אזעקות 'צבע אדום'

אירוע ביטחוני: חיל האוויר הישראלי תוקף מטרות בתוך עזה

חיל האוויר הישראלי תוקף בשעה האחרונה מטרות בדרום רצועת עזה. נסיבות התקיפה ומטרותיה עדיין אינם ברורים. יש דיווחים על הרוגים. בצה"ל אישרו על חילופי ירי. רקטות נורו מעזה (ביטחון)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ג' בכסלו תשע"ט | 11.11.18
תקיפה בעזה ארכיון (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

דיווחים ערביים על עשרות תקיפות של חיל האוויר בדרום רצועת עזה. תושבים המתגוררים ביישובי עוטף עזה מדווחים אף הם על קולות פיצוצים חזקים מכיוון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך פעילות ביטחונית של צה"ל במרחב רצועת עזה התפתחו חילופי אש". מאוחר יותר הכחיש דובר צה"ל כי ישנו חטוף לכוחותינו.

הפלסטינים החלו כבר באיומים כלפי ישראל. בהודעה של ועדות ההתנגדות נאמר ,העם הפלסטיני קיבל החלטה - ישראל תשלם על הפשע שבוצע בעזה".

בהודעה מיוחדת של גדודי עז אלדין אלקסאם שמתחילה לשפוך אור על אירועי הערב נמסר כי "כוח מיוחד של האויב הציוני הסתנן הערב במכונית אזרחית באזור מסגד השהיד איסמעיל אבו שנב, במרחק של 3 ק"מ ממזרח לח'אן יונס: הכוח הרג את מפקד הכוחות על נסיגת הכוח הזה, שהוביל למותם של כמה מבני עמנו, האירוע נמשך וכוחותינו מתמודדים עם התוקפנות הציונית המסוכנת הזאת".

בעקבות ההסלמה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, השוהה בפריז, מקיים התייעצויות ונמצא בקשר עם ראשי מערכת הביטחון עד לחזרתו לישראל.‏ נוכח האירועים הבטחוניים בדרום ראש הממשלה החליט לקצר את ביקורו בפריז וישוב הלילה לישראל.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, סיים לפני זמן קצר דיון הערכת מצב בקריה בתל-אביב עם הרמטכ"ל, עם ראש השב"כ ועם בכירים נוספים במערכת הביטחון.

סמוך לשעה 22:20 דווח מדובר צה"ל על אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול אזעקה נוספת נשמעה בשעה 22:45 ובשעה 23:06 ו23:10. מדוברות אשכול נמסר כי הופעלה אזעקת צבע אדום במספר ישובים באשכול ונשמעים פיצוצים במרחב. בינתיים נמסר כי מחר אין לימודים בעוטף עזה בשל המתיחות הביטחונית.

מדובר צה"ל נמסר כי נכון לשעה 23:07 - זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו את שני השיגורים.

פרטי התקיפות בעזה עדיין אינם ברורים דים וישנן כמה גרסאות מה קרה הערב בעזה. האם מדובר בתקיפה מתוכננת של צה"ל על יעד בכיר ברצועה או תגובה לניסיון פיגוע של חמאס. על פי חלק מהדיווחים, ישראל חיסלה בכיר בזרוע הצבאית של חמאס בדרום רצועת עזה.

מקורות רפואיים בבית החולים האירופי בחאן יונס, מסרו על פי הדיווחים בעזה, על של שני הרוגים בבית החולים ושתי פצועים קשה כתוצאה מירי, לא פורט את מקור הירי. על פי דיווחים אחרים ישנם לפחות חמישה הרוגים בקרב הפלסטינים, אחד מהם בכיר.

מהמועצה האזורית אשכול נמסר לתושבים כי בהתאם להנחיות הצבא, יש להישאר בסמיכות למרחבים מוגנים, או הכי מוגן שיש, בהתאם לזמן ההרתעה בישוב. גם עיריית שדרות כתבה בדף הפייסבוק שלה כי בשל אירוע בטחוני ותקיפות של צה"ל יש להישאר בסמיכות למרחבים מוגנים במהלך הלילה.

מהמשטרה נמסר כי "כביש זיקים נסגר לתנועה עקב אירוע ביטחוני, פרטים נוספים מול דובר צה"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר