ברקע המו"מ עם 'אגודה'

ה'דיל' ייקבר? רב "דגל" בקמפיין יריבו של המועמד החסידי

בעוד נמשך העיסוק בדיל בין 'דגל' לאגו"י, לפיו יעבירו הליטאים את תמיכתם לגלבך הצפתי - בתמורה לתמיכת החסידים בליאון בירושלים, הצטלם רב 'דגל' בצפת לקמפיין אוחנה, יריבו של גלבך (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

הבחירות בצפת - וההשפעה על ירושלים: לקראת הסיבוב השני שייערך ביום שלישי הקרוב בבחירות לראשות העיר הגלילית, וברקע הדיווחים על 'דיל' אפשרי בין הנעשה בה למתרחש בבירה, מגיע היום (ראשון) ווידאו המקבע לכאורה את עמדתה של דגל התורה בנידון.

בתיעוד החדש, ניצב רבה של הקהילה הליטאית הגאון רבי מרדכי דב קפלן לצד המועמד שוקי אוחנה, ופונה לציבור המצביעים החרדי בבקשה שיתמוך בו.

תמיכה אקטיבית זו באוחנה, מצד הרב המשפיע ב'דגל' המקומית, מעמידה בסימן שאלה את התקדמותו של ה'דיל' שמוכר כ"דין ירושלים כדין צפת", לפיו תעביר דגל התורה את תמיכתה למועמד החסידי בצפת נחמן גלבך - ובתמורה תצא הוראה מה'מועצת' החסידית לבחור לראשות עיריית ירושלים במשה ליאון, אותו מריצה 'דגל'.

גלבך, לצד סגן השר מאיר פרוש, פטרונו הפוליטי. ארכיון (באדיבות המצלם)

כאמור, פונה שוקי אוחנה, איש הליכוד המתמודד מול גלבך לראשות צפת, פונה במסר לציבור החרדי: "תושבי צפת היקרים. אני יושב כעת יחד עם הרב הגאון ירמיה קפלן וחבר מועצת העיר הרב אליעזר לזר, פונה אליכם באופן ישיר ואומר לתושבי צפת: מבחינתי כולם שווים", זאת על רקע טענות 'דגל' כי גלבך הפלה בתפקידו את הציבור הליטאי.

"אני מתכוון לעזור לכל המוסדות בעיר", ממשיך אוחנה. "אין ילד חילוני, דתי או חרדי שונה אחד מהשני. הסטטוס קוו ישמר בעיר. עזרתי לכל מוסדות החינוך, וכך אני מתכוון להמשיך בעתיד. כל הספקולציות והסיפורים מבחינתי הם לא רלוונטיים".

"מי שמכיר אותי, כמסורתי, יודע כמה חשובים לי הילדים והמוסדות בעיר. אני אמשיך להאדיר תורה בכל מקום ואמשיך לסייע לכל בית ספר ממלכתי, דתי או חרדי. בעזרת השם, ביום שלישי אהיה ראש העיר של כולם, ללא יוצא מן הכלל. תסתכלו לי בעיניים; אני אומר לכם באופן ישיר - כך אהיה וכך אמשיך", אומר אוחנה.

הגרש"ד קפלן, איש דגל התורה ורבה של העיר העתיקה, אומר בסרטון: "אני רוצה לפנות בקריאה נרגשת לכל תושבי צפת ובפרט לאחינו מהקהילה החרדית: מהיכרות אישית עם ידידי שוקי אוחנה, שידוע כאיש ישר והגון - אני מכיר אותו מעל עשר שנים - הוא מתחייב לדרך של יושר ושקיפות".

"הבחירות האלו הם לא בין חילונים לחרדים.,אלא דרך של הגינות יושרה ושוויון. אתם יודעים מה היה פה עד היום: מוסדות שהשתייכו לאנשים שישבו באופוזיציה, ואני בתוכם, קופחו באופן מקסימלי".

הרב קפלן מוסיף: "אני מציע לכל תושבי צפת - צאו למרכז העיר ותראו שני בתי ספר במרכז, שצמודים זה לזה, וניתן להבחין בבית ספר ששופץ באופן מקסימלי לעומת השני שהוזנח בצורה מחפירה. זו הנקודה".

גם חבר מועצת העיר החרדי אליעזר לזר, שחבר לאוחנה, אומר בסרטון: "שוקי אוחנה הוא ראש העיר של כולם. שוקי ידאג לכלל הקהילות והקהלים בעיר. האידשקייט קרוב לליבו, כלל הציבור בעיר צפת יכול להיות רגוע".

"לא לשכוח ביום שלישי לעשות את הצעד הנכון כהוראת גדולי הדור, ובראשם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א ואיתו יחד מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א, וכמובן להביא תוספת לקלפי - כדי להגדיל תורה ולהאדירה", מסיים לזר.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר