בצל המתיחות

נתניהו נפגש עם פוטין בארמון האליזה בפריז

ראש הממשלה ששוהה בפריז לחגיגות 100 שנה לסיום מלחמת העולם הראשונה, פגש את הנשיא הרוסי לראשונה מאז הפלת המטוס הרוסי לפני חודשיים ושוחח עמו (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ראש הממשלה בפגישתו עם פוטין (צילום: לע"מ)

ימים מוצלחים במיוחד עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו ששוחח היום (ראשון) בארמון האליזה בצרפת עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפני ארוחת הצהריים בצל המתיחות העזה שהייתה בין ירושלים ומוסקבה אחר הפלת מטוס הביון הרוסי בידי הסורים שניסו לתקוף את מטוסי חיל האוויר הישראלי ותגובת הרוסים באספקת טילים מתקדמים לידי סוריה.

נתניהו נמצא בפריז במסגרת אירועי הטקס לציון 100 שנה לסיום מלחמת העולם הראשונה שם פגש את מנהיגי העולם הבכירים שהגיעו כולם לאירוע. מבחינת נתניהו המפגש עם פוטין היה חשוב במיוחד ובתחילה כאשר הצרפתים אמרו שלא יאפשרו פגישות צדדיות שקל נתניהו לבטל את הגעתו.

אמש דווח ב-ynet, כי הרוסים התחמקו מהפגישה ואמרו כי פוטין לא ייפגש עם אף מנהיג בפריז מלבד טראמפ, אך לא שללו אפשרות ל"פגישה בעמידה" עם נתניהו מה שלבסוף אכן קרה.

"השיחה עם פוטין הייתה טובה ועניינית, הייתי מגדיר אותה חשובה מאוד. מעבר לכך אין טעם לפרט", אמר נתניהו במסיבת העיתונאים הארוכה שערך ובה ענה באופן מפתיע אם כי לא בפעם הראשונה בתקופה האחרונה על שאלות העיתונאים.

על האירועים לציון 100 שנה לסיום מלחמת העולם הראשונה אמר נתניהו: "זה אירוע עצום בחשיבותו בתולדות האנושות והציונות. אני מאוד גאה שיצא לי לייצג את מדינת ישראל באירוע החשוב הזה. אני מודה לנשיא צרפת מקרון שהזמין אותנו, אין עדות טובה יותר למעמדה של ישראל בעולם מהדרך שבה התקבלנו באירוע הזה, מהמקום שקיבלנו, תרתי-משמע באמת, בשורה הראשונה של המדינות, ואני רואה בזה מחמאה גדולה למדינת ישראל ולהישגיה".

ראש הממשלה הוסיף: "הדבר הזה לווה אחר כך בארוחת צהריים, קודם לכן במפגש עם מנהיגים. כמעט כולם מעוניינים בהידוק הקשר עם ישראל. ניגשו אליי בטקס ואחר כך בארוחת הצהריים, רבים-רבים שבאו. השיחות אמנם היו קצרות, חלקן יותר ממושכות, אבל באים ומעוניינים בהידוק הקשרים המדיניים, הכלכליים, הביטחוניים והטכנולוגיים עם ישראל".

נתניהו ציין כי "שוחחתי עם מנהיגים רבים, כמובן עם הנשיא טראמפ וגם עם הנשיא פוטין. אני חושב שהדברים חשובים למדינת ישראל, לאינטרסים הלאומיים שלנו. הדרך שבה התקבלנו משמעותית מאוד. בשולחן ישבתי ליד מנהיגת גרמניה אנגלה מרקל וגם לצד נשיא איטליה והמושל הכללי של אוסטרליה. מה שהיה מעניין זה שורת מנהיגים אפריקנים שידברו על חשיבות שיתוף הפעולה עם ישראל והדרך שבה זה יכול לסייע למדינות שלהם. אין עוררין שישראל היא כוח עולה בעולם ואם מישהו היה צריך הוכחה לזה, הייתי אומר בואו לפריז".

נתניהו התייחס שוב לנושא פרשת הצוללות וחזר על טענתו כי לא ידע על הפרשה כלל: "אתם עושים מאמץ גדול, וראוי להערכה מבחינת העורכים שלכם ומי שמדברר אתכם, לנסות לקשור אותי לנושא שאין לי שום קשר אליו", אמר נתניהו לעיתונאים. "אתם תמשיכו במאמצים שלכם, ואני אמשיך במה שאני חושב שצריך להיות. תמתינו בסבלנות, אל תעשו משפטי שדה לאף אחד. עליי זה לא הצליח".

באופן מעניין, ראש הממשלה סירב לומר במי יתמוך בסיבוב השני בבחירות לראשות העיר ירושלים ביום שלישי בהן מתמודד מי שהיה בעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, משה ליאון שנחשב לאיש הליכוד.

נתניהו התייחס למצב בעזה ואמר: "אני רואה ואני לא אומר את זה סתם, אני רואה בחורים צעירים, שהולכים ליחידות שלהם, לוקחים איזה צ'ימידן, נפרדים מההורים, הולכים לשם, יודעים בפני מה הם הולכים, וחלק לא חוזרים. אני רואה מה קורה למשפחות, לחיים הצעירים האלה. זה מחיר כבד מאוד. אני רואה את זה. אני חי את זה".

הוא התייחס לנושא העברת הכסף הקטארי לעזה ואמר: "אני פועל להחזרת השקט לתושבי עזה, או יותר נכון, לתושבי עוטף עזה, ולמנוע קריסה הומניטרית. זה היעד שקבע הקבינט בהמלצתי. בואו נחזור לתנאי ה-29/3. היה חשמל, כמות כזאת או אחרת, והיו משכורות. זה הביא לחנק. אני מעוניין להביא לתוצאה הזאת. אמור להיות פיקוח מסוים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר