מצב חירום

לפחות 25 הרוגים בשריפות ענק בקליפורניה

שריפות ענק משתוללות ביומיים האחרונים בקליפורניה מלובות ברוחות העזות. מאות אלפים נמלטו מבתיהם, עשרות הרוגים ולמעלה ממאה נעדרים. הוכרז מצב חירום במדינה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אימה בארה"ב: שלוש שריפות ענק משתוללות בקליפורניה ועד עתה ישנם 25 קורבנות בנפש, חלקם התגלו במכוניות ובתים שעלו באש. יותר ממאה בני אדם עדיין נעדרים. מאות אלפים פונו מבתיהם מחשש לאסון כבד יותר.

עשרה מההרוגים שאותרו הלילה (ראשון) על ידי הרשויות במדינה הם מהעיירה פרדייס ("גן עדן") שנשרפה כמעט כליל בשריפת הענק.

על פי כוחות ההצלה המקומיים, הסיבה להתפשטות השריפות היא רוחות עזות שנשבו. ביממה האחרונה חלה מעט רגיעה ברוחות אך החזאים צופים כי הם ישובו ויתחזקו.

בשריפות נגרם נזק אדיר, על פי ההערכות, יותר מ-170 אלף דונם נשרפו ונגרמו נזקי ענק לאלפי מבנים. לפי מרכז חיזוי הסופות האמריקני, האש עלולה לאיים גם על אזורים נוספים כלוס אנג'לס ואנהיים, שבהם מתגוררים כ-20 מיליון בני אדם.

הנשיא דונלד טראמפ התייחס הלילה בטוויטר לשריפות הענק וכתב כי "ההרס הוא קטסטרופלי, שאלוקים ישמור על כולם". הנשיא העביר את המסר של כוחות ההצלה לתושבים שמתגוררים סמוך לאזורי השריפה להתפנות מבתיהם בדחיפות: "השריפות מתפשטות במהירות רבה, ואם אנשים לא יתפנו במהרה, הם מסכנים את חייהם. בבקשה היענו לצווי הפינוי והקשיבו להוראות הרשויות".

בציוץ אחר טראמפ האשים בשריפה את היערנים וכתב: "אילולא הניהול הלקוי של היערנים השריפה לא הייתה גובה כל כך הרבה קורבנות. אם לא תמצאו פתרון - המימון הממשלתי ייפסק".

בקליפורניה הוכרז מצב חירום והמושל החדש שנבחר רק בשבוע שעבר גאווין ניוסם ביקש סיוע כלכלי במאמצי הכיבוי והשיקום שידרשו לאחר ההשתלטות על הלהבותץ

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר