המו"מ בירושלים

מסתמן: ש"ס תוותר לדגל התורה על תיק מנח"ח בעירייה

בניגוד להצהרותיה של ש"ס במהלך קמפיין הבחירות, מפרטי המשא ומתן בין המועמד לראשות עיריית ירושלים משה ליאון לבין הסיעות התומכות בו נראה, כי היא זונחת את אחיזתה בתיק משפיע במיוחד (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
תלמידות אשכניות וספרדיות. אילוסטרציה (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

אחרי חמש שנים בהן החזיקה ש"ס בירושלים בתיק מנח"ח (מנהלת חינוך חרדי) בעירייה, מסתמן הערב (רביעי) כי היא הסכימה לוותר עליו לדגל התורה במהלך המשא ומתן שניהלה עם המועמד לראשות העיר משה ליאון.

כזכור, באמצעות תיק זה ניהלה ש"ס מאבק ארוך ומוצלח באפליית הבנות הספרדיות בקבלה לסמינרים בבירה, כשמנהליהם נאלצו בזה אחר זה להניף דגל לבן ולהיכנע לדרישות ה'בוסים' מהעירייה ולקבל את הבנות שתחילה סורבו.

במהלך קמפיין הבחירות למועצה, שהסתיימו לפני כשבוע וחצי, הצהירה ש"ס על תכניותיה להמשיך להילחם באפליה העדתית דרך תיק המנח"ח המשפיע.

גם אחרי הבחירות, יו"ר התנועה הירושלמית צביקה כהן הצהיר בראיון ל"כיכר השבת": "לא נראה לי שנוותר על התיק הזה, הוא תיק מאד מורכב, ולא כיפי, אבל נותן לציבור שלנו שקט", אם כי סייג ש"בין אם נקבל את מנח"ח ובין אם לא, הבנות הספרדיות לא תופקרנה".

דבריו של יו"ר ש"ס על התיק הרגיש (צילום: כיכר השבת)

הערב כאמור, כפי שנודע ל"כיכר השבת", מסתמן כי בחלוקת התיקים בגרסת ליאון עובר מנח"ח לדגל התורה, בעוד ש"ס תחזיק במקומו בתיק הכספים.

וזו חלוקת התיקים המלאה, כפי שנראה כעת: תכנון ובנייה - יוסי דייטש (שלומי אמונים), מנח"ח - אליעזר ראוכברגר (דגל התורה), כספים - צביקה כהן (ש"ס), שימור - ישראל קלרמן (דגל התורה), הקצאות - יוחנן ויצמן (גור), תרבות תורנית - מיכל הלברשטם (בעלזא), חינוך - חגית משה (הבית היהודי) וסיעת 'מאמינים' (קינג) טרם ידוע.

בתגובה לפרטים הללו, גורם בכיר בסיעת ש"ס בבירה אומר בשיחה עם "כיכר השבת': "אנחנו שומעים את הפרטים האלו מ'כלי שני ושלישי', אף אחד לא מעדכן אותנו במשא ומתן, הכל מנוהל על ידי הנהגת ש"ס הארצית, ואכן ככל הנראה הולכים לוותר על תיק מנח"ח לטובת 'הכספים'".

לדברי הבכיר, מדובר בטעות חמורה, מאחר וככה יהיה קשה לנו לסייע לבנות הסמינרים הספרדיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר