'לא מכוון בכלל'

אפשר להירגע: הכתובות המאיימות - אמנות גרפיטי תמימה

סף החרדה בקהילת בעלזא במונטריאול, בשל כתובות שרוססו על קיר הסמינר החסידי, יכול לרדת: מתברר כי אמן גרפיטי בחר את הלוקיישן הלא נכון עבור הפגנת כישוריו האומנותיים (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
מבנה הסמינר (צילום מסך מתוך Google Maps)

התפתחות בחקירת כתובות מאיימות שנמצאו במוסדות בעלזא במונטריאול שבקנדה: מתברר כי אין מדובר בפשע שנאה.

כזכור, תלמידות הסמינר של חסידות בעלזא בשכונת אוטרמונט שבמונטריאול, נחרדו אמש (שני) לגלות כתובות מאיימות על קיר בית ספרן. על הקיר נמצאה על הקיר נמצאה הכתובת האלימה 'חרמש אחד מתאים לכולם', לצד איור גרפיטי תואם.

חוקרי המשטרה, שהוזעקו לזירה בעקבות קריאה למוקד המתנדבים החרדי המקומי 'חברים', פעלו לאיתור עקבות בזירה, ואף נעזרו בתיעודים ממצלמות אבטחה סמוכות לאיתור האחראי למעשה.

אלא שכפי שמתברר היום (שלישי), אין לריסוסים רקע אנטישמי. מדובר באמן גרפיטי המכנה עצמו Lost Claws, שחשב שהמבנה מאכלס בתוכו מפעל, ובחר להפגין את כישורי האיור שלו על קירותיו.

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בהתכתבות של האמן עם אחד מעוקביו, הוא נשאל באשר לכוונותיו בעת ריסוס הגרפיטי. "זה איור נהדר, אך אולי במקום הלא נכון", כתב העוקב בתגובה לתמונת הגרפיטי שהעלה האמן לדף האינסטגרם שלו. "לאחר ההתקפה האנטישמית האחרונה (-הטבח בפיטסבורג. י.ב.) כולם חוששים ובצדק. אני די בטוח שזו היתה רק טעות, אך כדאי לך להבהיר זאת".

האמן הגיב בהפתעה מוחלטת: "וואו! זו ממש לא היתה הכוונה שלי. לא מכוון בכלל. חשבתי שזה היה בית חרושת או משהו".

לא ברור עדיין האם האיש יואשם בעבירה כלשהי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר