במאמר חריף

עיתון 'הפלס': לא נבחר במשה ליאון לראשות העיר ירושלים

ביטאון הפלג הירושלמי, 'הפלס', תוקף במאמר מערכת חריף במיוחד את מועמדותו של משה ליאון ומצהיר כי סיעת 'בני תורה' בעיר לא תתמוך בו בסיבוב השני כנגד עופר ברקוביץ' (חדשות חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ליאון וברקוביץ' חוגגים את העלייה לסיבוב שני (צילום: באדיבות המצלם)

ביטאון תנועת 'בני תורה' עיתון 'הפלס' מציג הבוקר (שישי) את עמדת הסיעה בירושלים בנוגע לבחירות בסיבוב השני, לפיה ציבור בני תורה לא יבחר במועמד משה ליאון לראשות העיר.

תחת הכותרת "מול מסע השקר של 'הסיבוב השני'", מקדים הפלס, כי "בתקופת הבחירות ובעיקר לאחר היוודע התוצאות והעימותים הפוליטיים לקראת הסיבוב השני של הבחירות לראשות העיר, הולך ומתפתח בציבור החרדי שיח של שקר שטרם היה כמותו."

הפלס טוען, כי "תועמלני מפלגות מסוימות אינם נרתעים לפעול בדבר והיפוכו בנשימה אחת, ולדברר עמדות סותרות במצח נחושה לעיני כל ישראל."

הטיעון שמביא הפלס, הוא, כי "מפלגת האחות של 'דגל התורה', הלא היא 'אגודת ישראל', הציגה מועמד מטעמה לראשות העיר. היא יצאה בקריאה לדגה"ת, שמהווה שותפה פוליטית מלאה שלה וצועדת איתה יד ביד, וכן למפלגת ש"ס שאף היא נחשבת חלק מ"הלובי הפרלמנטרי החרדי".

"ערב יו"כ גילתה מפלגת אגו"י, כי דגה"ת וש"ס החליטו במודע לחסל את סיכוייו של המועמד שהציגה אגו"י ולהעביר את קולותיהם למועמד-קש שנודע כאחד מבכירי מפלגת 'ישראל ביתנו' ואיש סודו של העומד בראשה השר אביגדור ליברמן – אלה שנודעו כמי שמובילים עשרות בשנים אג'נדה אנטי-דתית מובהקת על כל צעד ושעל."

"וכאן הבן שואל: מדוע החליטו אז במחי-יד לחסל את סיכוייו של מועמד אגו"י? איך נשכחה אז הססמה של "הצילו את קדושת ירושלים"? לאן היא נעלמה?"

"וכמובן שכל השאלות הללו מתעצמות לנוכח הטענה העובדתית שמציגים עתה ראשי אגו"י, כי תוצאות הבחירות בסיבוב הראשון הוכיחו בעליל, כי אילו היו דגה"ת וש"ס תומכות במועמד אגו"י, הוא היה זוכה בנקל ועובר הרבה למעלה מ-40% הנדרשים. אז מה קרה ל"הצילו את קדושת ירושלים"?"

לטענת אנשי הפלג הירושלמי, ליאון הוא בעצם "מועמד חרדי" תחת מסווה. "תירוץ נוסף, שהושמע בראש חוצות ע"י תועמלני דגה"ת וש"ס: אסור להציב מועמד אשר עלול "למשוך אש", מה שקרה בסופו של דבר, גלוי וידוע לכל: דווקא המועמד ליאון הוצג בקול רעש גדול כ"מועמד סקטוריאלי", שכן באמת אין מאחוריו אפילו בדל של קונסנזוס כלל-ציבורי, ואפילו אין לו סיעה חילונית-כללית משל עצמו, אלא הוא משמש אך ורק מועמד של שתי מפלגות חרדיות."

"נמצא שבסוף מה שקרה זה תרתי לריעותא: גם מועמד שבאמת רחוק מלהיות חרדי, ואף פועל כשליח נסתר של ליברמן, וגם משמש מוקד למתקפה חילונית נגד "מועמד סקטוריאלי של מפלגות חרדיות שאין לו אפילו מפלגה משלו"."

"אז אם ממילא התברר שנגזר לספוג לבסוף את האש נגד "מועמד החרדים שמנסה לכבוש את העירייה", אז מה הייתה ההצדקה לפסול את מועמד אגו"י ומדוע לא היה עדיף כבר מועמד חרדי."

"ואם עכשיו מתהפכים דוברי דגה"ת וטוענים כי אפשר וצריך להתעלם מהמתקפה התקשורתית ובלבד שייבחר "מועמד שלנו" – אז למה השתמשו בתירוץ השקרי הזה כדי לטרפד את מועמדותו של נציג אגו"י?"

הפלס מתייחס לטענות דגל נגד המועמד עופר ברקוביץ, בכך שהוא מחזיק בדעות של השמאל: "שיא החוצפה, שהאזהרות המלוות בגלגול עיניים צדקני מפני "מועמד חילוני" ו"שלטון השמאל", נשמעים מפי אלה שהכתירו במעגלי שמחה מועמדת חילונית של חוגי השמאל בחיפה וריקדו סביבה בפריצות מחרידה ובשירת "ועשית כלל אשר יורוך"."

"אז מתברר כי בעצם שמאל חילוני זה לא כ"כ נורא מבחינת דגה"ת. פשוט הכל תלוי ב'דיל' הפוליטי. כאן זה "גיוואלד" ושם זה שמחה וששון."

לסיום מסכם 'הפלס', כי "די במה שנאמר כדי להגיע למסקנה כי לפנינו שני מועמדים חילוניים, אחד חובש כיפה ואחד לא, שניהם עוסקים באג'נדות חילוניות, כל אחד בדרכו ובסגנונו. אף אחד מהם לא יציל את היהדות החרדית ושניהם רחוקים מהשקפת עולמנו."

"כך לגבי כל יהודי חרדי באשר הוא, ובפרט בנוגע לציבור בני התורה הצועד לאורו של רבנו מרן ה'דרכי שמואל' זיע"א ויבדל"א גדולי התורה שליט"א. אנו חייבים להיות ממוקדים ללא הרף בסכנה המרכזית המאיימת על קיום היהדות, ולכן גם בשיקולינו בענייני העיריה וכדו', איננו שוכחים כי על ראש דאגתנו "תן לנו יבנה וחכמיה", ומי שהוא ידא אריכתא של ליברמן הלוחם הגדול למען גיוס בני הישיבות, אינו יכול לקבל את תמיכתנו."

"בפרט שבשנים האחרונות למדנו כי גורמים פוליטיים חרדיים, בפרט בצמרת דגה"ת וש"ס, מסייעים מאחורי הקלעים לכל המגמה של גזירת הגיוס, ובמקביל משמשים סוכני-משנה לכל המזימות לשינוי פני היהדות החרדית, תוך הפלת תרדמה, אדישות וקרירות – ואותם פוליטיקאים הם שמובילים עכשיו את שליחו של ליברמן בניסיון להשתלט בצוותא על הממסד העירוני בירושלים ולהשתמש בו ככל למימוש מזימותיהם בצוותא."

ב'הפלס' מתעלמים מהעובדה, שהם עצמם הצהירו מראש בסיבוב הראשון על בחירתם בזאב אלקין, איש הליכוד, המפלגה שפועלת לקידום חוק הגיוס, על פני הצבעה עבור דייטש החרדי.

ב'הפלס' נמנעים גם מלהביע תמיכה בברקוביץ', "ניתן להגדיר זאת כך: אמנם, בוודאי שאסור לתמוך במועמד כלשהו שמתנגד לכניסת מוסדות חרדיים לשכונות מעורבות/מתחרדות – אבל כאן מדובר על כאלה שלוחמים נגד זכות הקיום שלנו גם בשכונות חרדיות!"

"למותר לציין שגם כל חוג חרדי אחר לא היה נותן יד למי שמכריז בגלוי כי יפעל להחרימו ולפגוע בו בכל דרך אפשרית, כשהוא בא לבקש תמיכתו רק בסיטואציה פוליטית אקראית שבה הוא צריך את קולותיו, תוך השמעת סיסמאות ריקניות של "אחדות למען קדושת העיר"."

"כשהנדון הוא ביחס אלינו, אותם פוליטיקאים אינם דנים אף בשאלות בנוסח 60-40 או 70-30 וכדו', אלא מדובר על נסיון ברור ורצוף (שנכשל בחסדי שמים) להכחיד לגמרי את קול האמת."

"מבחינת אותם פוליטיקאים, מדובר בציבור שלא מגיע לו כלום, אפס, שום דבר, אין להם זכות קיום, יש להטיל עליהם חרם ונידוי ושמתא, להשמיד להרוג ולאבד, עד הישמדם! (כפי שכתבו במפורש באחד ממאמרי השיסוי שלהם)."

"נמצא, שכל עוד אין הוראה אחרת מפי רבותינו שליט"א, אז אין להתפתות לתעמולה הכוזבת של שגרירי ליברמן ושות' כאילו משום "קדושת ירושלים" יש להעדיף מועמד מסוים."

"כי בכל מקרה, את מסע השקרים המתחולל ברחוב החרדי יש לנפץ. לא מדובר ב"קדושת ירושלים", אלא בקדושת המועמד, שלוחא דאביגדור ליברמן. עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר