קידוש השם

נחמן גלבך התנצל ותלה מודעות אבל על חשבונו

הסתה שהחלה בעקבות תקרית מצערת בעת מערכת הבחירות בצפת, מצד פעיליו של המועמד החרדי, נרגעה - ואף הפכה לאקט של קידוש השם: 'מזל שהכרתי אותך מקרוב' (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גלבך, עם כותבת הפוסט החריג (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

תליית מודעות של המועמד החרדי לראשות עיריית צפת, על גבי מודעת אזכרה של תושב חילוני בעיר, איימה לעורר גל הסתה - אך הסתיימה בקידוש ה', בזכות התערבותו של המועמד, נחמן גלבך.

כידוע, גלבך עובד בשבועות האחרונים קשה מאוד, במטרה לשכנע מצביעים חילונים בעיר לתמוך בו, ולמנוע ניסיונות הסתה נגד עצם הרעיון של חרדי כראש עיריית צפת.

אלא שתקרית שהתרחשה אתמול (רביעי) בעיר, איימה למוטט את עבודתו, ולייצר גל הסתה, לאחר שכאמור פעילים של מחנה גלבך תלו שלטי בחירות שלו על מודעת אזכרה של אחד מהתושבים.

בסרטון שהעלו בני המשפחה לפייסבוק, נראית מודעת האזכרה הטרייה מכוסה בשלטי גלבך, והדבר גרר כמובן פוסטים נזעמים. "אימא שלי", כתבה קארין ביידר ברשת החברתית, "עדיין כואבת את לכתו של אחי; עדיין לא מצליחה לעכל מה קרה לה".

"אימא התרוצצה יום שלם ברחבי העיר ותלתה מודעות, כדי שכולם יבואו לחלוק כבוד לנשמה הטהורה הזאת - ומישהו פשוט החליט לרסק אותה יותר, ולשבור אותה ואותי לאלף חתיכות; מישהו שפשוט לא חשב פעמיים, והחליט לעשות מה שבא לו, ופשוט כיסה את המודעה כאילו שהיא לא קיימת", כתבה הבת/האחות.

עוד הוסיפה הבת בזעם: "עוד כמה ימים יערך סבב בחירות שני בין שוקי אוחנה לנחמן גלבך, והמתח בעיר רק גובר, אבל זה לא מה שחשוב עכשיו. מה שחשוב לפני הכל - זה להיות בני אדם".

"אדון גלבך, אתה צריך להתבייש בפעילים שלך. אני אישית מתביישת שמועמד לראשות העיר העז לשבור למשפחה שכולה את הלב. יש דרך לפעול בה, כמו כל שאר המועמדים. תאמין לי שזה לא היה קשה לתלות את הפוסטר בצד; יש מספיק מקום".

במטה גלבך מיהרו להציג בפני המועמד את הפוסט, והוא ביקש ליצור קשר עם בני המשפחה דרך הרשת החברתית. לאחר ששוחח עם בני המשפחה, הורה גלבך לפעיליו להכין שלטים על האזכרה, ולתלות בעיר.

בנוסף, הגיע היום גלבך לאזכרה של בני המשפחה, והתנצל עמוקות על האירוע. בעקבות כך, בפוסט שהעלתה הבת מאוחר יותר, היא כבר שינתה את דעתה לחלוטין, ובירכה את גלבך על אישיותו.

"תודה רבה לנחמן גלבך שעזב הכל והגיע לאזכרה של אחי, ודאג גם לבקש שוב סליחה פנים מול פנים. חשוב לציין, שנחמן דאג גם להוציא 50 מודעות על חשבונו, ולתלות את כולם ברחבי העיר. נחמן גם הוסיף ואמר, שתליית המודעות היא על ידי גורם חיצוני, אבל הוא אינו בורח מאחריות - ומתנצל. חשוב לי להדגיש, שאותו אדם שתלה, בא עד אלינו לבקש סליחה", כתבה אחות הנפטר.

(צילום מסך)

פוסט אחר שגרר תגובות רבות ברשת החברתית, היה של אישה בשם נורית אלנתן, שסיפרה כי כל התפיסה שלה כלפי חרדים השתנתה לאחר המפגש. "מזל שהערב הכרתי אותך מקרוב, ונוכחתי להבין שניתן לעצור את תופעת העדר, 'אותו העדר הפוחד מראש עיר חרדי'; הפוחד שצפת תתחרד".

"זו טעות גדולה. בגלל לבוש, או כי נחמן חרדי? וואלה? מחילה. גם לי היו היה חרוט בזיכרון ש'חרדים?? אוי לא!!'. לשמחתי, נוכחתי להכיר שבתוך הדמות הזאת נמצאת אישיות קסומה, בעלת רגישות וחמלה, אדם חכם, כריזמתי, עם יכולת הכלה והקשבה, ובעיקר ענווה - שהיא התכונה החשובה באמת. אני חייבת לציין, שהאנטי-פוליטי טוטאלי שבי, פינה הערב מקום להבנה שצריך להתעורר, להתאוורר ולהביא לנחמן גלבך כל בוחר", סיימה אלנתן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר