המחוקק החסידי הראשון

האברך החסידי שניצח בבורו פארק: "אדאג שיכבדו אותנו"

שמחה אייכנשטיין, צעיר חסידי, יקח את מקומו של הסנאטור הדתי הבולט, דב הייקינד, שפורש מתפקידו כנציג החרדים בניו יורק לאחר עשרות שנים • הדמוקרטים עדיין שולטים (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
שמחה אייכנשטיין (צילום: Simcha Eichenstein בטוויטר)

שמחה אייכנשטיין, אברך חסידי בן 34 מבורו פארק שניצח בבחירות אמצע-הקדנציה בארה"ב, יתחיל מעתה לייצג את החרדים בניו יורק בבית הנבחרים הניו-יורקית, ובכך יהפוך למחוקק החסידי הראשון בארה"ב.

עד כה, מי ששימש בתפקיד Assemblyman - חבר בית הנבחרים - מטעם בורו פארק, הוא דב הייקינד, יהודי שומר תורה ומצוות שנודע בדעותיו הפרו-ישראליות למרות השתייכותו למפלגה הדמוקרטית.

כעת, עם פרישתו של הייקינד מהתפקיד לאחר למעלה מ-30 שנה, מי שיזכה במקום הנכסף הוא אברך חסידי מבורו פארק בשם שמחה אייכנשטיין - גם הוא מהסיעה הדמוקרטית, שלמרות גילו מחזיק בניסיון ממשלתי רב.

בית הנבחרים של מדינת ניו יורק בבירה הרשמית, אולבני (צילום: שאטרסטוק)

אייכנשטיין - נשוי ואב לארבעה - נולד בשנת 1984 למשפחה מיוחסת בחסידות באבוב, ומנופף בגאון בחינוך הישיבתי בו גדל - כחינוך שלא מנע את התפתחותו הציבורית, כמי ששימש בתפקידים שונים במדינת ניו יורק, תחת המושל ביל דה בלאזו.

הוא הכריז על מועמדותו לתפקיד לפני למעלה מחצי שנה, ימים ספורים לאחר שהייקינד הכריז שיפנה את מקומו. יצויין כי הייקינד עצמו הכריז על תמיכתו בצעיר החסידי, שלדבריו "הוא אדם נהדר, יש לו את הניסיון. אני חושב שהוא יביא גאווה לאנשים רבים. הוא מענטש אמיתי".

דב הייקינד (צילום: שאטרסטוק)

גם אדמור"י באבוב, באבוב-45, ראחמסטריווקא, סאטמר, גור ובעלזא כמו גם הקהילות בבורו פארק ובפלטבוש - השכונות החרדיות הסמוכות זו לזו אותן מייצג המחוקק - סמכו את ידיהן על אייכנשטיין, שזכה גם לתמיכת הסיעה הקונסרבטיבית.

כעת, לאחר שנבחר, שיגר המחוקק הטרי מילות תודה לבוחריו. לדבריו, "מסע הקמפיין היה מעייף ומלהיב בעת ובעונה אחת. החלק החשוב ביותר היה האנשים הרבים שפגשתי, ושלמדתי מהם על חששותיהם. אלו היו שיחות חיוניות ואני לוקח אותן ברצינות רבה".

"אני מצפה כבר להגיע לאולבני (העיר בניו יורק בה שוכן בית הנבחרים של המדינה. י.ב.), ולהתחיל. כפי שכבר אמרתי בעבר, לדעתי הדבר בחשוב ביותר עבורנו הוא מקום באולבני. שם אדאג שיטפלו בעניינינו, שיכבדו את ערכינו ושיבינו טוב יותר את תרבותנו ואורח חיינו", הבטיח אייכנשטיין.

צפו במסר של אייכנשטיין לתושבים אחרי הבחירות:

מוקדם יותר התבטא אייכנשטיין בראיון ל'המודיע' באנגלית, כי "אנשים יכולים לחוש שקולם לא נשמע בממשלה ולא מתחשבים בדעתם. לצערנו, התחושות הללו נכונות במקרים רבים מדי".

"הקהילה שלנו לא יכולה להרשות לעצמה את הלוקסוס הזה", הזהיר המועמד החרדי. לדבריו, "המשפחות שלנו מפסידות במידה עצומה מחוסר ההבנה שבחלקים שונים בחברה, כולל את הדרגים הפוליטיים - שלרוב מתייחסים לאורח חיינו הייחודי והמספק, בחשדנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר