המו"מ עם ליאון

מדוע הודעת 'ועדת השמונה' של 'אגודת ישראל' - לא פורסמה?

החלטת ועדת השמונה של אגודת ישראל לקדם מו"מ עם משה ליאון בהוראת המועצת, לא פורסמה בבטאוני הסיעה החסידית, למרות שההודעה נוסחה ואף עברה מספר הגהות. בנתיים, 'יתד' עולים להתקפה נגד 'המבשר' (חסידים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
ועדת השמונה של אגו"י, ארכיון (באדיבות המצלם)

עם סיום הדיון אמש (רביעי) בוועדת השמונה של אגודת ישראל, הודיעו גורמים בסיעה החסידית כי מזכיר המועצת הרב יענקל ולצר נתן "אור ירוק" לקדם את המשא ומתן מול המועמד הדתי לראשות העיר ירושלים משה ליאון.

היה מי שציפה לראות הבוקר ביומוני 'אגודת ישראל' הודעה על התקדמות המגעים הללו מול משה ליאון אולם מתברר כי הודעה כזו היתה אמורה להתפרסם וברגע האחרון נדחתה למועד אחר.

בידיעה שהיתה אמורה להתפרסם הבוקר ב'המודיע' ו'המבשר', נכתב: "ועדת השמונה של אגודת ישראל התכנסה בירושלים וקיבלה את הודעת מזכיר מועצת גדולי התורה על הוראת מרנן ורבנן חברי מועצגה"ת האדמו"רים שליט"א כי ניתן לקדם את המו"מ עם מר משה ליאון המועמד לראשות העיר ירושלים.

"הוועדה שמעה את סיכומי המו"מ מפי הרב יוסף דייטש והחליטה להעבירם למזכיר המועצת כדי לקבל את הנחיית מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א".

ל"כיכר השבת" נודע כי הידיעה עברה את אישור כל הגורמים ב'אגודת ישראל' ואפילו שונתה מספר פעמים לפני שפורסמה, כאשר בתחילה נכתב כי "הוראת חברי מועצג"ת לקדם את המשא ומתן עם מר משה ליאון" ולבסוף אישרו לכתוב נוסח מעט פושר יותר: "הוראת מועצג"ת שניתן לקדם משא ומתן עם מר משה ליאון", אולם גם הודעה זו לא פורסמה בסופו של דבר.

הסיבה לכך היא התערבות גורמים בכירים ב'שלומי אמונים', שדורשים לקשור את העיר צפת לירושלים. בצפת, 'אגודת ישראל' וש"ס תומכות במועמד החרדי נחמן גלבך, ואילו 'דגל התורה' תומכת בשוקי אוחנה, כעת ב'שלומי אמונים' מבקשים ליצור אחדות גם בצפת, ורק בתמורה לכך לקדם את המו"מ מול מועמד דגל התורה וש"ס בירושלים.

בתוך כך, במאמר המתפרסם הבוקר בעיתון "יתד נאמן" יוצא העורך ישראל פרידמן בהתקפה נגד עיתון 'המבשר', בעקובת המאמר החריף שפרסמו אמש נגד 'דגל התורה'.

תחת הכותרת "אזמל הניתוחים" הוא כותב: "מרנן גדולי ישראל מורים כי בסיבוב השני שיערך בירושלים להצביע למר משה ליאון. אין צורך להסביר מה המשמעות של אי בחירה במשה ליאון, וכל בר דעת לא יתקשה להבין זאת. לכן כל הציבור החרדי ינהג כהוראת רבותינו.

"מפתיע שאחד מבטאוני אגודת ישראל מפרסם בעיצומם של ימים אלו טענות על הלשעבר, ומנסה להוכיח לציבור הנאמן למרנן ורבנן עיני העדה שכביכול הצביע שלא באופן הנכון".

עוד נכתב במאמרו של ישראל פרידמן: "מי שגורלה של ירושלים חשוב לו אינו פועל מתוך שיקולים של נקמנות וחשבונות פוליטיים. בבוא העת אולי נשיב אבל לא כרגע כשחרב חדה מונחת על צווארה של ירושלים. עוד ב'יתד נאמן' על אגודת ישראל: "דגל התורה אינה זקוקה להטפת מוסר על הצורך בתמיכה במועמד חרדי. כשבוחריה ומוסדותיה בירושלים שילמו מחיר אישי ופוליטי כבד לפני עשור ולאורך העשור על תמיכתם במועמד חרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר