"אל יטיפו מוסר למי שמסרו נפשם"

פרוש: תמיכה בי-ם וגוש בבית שמש - תמורת אחדות בצפת

סגן שר החינוך מאיר פרוש מציב קווים ברורים ל'דגל התורה' - תמיכה במשה ליאון בירושלים וגוש חרדי בבית שמש - תמורת תמיכה במועמדות נחמן גלבך בצפת: "אין מקום לדיבורים הצבועים..." (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
סגן השר מאיר פרוש (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בעוד בבית שמש ישנם מגעים לאחדות, הרי שב'שלומי אמונים' מציבים דרישה נוספת כדי להגיע להסכם אחדות בבית שמש ובמקביל תמיכה במועמדות במשה ליאון בירושלים - תמיכה במועמדות נחמן גלבך לראשות העיר צפת.

הלילה נחשף ב"כיכר השבת" כי ראש העירייה היוצא של בית שמש משה אבוטבול ניאות להתפטר מחברותו בעירייה מטעם יהדות התורה כדי שנציג שלומי אמונים יכנס, כפי שסוכם מראש.

אך הבוקר מתברר כי בכך לא תמה המחלוקת, סגן השר מאיר פרוש מבהיר כי התפטרות אבוטבול היתה צריכה להיות אתמול, וכי כל עוד לא תהיה אחדות מלאה בעיר צפת - לא יהיה גוש מאוחד בבית שמש.

בכתבה בעיתון 'המבשר', בטאון 'שלומי אמונים', נכתב כי "לנוכח דרישה מסוימת ליצור בלוק מאוחד של כלל הסיעות החרדיות בעיריית בית שמש, על מנת לגשת למו"מ משולב ומאוחד מול ראש העיר העתידית הגב' בלוך, אמר אמש סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש כי "איננו יכולים ולא מוכנים לדון ולכונן בריתות פוליטיות, עם מפלגות שאינן מכבדות הסכמים קודמים, ולא ממלאות אחר התחייבויות שלהן עצמן".

"כל עוד יושב איש ש"ס בבית שמש על מקום של איש 'אגודת ישראל' במועצת העיר, למרות התחייבות ברורה וחתומה של יו"ר ש"ס בבית שמש להכניס נציג אחד של אגודת ישראל על חשבונה, כפיצוי על כך שהרב משה אבוטבול הוצב במקום הראשון ברשימת 'יהדות התורה', בגלל תקלה טכנית ברשימה שהגיש ושמטעמה התכוון להתמודד על ראשות העיר – איננו קשורים לבלוק כלשהו", אומר סגן השר.

"תנועת ש"ס בעצמה מאשרת ומודה שהיא אכן התחייבה על כך, שלשום בכינוס של נציגי הסיעות היא גם הגדילה לעשות והתחייבה להביא את מכתב ההתפטרות עד אמש, אבל במציאות ההתחייבות הזאת לא תורגמה למעשים, וכעת מנסים לדרוש מאתנו שיתוף פעולה מבלי שיקיימו את מה שהתחייבו עליו בכתב לפני 45 יום", הוסיף פרוש.

פרוש מוסיף עוד כי "כדי לגשת לבלוק חרדי מאוחד צריך שיהיה אמון בין כל הנציגים החרדיים. איך תנועת ש"ס מצפה מאתנו שניתן בה אימון על ההתחייבות שהיא מתחייבת להישאר נאמנה לגוש המאוחד? איך נוכל לתת אימון באנשים שמבטיחים עכשיו הבטחות, אם הם עדיין לא קיימו את מה שהבטיחו כבר לפני 45 יום?...".

"יחד עם זאת", הוסיף סגה"ש פרוש, "כאשר תנועת ש"ס תקיים את התחייבותה מלפני 45 יום, נוכל לדון על הקמת בלוק מאוחד של הנציגים החרדיים בנושאי היהדות".

במאמר מערכת בעיתון 'המבשר, הם שבים וקושרים את ירושלים - בית שמש - וצפת, כאשר ל"כיכר השבת" נודע כי הכוונה היא גם לעיר אלעד, שם צפויות ש"ס ו'דגל התורה' ללכת על גוש חוסם מול ראש העיר הנבחר ישראל פרוש.

"אין כיום מקום לדיבורים הצבועים המדברים על רוממותה של ירושלים ויקרת ערכה. אלה שפגעו בלבה של ירושלים, אל יתיימרו לשמור על קדושתה, בוודאי כל זמן שהם אינם תומכים באופן גורף במועמד החרדי בצפת. אל יטיפו מוסר למי שמסרו נפשם למען קדושת ירושלים, ועשו הכל למען קיים צו כקש"ת מרנן ורבנן שרי התורה והחסידות שליט"א", נכתב במאמר.

במאמר החריף, תוקפים 'שלומי אמונים' את 'דגל התורה', וכותבים כי "המאמצים של כקש"ת מרנן ורבנן שרי התורה והחסידות שליט"א להביא לבחירתו של המועמד החרדי הרב יוסף דייטש, זכו לקריאת תגר, כשהיו מי שהעדיפו להתכחש לאמת ולהשליך אחרי גוום את האחריות המתבקשת לעתידה של העיר, וכך יצאו ובאו התוצאות העגומות בירושלים.

"הם, שהעדיפו לפני חודש מועמד שאינו נמנה על הציבור החרדי, באים כעת ומצווחים ככרוכיא על הצורך בראש עיר דתי. הם, שלא בחלו בכל תכסיס כדי להעביר את האפשרות שראש העיר יהיה חרדי, ירא ושלם, הם הם הבאים ומוכיחים בשער. והציבוריות החרדית שואלת ותמהה: היכן הייתם, אך ורק לפני שבועיים ימים, כאשר אפשר היה לקדש שם שמים בירושלים ולפעול למען מועמד חרדי, איש מתוכנו. היכן נעלמה אז, התובנה בה אתם מנפנפים כעת על החשיבות שיש בראש עיר דתי. וכי רק דתי טוב עבורכם. ואילו מועמד הנמנה על מחנה היראים – אינו טוב עבורכם?".

בהמשך המאמר נכתב כי "היום הם מאמצים אל לבם את ירושלים. היום הם רוטטים מקדושתה של ירושלים. רק היום הם נזכרים כי ירושלים היא עיר הקודש והמקדש, והם נזכרים כי ירושלים אינה ככל הערים. רק היום, כשפסו הסיכויים בבחירות הנוכחיות שהמועמד החרדי יעלה לראשות העיר. עד היום, הם היו עסוקים בטיעונים של מה בכך כי אין סיכוי למועמד החרדי. הם היו עסוקים בחתירה בלתי נלאית נגד המשימה הברורה והמתבקשת ביותר: מצביעים למועמד החרדי, כפסקם של גדולי ישראל זלה"ה מכל הדורות, ובראשם מרנן ורבנן החזון איש זצוק"ל, האמרי חיים זצוק"ל, הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ובעל שבט הלוי זצוק"ל. בזמן אמת, הם משכו את ידיהם מכל זאת".

"לעת הזאת ייאמר ברורות:", נכתב במאמר, "שלשת הטיעונים שהיו בפי אגודת ישראל בנוגע לבחירות בירושלים, התבררו כנכונים וצודקים. הטיעון הראשון: אם כל הציבור החרדי יתאגד מסביב למועמדות של דייטש הוא ינצח. הטיעון השני: משה ליאון אינו מביא קולות מהציבור הכללי יותר מדייטש. הטיעון השלישי: מסע הבחירות של דייטש יהיה מכובד ולא תגרר בעקבותיו הסתה על הציבור החרדי. כל שלושת הטיעונים התבררו כנכונים ומדוייקים. המספרים גילו לאחר הבחירות את הדבר הפשוט כי בהתאחדות הכוחות היה הרב דייטש זוכה בראשות העיר בסיבוב הראשון; דייטש הביא קולות מהמגזר הכללי הרבה יותר ממה שליאון הביא; מסע הבחירות היה מכובד ביותר, ולא נרשמה שום הסתה בעקבותיו, אלא אדרבא, המסע גרר קידוש שם שמים גדול ביותר".

באשר לצפת הם כותבים כי "הפכפכות זו מקומה לא יכירנו אצל שומעי דבר ה' החרדים אל דברו. אותם הזועקים בירושלים כי צריך ראש עיר דתי, הולכים בצפת, עיר קדשנו, יד ביד עם מי שאינו נמנה על החרדים או הדתיים – כשיש סיכוי גבוה ביותר שלו משלבים כעת ידיים עם שאר המפלגות החרדיות בצפת, כי אז הרב נחמן גלבך, המועמד החרדי, מקבל את ראשות העיר. כאן הם כבר לא יודעים שיש צורך בראש עיר שלבו ער ורענן לכל דבר שבקדושה. כך גם לגבי הדיבורים אודות גוש חוסם בבית שמש. מדוע אין דיבורים על גוש חוסם בצפת? וכי לא דין צפת כדין בית שמש, ויותר מכך?!".

בתוך כך, הבוקר הופצו בירושלים מודעות רחוב, העושות השוואה בין הסיבוב השני בירושלים לסיבוב השני בצפת. "בירושלים צריך ראש עיר שומר תורה? גם בצפת", נכתב במודעות, לצד תמונותיהם של משה ליאן ועופר ברקוביץ מחד, ונחמן גלבך ושוקי אוחנה מאידך. "דין ירושלים ודין צפת - שווים", נכתב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר