"אבידה גדולה"

סא"ל מ' ז"ל יובא למנוחות בצהריים; הותיר אישה ושני ילדים

ההרוג בתקרית הביטחונית בעזה, סא"ל מ', יובא היום למנוחות ביישובו. אביו אמר למנחמים: "מקווה שזו האבידה האחרונה של עם ישראל". נתניהו ספד: חבים לו חוב עצום" (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

סא"ל מ' שנהרג הלילה בפעולה שהסתבכה בעזה, היה בן 41 במותו והותיר אחריו אישה ושני ילדים. הוא יובא למנוחות בצהריים ביישובו וההלוויה תהיה סגורה לתקשורת. את הממשלה ייצג בהלוויה שר התקשורת איוב קרא. סא"ל מ' הוא הוא המפקד הבכיר ביותר שנהרג ברצועת עזה מאז מבצע צוק איתן ב-2014.

אביו של סא"ל מ' אמר למנחמים: "זו אבידה גדולה. אני מקווה שזו האבידה האחרונה של עם ישראל".

קרא פרסם הבוקר בחשבון הטוויטר שלו, כי הוא מכיר את הקצין שנהרג, "התעוררנו לבוקר חשוך, קודר, עצוב וקשה מנשוא, שעה שאחד מבנינו הגיבורים והיקרים, קצין מופתי, ערכי, מוערך ועטור הישגים, סא"ל מ'- נפל בפעילות מבצעית בעזה. אני מכיר מקרוב אותו ואת משפחתו האצילית- כולנו בהלם ובלב שבור. שולח להם חיבוק חם ותנחומים ומתפלל לרפואה שלמה ומהירה לפצוע מהתקרית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיצר את ביקורו בפריז לנוכח המתיחות בדרום ושב הבוקר לישראל. עם שובו פרסם הודעת תנחומים: "אני מרכין את ראשי בנפול סגן אלוף מ' ז"ל, לוחם מהולל שנפל הלילה בפעולת צה"ל ברצועת עזה. יבוא יום ומלוא גבורתו יסופר. אזרחי ישראל חבים לו חוב עצום. כוחותינו פעלו הלילה בגבורה ובאומץ לב. אני מצדיע לסא"ל מ', למשפחתו ולחבריו לנשק. יהי זכרו ברוך".

תושב היישוב שבו התגורר סא"ל מ' אמר ל-ynet כי סא"ל מ' "היה אדם צנוע מאוד שלא אהב להתרברב, ממקימי פרויקט 'אחריי' (עמותה חינוכית חברתית) ביישוב שעשה הרבה למען החברה. הוא בן למשפחה טובה ואיכותית, מטובי הבנים ביישוב. כל היישוב בהלם. ידענו שהוא קצין, אבל אף אחד לא ידע איפה שירת, או שהיה סגן אלוף".

בעקבות הערכת מצב שקיימו הבוקר הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט וראש השב"כ נדב ארגמן בהשתתפות בכירי צה"ל ושירות הביטחון הכללי נמסר כי "צה"ל תגבר את כוחותיו בפיקוד הדרום וערוך להפעלת כוח רב אם יידרש". במהלך הערכת המצב עמדו על מוכנות כוחות צה"ל וכוחות הביטחון לקראת התפתחויות עתידיות.

הרמטכ"ל אמר, כי "כוח מיוחד של צה"ל פעל הלילה במבצע בעל חשיבות גבוהה לביטחון ישראל. הכוח וכוחות חיל האוויר ניהלו קרב אמיץ בקור רוח ובגבורה. אני מצדיע לכוחות. צה"ל חייב לסגן-אלוף מ' יותר משניתן לספר. מחבק את משפחתו ומאחל החלמה לקצין צה"ל הפצוע".

דובר צה"ל הודיע כי מפאת ביטחון מידע לא יתאפשר סיקור תקשורתי של הלוויה. חומרים מתוך הלוויה יופצו עם סיומה לכלי התקשורת. עוד נמסר: "אנו חוזרים ומבקשים מכלי התקשורת והאזרחים להימנע מהפצת מידע נוסף על נפגעי האירוע או פרטיו מעבר לאלו המופיעים בפלטפורמות הרשמיות של צה"ל או מופצים באמצעות צה"ל לציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר