הפטירה והסערה:

בהלווית הרב רוזנטל: "שהקב"ה ימחל לאלה שביזו אותך"

דברים קשים בהלווייתו של הרב אברהם רוזנטל ז"ל ראש מועצת טלז סטון שנפטר בפתאומיות מדום לב. הסופדים רמזו לכך שאולי הלך לעולמו בשל הניסיונות להדיחו מתפקידו לאחרונה • צפו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

פטירתו הפתאומית של ראש מועצת טלז סטון הרב אברהם רוזנטל ז"ל, הכניסה את התושבים ביישוב השקט להלם ותדהמה לאחר שרק ביממה האחרונה לחייו פעל בכל כוחו בנושאים הקשורים לתושבי קרית יערים.

אלא, שבמהלך הלוויתו שנערכה הבוקר (שישי) זעקו הסופדים דברים קשים בעקבות ניסיונות מוקדמים להדיחו מתפקידו, ניסיונות שהסתיימו בשלום ואחדות.

מחותנו הרב ישראל חינקיס ספד לו במילים נוקבות ומאשימות: "כתוב ויהי אחר הדברים האלה, והאלוקים ניסה את אברהם, אלוקים זה מידת הדין. בזמן האחרון אנחנו ראינו שאברהם כל כך סבל ממה שעשו לו שהקב"ה ימחל לכל אלה".

עוד הוסיף בהספדו: "שכל אלה שצריכים לבקש סליחה יבקשו ממנו סליחה".

גם חתנו הרב ולנדברג ספד לו במילים חריפות: "בחצי שנה האחרונה אנשים דקרו אותך ורדפו אותך. זה כאב לך מאוד, לקחת את זה ללב, אבל היית איש של שלום ומחלת לכולם ואחרי זה עשית להם טובות בחיוך".

ל'כיכר השבת' נודע על התבטאות מצמררת של רוזנטל יום לפני פטירתו בפני מספר חברי מועצה: "שאני אבוא לבית דין מעלה". סיפר רוזנטל לחברים ההמומים, "אני יודע שאני אבוא לשם ואני אוכל להגיד שאני רציתי כמה שיותר תורה, ואני לוקח את זה על הכתפיים שלי שהקמתי כוללים וישיבות. שעזרתי ותמכתי לתורה".

בנוסף, ל'כיכר השבת' נודע, כי אתמול (חמישי) ביטל צו הריסה לבית כנסת בטלז סון. דברר שעורר התרגשות רבה בקרב מכריו שמוסיפים את המקרה לסל זכויותיו של הרב רוזנטל ז"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר