הסיבוב השני בירושלים

הקרב על הקול החסידי: החרדים שתומכים בעופר ברקוביץ

לא מעט פעילים חסידיים עובדים בימים אלו במטה המועמד החילוני עופר ברקוביץ, זאת בטרם נפלה ההכרעה ב'מועצת' החסידית • אחד הפעילים מסביר ל'כיכר' כי "מדובר באדם ממש מדהים" (חסידים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
פעילים במטה ברקוביץ (באדיבות המצלם)

הקרב על הקול החסידי בירושלים: פחות משבוע נותר עד לסיבוב השני בבחירות לראשות העיר ירושלים, בין משה ליאון לעופר ברקוביץ. שני המועמדים בטוחים כי הקהל החסידי נמצא לצידם, אך בשל המתח והיריבות בין 'דגל התורה' וש"ס ל'אגודת ישראל', הרי שיש מי שמנצל את הקרע למנף את התמיכה החסידית במועמדותו של ברקוביץ.

ביממה האחרונה יצא לדרך קמפיין אגרסיבי ברשת, הקורא לציבור החסידי לא להצביע למשה ליאון, בטענה לרמיסת כבודם של האדמו"רים. קמפיין חרדי נוסף מעודד להצביע למועמד החילוני עופר ברקוביץ.

כתב 'כיכר השבת' בילה את היממה האחרונה במטה המועמד עופר ברקוביץ שם הבחין בלא מעט חרדים הנמנים על המגזר החסידי שהחליטו להתנדב במטה.

אחד מהם הוא ארי בומבך, חסיד ויז'ניץ. בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר בומבך: "אני מאוד מזדהה עם מה שמייצג ברקוביץ. אני לא מתחבר להשתייכות לקבוצה, אני משתייך לחסידות ויז'ניץ, אך גם חסיד שמשתייך למגזר כזה או אחר צריך לדעת שהוא עומד מול העירייה בכל מיני בקשות באופן פרטי, להם ברקוביץ ייתן מענה בבוא היום".

בומבך מגלה באוזני כתב 'כיכר השבת' כי "גם בסיבוב הראשון תמכתי בעופר ברקוביץ. העשייה של ברקוביץ היא מגוונת מאוד לא שייך לומר שהוא שמאלני או ימני, מנסים לתייג אותו בהמון תיוגים כדי להרתיע אותו מהציבור החרדי וזה ממש פשע כי מדובר באדם ממש מדהים".

לדברי בומבך: "הסביבה החרדית חסידית שלי, חלקם לא שלמים עם ההצבעה וההשתייכות שלי, אני אומר להם אני מאוד מכבד אתכם, אבל אני איש ניטרלי, לא מחויב לאף אחד".

הפעילים החרדים במטה ברקוביץ, נראה כי הם בעיקר כאלו שפעלו עבורו בסיבוב הראשון, אליהם התווספו מעט צעירים שזועמים על ביזוי 'אגודת ישראל' על ידי 'דגל התורה'.

פעילים במטה ברקוביץ (באדיבות המצלם)

בניגוד לחבריו שחששו להיחשף, אחד החסידים החליט לפנות למצלמה ולהבהיר: "בסיבוב הראשון הצבעתי יוסי דייטש, בסיבוב השני אצביע לעופר ברקוביץ".

ההערכה היא כי תמיכה רשמית של מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' במשה ליאון תפחית את הפעילות החסידית הפומבית בעד ברקוביץ. יחד עם זאת, מעריכים גורמים ב'אגודת ישראל' כי לא תהיה נהירה לקלפיות מהצד החסידי.

גורם בכיר במטה ליאון אומר כי הבנות שהושגו מול אגודת ישראל באשר לחלוקת השלל לא יממושו בבוא היום במידה ויתברר כי לא הייתה הצבעה עבורו באזורים מובהקים של חסידויות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר