אכזבה בארה"ב

למרות הפסגה: ממשיכים לתחזק את אתרי הטילים

הפתרון בחצי האי הקוריאני עדיין רחוק: על פי דיווחי מומחים אמריקנים, בצפון קוריאה ממשיכים לתחזק את אתרי הטילים, מבלי להראות סימנים לקראת סגירתם בקרוב (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
קים ומזכיר המדינה פומפיאו (צילום: הבית הלבן)

טראמפ קיווה כבר להתקדמות בנושא הגרעין של צפון קוריאה, אך בינתיים נראה כי הם ממשיכים להתעקש ולהחזיק בנשק להשמדה המונית. על פי דיווחים של מכון מחקר אמריקני, ממשיכה המדינה המבודדת לתחזק לפחות 13 בסיסי טילים בליסטיים מתוך כ-20 שברשותה.

מסתבר כי בחלק מהאתרים, על פי הדיווח של המרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים, חל אף שיפור במצבם והם מתוחזקים באופן שוטף ללא שנראה שמשהו מתכוון לעזוב אותם בקרוב. המומחים מציינים, כי מדובר באתרים לא רשמיים בהם מאחסנת צפון קוריאה את הטילים ולא באתרי שיגור

כזכור, בפסגה המשותפת בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וקים ג'ונג און בסינגפור, דובר על פירוק חצי האי קוריאה מנשק גרעיני, אך מאז במו"מ בין המדינות לא נרשמה התקדמות של ממש.

צפון קוריאה אמנם הכריזה השנה שהפסיקה לפתח את תכנית הגרעין שלה, ועצרה את ניסויי הטילים עם זאת לא נמסרו מפיאוגיאנג נתונים או הצהרות ברורות בנושא.

בנוסף, צפון קוריאה הודיעה לא מכבר שהיא סגרה את אתר הניסויים הגרעיניים פונגי רי, וגם את מתקן הניסויים בטילים ואף הזמינה את התקשורת העולמית לחזות בסגירת האתר ופיצוצו. היא גם העלתה אפשרות שתסגור אתרים נוספים, ושתאפשר לפקחים בינלאומיים לבקר במתקנים שלה, אלא שעל פי המומחים האתר שנסגר היה בכל מקרה במצב בלתי שמיש לאחר ניסוי גדול מאד שנערך בו לפני כשנה והביא לקריסת חלקים גדולים מהאתר.

בשבוע שעבר ביטלה צפון קוריאה פגישה בניו יורק עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפיאו. הטיעון הרשמי היה שהמשך התרגילים הצבאיים בין ארה"ב לדרום קוריאה הן הפרה של ההסכם בין הצדדים. מדובר בטיעון מוזר לנוכח העובדה שלכולם היה ברור שארה"ב אינה מתכוונת לוותר על שיתוף הפעולה הצבאי עם דרום קוריאה ומעולם לא נשמעה כל התחייבות כזו מצידם של האמריקנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר