דרעי במתקפה חריפה • צפו

"השטן הוציא צו 8; בפמליה שלו יש אנשים עם מעיל ארוך"

הקרב הפוליטי על י-ם, מוציא הערב מיו"ר ש"ס השר דרעי נאום חריף בו הוא מדבר על השמחה לאיד ממפלת 'אגודה', על חלוקת התיקים העתידית ועל יועציו החרדים של ברקוביץ • צפו בדבריו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ל' בחשוון תשע"ט | 08.11.18
נאומו של יו"ר ש"ס, הערב (צילומים: אבי רבינא, כיכר השבת)

ימים ספורים לפני הבחירות לראשות עיריית ירושלים, בין משה ליאון לעופר ברקוביץ', מתייצב הערב (חמישי) יו"ר ש"ס השר דרעי לנאום חריף, בו הוא מתייחס לסערה סביב חלוקת התיקים, למתיחות מול אגודת ישראל ולמועמד החילוני עופר ברקוביץ ויועציו החרדים.

"בסיבוב הראשון", פתח דרעי את דבריו בכינוס רבני קהילות למען ליאון, "היו שאלות למה לא מועמד חרדי, וכל אחד נהג לפי רבותיו. הציבור שלנו, 35 אלף איש, הצביעו לש"ס ולמשה ליאון. קידוש ה' גדול. אבל עכשיו התמונה ברורה: לא צריך להיות תלמיד חכם בשביל לדעת את האמת לאמיתה. כל אחד רואה מה מול מה".

דרעי המשיך ואמר: "התפרסמו בימים האחרונים שמועות... אני אומר לכם שהשטן הוציא 'צו 8' לכל הפמליה שלו, להרוס את הדבר הזה. הוא מבין שירושלים, אחרי 10 שנים של חילון, הולכת לקבל צביון אחר, והוא גייס את כל הפמליה כדי לחבל".

"איך מחבלים? עושים הפרד ומשול. שותלים שמועות. הפמליה לא חייבת להיות אנשים עם ג'ינסים; יש לו פמליה עם מעילים ארוכים, וזקנים, והם פועלים לעשות 'הפרד ומשול', כי הם רואים את ההתלהבות האדירה של כל עולם התורה".

לדברי יו"ר ש"ס, "המטות שלנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם האשכנזים, אבל השטן מתחיל לחבל: מפלגה פלונית תקבל תיק כזה, וזה ויתר על זה - הכל שטויות, שקר וכזב, לא היה ולא נברא! הכל אמצעים לחבל ולהרוס כל מה שאנו מנסים לעשות".

"לא וויתרנו על כלום", הצהיר השר דרעי. "החלטנו, אנחנו ודגל התורה, שלא מתעסקים בתיקים בשום אופן. מתעסקים רק בציווי רבותינו להציל את ירושלים וצביונה. הכל נעשה אחר כך. יש לנו הרבה מנדטים לשתי המפלגות. אנחנו נשב ונריב? מתעסקים בתיקים כאלה ואחרים? זה מעשה שטן!".

בשלב זה טען דרעי: "אין לי שום אינטרס בכל הסיפור הזה. שואלים אותי למה בגן סאקר, לפני 25 שנה, היו כל כך הרבה חילונים, בעלי בתים, ועכשיו בכנסים של ש"ס רואים המונים עם חליפות וכובעים. אמרתי להם: אז היה את ההורים שלהם, ועכשיו את הילדים".

"אין כאן מחלוקת בין ספרדים לאשכזנים או בין ליטאים לחסידים. לא שמחנו במפלה של אף אחד. להפך; הייתי מאושר אם 'אגודה' וגם 'דגל' היו מקבלים עוד מנדטים. עיני אינה צרה. אין כאן מי שמנסה להוביל חלילה למלחמה".

יו"ר ש"ס סיים את נאומו ואמר: "יש כאן מועמד (משה ליאון. א.ר) שקיבל את ברכת גדולי התורה, מול מועמד שאני לא מכיר אותו באופן אישי אבל מועמד חילוני עם דעת ברורות, שמתנגד להבטחת הכנסה לאברכים ובעד תחבורה ציבורית בשבת".

במטה החרדי של ברקוביץ מגיבים לדברי דרעי כביכול עופר ברקוביץ בעד תחבורה ציבורית בשבת: “הדברים מופרכים לחלוטין. ברקוביץ' אמר כי הסטטוס קוו לא ישתנה בירושלים ומשרד התחבורה לא יאפשר תחבורה ציבורית בשבת. זאת לעומת ליברמן שותפו של דרעי בקומבינת ליאון, שכזכור הגיע לחלל שבת קודש באשדוד בפרהסיה. טול קורה מבין עיניך כשאתה מדבר על קדושת העיר ירושלים”.

צפו בנאום המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר