בצל המתיחות

"ההוראות מצילות חיים ומחויבות הלכתית"

מאות אלפי חרדים נמצאים בשעות אלו תחת איום הרקטות בדרום הארץ. רב סרן במיל' יצחק טסלר מפיקוד העורף עושה סדר ומסביר כיצד לדעת כמה זמן יש לכם עד לנפילה (צבא)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

אזור הדרום נמצא הערב תחת מטחים כבדים של רקטות. עד כה, יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל כ-60 שיגורים מתוך כ-200 שיגורים שזוהו משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל. רוב השיגורים נפלו בשטחים פתוחים.

רב סרן במיל' יצחק טסלר מפיקוד העורף אמר בשיחה ל'כיכר השבת', כי יש לשים לב לאזורים השונים ולנהוג לפיהם. "בנתיבות בה יש ריכוז חרדי גדול התושבים נדרשים לשהות במרחבים מוגנים עד להודעה חדשה. בעוטף עזה אין לימודים ואין התכנסויות או עבודה חקלאית", מציין טסלר.

הוא מוסיף כי ישנן ארבע ערים בהן יש לשהות בקרבת מרחבים מוגנים ולהיכנס אליהם על פי פרק הזמן המוגדר מראש. "בבאר שבע, אשקלון, אשדוד ואופקים בכולן יש הרבה חרדים, התושבים צריכים לשים לב לפרק הזמן המוגדר להם. באופקים לדוגמא יש 45 שניות מרגע האזעקה ועד לנפילה צפויה ביישובים אחרים יש יותר".

מה עושים אם לא יודעים כמה זמן יש לנו לרוץ לממד?

"בשביל זה יש את מוקד המידע של פיקוד העורף - 104 בו יש הוראות חירום בשפות רבות כולל באידיש ואת אזור ההתרעה שלכם והזמן שיש לכם לרוץ למרחב המוגן", מסביר אלוף משנה טסלר ומוסיף, כי כרגע בשאר חלקי הארץ אין הגבלות על התושבים.

בפיקוד העורף ציינו כבר בוועדות הכנסת לא אחת, כי מאז צוק איתן לא נעשה למיגון מוסדות הלימוד החרדיים באשדוד, הריכוז החרדי השלישי בגודלו בישראל, כיצד מידע זה משפיע על הלימודים מחר באשדוד?

אכן, לכן כרגע מחר אין לימודים לא באשדוד, אשקלון, אופקים ובאר שבע.

עד כמה הוראות החירום קריטיות?

"הוראות פיקוד העורף התגלו כמצילות חיים וצריך לקיים אותם גם מצד הלכתי של פיקוח נפש", אומר טסלר נחרצות. הוא מספר כי ב'צוק איתן' היה מקרה של בית שספג פגיעה ישירה והילדים ששהו בממד לא נפגעו, לעומת זאת עובד זר ששהה בבניין סמוך ויצא למרפסת כדי לראות את הירי נפגע מרסיסים ומת מפצעיו לאחר מכן.

"אני קורא להורים להזהיר את הילדים והגדולים, לא לנסות לצלם ולתעד את הנפילות של הטילים, בכל מקרה להיכנס למרחב המוגן. אם אתה בשטח פתוח אז לשכב על הרצפה, לא לשבת ולשים ידיים על הראש", אומר טסלר.

הוא מדגיש כי היו מספר מקרים שאנשים שרק ישבו ולא שכבו, נפגעו. "השכיבה על הרצפה מעניקה את המענה המקסימלי מפני הנפילה והרסיסים של הרקטה ורקטת היירוט שיכולים לסכן חיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר