דרמה בירושלים

המועצת החסידית הכריעה: "לא מתערבים"

"שב ואל תעשה", מסרו גורמים באגודת ישראל באשר להחלטת מועצת גדולי התורה שלהם. המשמעות: גדולי האדמו"רים מאפשרים לחסידים להצביע למועמד החילוני ברקוביץ (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
האדמו"רים מויז'ניץ, בעלזא וגור (צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' הכריעה הערב (שני) כי לא תתערב בבחירות, בסיבוב שני, לראשות העיר ירושלים.

"שב ואל תעשה", מסרו גורמים באגודת ישראל, לגבי החלטת ה'מועצת' החסידית. המשמעות פשוטה: גדולי האדמו"רים לא יוצאים בתמיכה במועמד משה ליאון, ולמעשה מאפשרים לחסידים להצביע למועמד החילוני עופר ברקוביץ'.

גורמים פוליטיים בירושלים מעריכים, כי החלטת המועצת החסידית מכניסה את המערכה לראשות העיר לקרב צמוד בין ליאון לברקוביץ.

כזכור, בשבועיים האחרונים החלו פעילים רבים מהציבור החסידי לפעול לטובת ברקוביץ, והערב הם כאמור מקבלים אישור לא רשמי ממועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל'.

החלטת המועצת מגיעה שעות ספורות לפני עצרת התפילה ברחבת הכותל המערבי, למען הצלחת משה ליאון, עצרת אותה מארגנים סיעות 'דגל התורה' וש"ס, שם צפויים להשתתף מרנן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי וראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן.

על פי המידע שהגיע ל'כיכר השבת', החלטת אגודת ישראל באה לאחר סבב שערך מזכיר מועצת גדולי התורה הרב יעקב ולצר בבתי האדמו"רים.

גורם באגודת ישראל מודה בשיחה עם 'כיכר השבת', כי ההחלטה של מועצת גדולי התורה תוביל לאלפי חסידים שיצביעו עבור המועמד עופר ברקוביץ', מה שמגביר את סיכויו לנצח את יריבו משה ליאון.

הגורם מוסיף, כי ההחלטה 'לא להחלי'ט נובעת בין היתר מהחלטת דגל התורה לא להעביר את תמיכתה משוקי אוחנה החילוני לנחמן גלבך החרדי בצפת; החלטה שנחשפה לראשונה אמש ב'כיכר השבת'.

מוקדם יותר אמר משה ליאון בראיון באולפן 'כיכר השבת' באשר לתמיכת אגודת ישראל: "אני לא חושב שיש לי פה כישלון. אני מאד מצר על כך שטרם ישבו איתי וסגרו את העניין, מיותר לומר שהוויכוח פה אינו על 'מה תיתן לי', אלא יותר עקרוני".

עוד הוסיף ליאון: "זה פשוט מצחיק, שברקוביץ יתן יותר בענייני צביון העיר. הכל יכול להיות אצל ברקוביץ, רק שזה נשמע לי לא הגיוני, לא נשמע לי טוב. נתתי להם הכל, וישבתי איתם, ונפרדנו לשלום. זה התפוצץ רק על צפת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר