צמאה 5

נועם בנאי בסינגל חדש: "אל מסתתר". האזינו

נועם בנאי, הבן של מאיר בנאי ז"ל, משיק סינגל חדש "אל מסתתר" - סינגל נוסף מתוך פרויקט 'צמאה 5', למילים - "אכן אתה א-ל מסתתר" מתוך הנביא ישעיהו. הלחן? של חב"ד

(קליפ מילים: יעקב אסרף - סטודיו סולם יעקב)

הזמר והיוצר נועם בנאי, העמל בימים אלו על דיסק משלו, בביצוע ייחודי ומרגש לניגון החב"די 'א-ל מסתתר' בביצוע ובעיבוד ישראלי – עכשווי, בהפקתו המוזיקלית של נאור כרמי.

מילות הניגון: "אכן אתה א-ל מסתתר" (ישעיהו, מ"ה)

זו הפעם הראשונה בה נועם בנאי, בנו של מאיר בנאי ז"ל משתתף בפרויקט צמאה והוא צפוי אף להופיע בשניים מתוך עשרת המופעים שיתקיימו בחודש הבא בבנייני האומה בירושלים במסגרת פסטיבל 'צמאה'.

בנאי סיפר כי הוא מתרגש מאוד לקחת חלק בפרויקט שכבר קנה לו שם בעולם המוזיקה: "זו פעם ראשונה שאני משתתף בפרויקט צמאה, באלבום החמישי במספר והשנה גם אופיע בשני מופעים. השותפות הזו היא דבר שמרגש אותי. הקירבה שלי לניגונים, לרוח ולדת מגיעה מהבית מגיל מאוד צעיר כשאבא התקרב וחזר בתשובה. אני חושב שבתור מוזיקאי ובפרט בן של מוזיקאי, הפיוטים שספגתי בבית אבא הם דבר מאוד מרכזי אצלי ברוח ובאמונה.

"הרגעים האלו של שירת ניגונים גורמים לי להזיל דמעה. זו סגירת מעגל מבחינתי ולכן זה מרגש אותי להופיע בערב שלם שכולו ניגונים. אני מרגיש שהאופן של תפילה כששרים אותה זה דבר מאוד ברור לי. הכי נכון מבחינתי לצעוק תפילות דרך שירה. כששרים יש קו ישיר וחיבור לשמיים. לי באופן אישי זה פותח את הלב תמיד".

נאור כרמי זכה החודש בפרס שר החינוך על יצירה יהודית כחלק מעבודתו בצמאה. איך הייתה העבודה לצידו?

"הרגשתי בעבודה עם נאור על האלבום את הנשמה הגדולה שלו. בהקלטות ובחזרות על השיר, ההערות שלו וההכוונות שלכאורה אמורות להיות מאוד טכניות בסגנון "תפתח את הפה" או "כאן תעלה טון", היו אחרות לגמרי. הוא דייק אותי בסגנון 'פה אני רוצה לגרום לנפש לרקוד' או 'פה תדמיין שאתה מול אלוקים ושאתה חש את קטנותך'. אלו היו הערות של מחשבה ותודעה.

"זו פעם ראשונה שנתקלתי במפיק שההערות שלו היו רוחניות לחלוטין. הוא אמר דברים שהיו עבורי שיעור רוחני. יצאתי משם כשלמדתי משהו על עצמי ולא על שירה. הניגון התחבר לי מהרגע הראשון והרגשתי שממש טוב לי לשיר אותו".

ארבעה סינגלים יצאו עד כה מהאלבום החמישי בסדרת צמאה, ובהפקת האירועים כבר מתכוננים לפסטיבל החסידות הגדול של השנה - אירועי י"ט כסלו בבנייני האומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר