מורידים כפפות

'טפו עליך': אמירתו של הגר"ש כהן - בקמפיין למען ברקוביץ

התבטאותו החריגה של נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, כשגינה את החרדים שלא צייתו ל'דעת תורה' בבחירות, מככבת כעת בקמפיין נגטיבי חדש נגד הצבעה למשה ליאון בבחירות בבירה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: 'החדשות' / באדיבות המצלם)

המתח במטות שני המועמדים לראשות עיריית ירושלים הולך וגובר, לקראת יום הבוחר בסיבוב השני בעוד ארבעה ימים, וכעת הוא מתורגם לקמפיינים שליליים ולא אסתטיים במיוחד.

הערב, כך לפי הפרסום ב'החדשות', משיק מטהו של עופר ברקוביץ קמפיין בוטה נגד מתחרהו משה ליאון, שחלקו פונה למצביעים החרדים - באופן הבא: כרזה המציגה רשימה של עמדות שמיוחסות לליאון, דוגמת תמיכה ברפורמים, בחילולי שבת ובמוקד הבילוי הלילי בשוק מחנה יהודה, מסתיימת במלים "וזה המועמד ה'דתי'? טפו עליך!".

כזכור, במסיבת ההודיה שערכה ש"ס לפעיליה אחרי התוצאות האלקטורליות הנאות ברחבי ישראל, נאם נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, שבתוך דבריו הביע את כעסו על חרדים מבית שמש שסייעו להדחתו של ראש העיר החרדי משה אבוטבול.

דבריו של נשיא מועצת החכמים (באדיבות המצלם)

"אומרים שמשה אבוטבול לא דאג לניקוי הרחובות", אמר הרב בהתייחסות לטענות של תושבים שהתאכזבו מאבוטבול, והוסיף בזעם: "טפו עליכם! טפו עליכם! את הדברים של התורה שהוא עשה - יש ניקיון יותר מזה? לעתיד לבוא יכניסו אותם לבית שימוש נקי, יש בתי שימוש נקיים...".

אמירה זאת, שכצפוי תפסה כותרות והד נרחב בשיח הציבורי, מופנית כעת כאמור על ידי פעיליו של המועמד החילוני ברקוביץ, בקמפיין נגד החרדים שצפויים להצביע עבור ליאון למרות עמדות שליליות בנושאי דת שלדבריהם הביע בעבר.

התעמולה של מטה ברקוביץ ברחוב החרדי (צילום: 'החדשות')

בנוסף, קמפיין חדש מטעם ברקוביץ פונה לציבור הכללי, תחת הסיסמה "איפה היית כשירושלים נפלה?", כשבמטהו מסבירים ל'החדשות': "זה נועד להסביר מה יקרה אם וכאשר ייבחרו דרעי, ליברמן וגפני לראשות העיר, ולא המחנה הממלכתי".

"למי שלא מבין", מוסיפים במטה ברקוביץ, "עתיד ירושלים בסכנה מפני שחיתות, מפני קומבינות ודילים שבכלל לא רלוונטיים לתושבים, מפני פילוג בין המגזרים השונים, מפני חלוקת העוגה התקציבית שרובה תעבור לעסקנים - ומפני תפקידים כמו הרבנות הראשית בעיר שליאון הבטיח רק לחרדים".

לדבריהם, "אם לא נצא בהמונינו - ירושלים בסכנה. אם ירושלים לא תהיה של כולם - היא לא תהיה".

(צילום: 'החדשות')

מנגד, כפי שנחשף כל מי שהולך בשכונות החרדיות בירושלים, הופצו בהן 'פשקווילים' ומודעות המתריעות מפני צביונה של ירושלים אם ברקוביץ הוא שייבחר לראשות העיר.

תחת הסיסמה "נלחמים על קדושת ירושלים", מוצגות כותרות פיקטיביות מעיתונים, בין היתר: "בהוראת ברקוביץ: 'נשות הכותל' נכנסו בהתרסה לעזרת הגברים בכותל", "פקחי העירייה הרסו בברוטאליות את בית הכנסת ברמות פולין", ו"עידן ברקוביץ: תכנית 'תחבורה ציבורית בשבת' של ראש העיר פעלה בהצלחה".

כרזה אחרת מפצירה במצביעים לצאת ולבחור בליאון, כשמעליה הסיסמה "האידישקייט של ירושלים בסכנה". כך גם מודעה בה נראים איורים של יאיר לפיד עם ברקוביץ, תחת הכותרת: "הם בונים על האדישות שלך".

(צילום: 'החדשות')

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר