק אשר נמצא כעת בתהליכי חקיקה ושעם השלמתו, תהיה סמכות לעצור סרבני גט גם כאשר הם אינם תושבי מדינת ישראל. כך יוכל בית הדין לסייע למסורבות גט רבות אשר כיום אין פתרון למצוקתן. כאשר המטרה היא שידע כל סרבן גט אשר שולל את חירותה של אשתו שגם הוא לא יוכל להסתובב חופשי.

כמו כן הודיע הרב לאו על ערוץ ישיר בין הלשכה בארץ לבתי הדין בחו"ל והודיע שייעשה מאמץ לענות לכל פניה במהירות האפשרית כאשר תוך כדי המפגש נשלחו מספר עניינים הטעונים בירור וקיבלו תשובה בתוך זמן קצר.

נשיא בתי הדין הגאון רבי דוד לאו סיכם את הביקור ואמר "ישנה חשיבות גדולה לשיתוף הפעולה בין בתי הדין בארץ ובכל הקהילות היהודיות ברחבי העולם, כשהמטרה היא שיהיה קו אחיד בהתנהלות בתי הדין.

"בפגישות עם דייני הגיור והגיטין סיכמנו את הדברים וכן הנחיתי את צוות לשכתי לתת מענה לכל בעיה המתעוררת בצורה הטובה ביותר. אני בטוח כי החיבור בין בתי הדין יועיל רבות ויסייע לדיינים להגיע לחקר האמת ולפסוק בכל מקרה את הדבר הנכון ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר