טור בחירות

צודקים, יאללה מלחמה // הרב רונן רוזנפלד

צודקים אנשי ש"ס וצודקים גם אנשי 'שלומי אמונים', צודקים אנשי 'דגל התורה' וצודקים גם אנשי 'אגודת ישראל'. הבעיה היא שאין אחד שמחפש להיות חכם... אז יאללה מלחמה (טור)

הרב רונן רוזנפלד | כיכר השבת |
מודעות בירושלים (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

צודקים אנשי ש"ס ו'דגל התורה' על שלא תמכו במועמדותו של יוסי דייטש לראשות העיר ירושלים. וכפי שאמר ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין - "כל מה שעשינו בירושלים בבחירות, היה על פי יישוב הדעת הרבה זמן בכל הפרטים, שהכל יהיה על פי דין תורה, ללא שום חשבונות אחרים".

צודקים אנשי 'אגודת ישראל' שהתאחדו סביב מועמדותו של יוסי דייטש לראשות העיר ירושלים. הוראת האדמו"רים התקבלה, ההכרעה שלא לפרוש ניתנה ודייטש רץ עד הסוף ועל הדרך זכה לקדש שם שמים בהליכותיו.

צודקים צעירי 'דגל התורה' בריקודם "שש-שלוש, שש-שלוש", ו"המה כרעו ונפלו ואנחנו קמנו ונתעודד". לאחר עשרות שנים של ויתור והשפלה, ולאחר ניצחון מדהים ביופיו בו הכפילו את כוחם על פני החסידים, אז רוקדים. אלו הן בחירות וזה טבען. המנצח רוקד, המפסיד בוכה.

צודקים אנשי 'אגודת ישראל' שזעמו על הריקוד של צעירי ה'דגל'. אם התחושה היא שיש בכך השפלה לאדמו"רים - למרות שחוששני שזו לא הייתה הכוונה - הרי שהזעם מוצדק בהחלט. צודקים גם אלה שלא נפגעו.

צודקים מאיר פרוש ויעקב ליצמן שהזהירו לפני הבחירות את מצביעיהם מפני האפשרות ש'דגל' תנצח את 'אגודה'. פחד אמתי שתוצאותיו מתממשות לנגד עינינו.

צודקים אנשי 'אגודת ישראל' בסירובם לתמוך במשה ליאון ובהענקת ניצחון נוסף ל'דגל התורה'. הם הרי לא ישלטו בעירייה אם ליאון ייבחר, אז לפחות הם מעוניינים לסגור את הג'ובים לפני הבחירות. הגיוני בהחלט.

צודקים אנשי 'הפלג' שהחליטו לא לתמוך במשה ליאון. אצל ברקוביץ הם לבטח יקבלו הרבה הרבה יותר ממה שיקבלו מליאון - אם בכלל. שיקול פוליטי מובן.

צודקים אנשי 'דגל התורה', המלאים טענות עד בלי די נגד נחמן גלבך, המתמודד לראשות העיר צפת, ובסירובם להעניק לו את תמיכתם בבחירות. מול ההבטחות וההסכם עם שוקי אוחנה, השיקול הפוליטי מנצח. אותו שיקול שבעצם לכאורה מנחה את אנשי 'אגודה' במו"מ מול ליאון.

צודקים אנשי 'שלומי אמונים' שקבעו תג מחיר - דין צפת כדין ירושלים. אם הם יכולים לנסות להרוויח ראשות עיר שלישית בישראל - אין שום סיבה שיפספסו את ההזדמנות לקבל את זה.

צודקים אנשי 'שלומי אמונים' שהתעקשו להריץ את ישראל פרוש לראשות העיר אלעד למרות ההסכמים עם 'דגל התורה' שלטענתם הופרו בבית שמש וצודקים אנשי 'דגל התורה' שהתאחדו נגד מועמדותו של פרוש באלעד בגלל הפרת ההסכם, לטענתם.

ויש לנו גם צודקים בבית שמש ובכל עיר ועיר (אתם מוזמנים להוסיף בתגובות את ה"צודקים" שלכם). בכל מחלוקת יש שניים שצודקים, לפחות בעיני עצמם.

ובקיצור, כולם צודקים.

הבעיה היא שאין אחד שמחפש להיות חכם ולא צודק. אז יאללה מלחמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר