ניסים בדרום

ארגוני הטרור בעזה מאשרים: הושגה הסכמה להפסקת אש

לאחר שש שעות הסתיימה ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני, בסיום הישיבה נמסר כי הקבינט הנחה את צה"ל לפעול "ככל שיידרש" • דיווח: הושגה הסכמה להפסקת אש. הנייה: מוכנים להפסקת אש (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' בכסלו תשע"ט | 13.11.18
בית שנפגע הבוקר באשקלון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בשעה 16:45 הודיע משרד ראש הממשלה כי הקבינט המדיני-ביטחוני דן באירועים בדרום. הקבינט שמע סקירות מצה"ל וגורמי הביטחון על התקיפות והפעולות הנרחבות נגד גורמי הטרור בעזה. הקבינט הנחה את צה"ל להמשיך בפעולות ככל שיידרש. אך מנגד התחילה ככל הנראה להתבשל הפסקת האש בעזה, הפסקה עליה הודיעו ארגוני הטרור ובינתיים אף שלא הוכרזה רשמית מצד ישראל היא לא הכריזה כי היא מתנגדת אליה.

למרות השמועות מצד ליברמן הושמעה עמדה לוחמנית, "התדרוכים על תמיכתו כביכול של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בעצירת התקיפות בעזה הן פייק ניוז. עמדתו של שר הביטחון עקבית ולא השתנתה", מסרו מלשכתו של השר.

גם מטעם בנט נמסרה הכחשה כי הסכים בישיבת הקבינט להפסקת אש כי "הדיווחים האחרונים כאילו השר בנט תומך בהפסקת ההתקפות נגד חמאס הם שקר מוחלט. השר בנט הציג בקבינט את העמדה הנחרצת שביטא בחודשים האחרונים ואת תוכניתו לגבי עזה".

על פי הודעת דובר צה"ל נכון לשעה זו במהלך מתקפת הטרור של ארגון הטרור חמאס לעבר מדינת ישראל ירטו לוחמי כיפת ברזל למעלה ממאה שיגורים מתוך כ-460 שיגורים שזוהו משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל.

עד כה צה"ל תקף כ- 160 יעדי טרור של ארגוני הטרור חמאס והג'יאהד האיסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, ביניהם ארבעה נכסי טרור ייחודיים.

אל מול השמועות על מגעים להפסקת אש מול חמאס, הצהריים (שלישי) ב-15:25 פגעה פצצת מרגמה בבית ביישוב בחוף אשקלון. בחסדי שמים אין נפגעים באירוע. עדיין אזעקות נשמעות בעוטף עזה מפעם לפעם ובעיר שדרות. על פי הדיווחים כיפת ברזל הופעלה.

בינתיים, בתקשורת המצרית דווח כי הושגה ההסכמה להפסקת אש בין ישראל לחמאס. ארגוני הטרור בעזה אישרו את הדיווח: "המאמצים המצריים הובילו לייצוב הפסקת האש בין ההתנגדות לכיבוש, ואנו נציית לו כל עוד האויב מחויב לכך".

בכיר חמאס איסמאעיל רדואן אמר בתקשורת הפלסטינית, כי "אין חדש במאמצי התיווך להשיג הפסקת אש. ישראל היא זו שהחלה את התוקפנות וכל רגיעה תלויה בהפסקת התוקפנות על עמנו. אם ישראל תעצור את התוקפנות על עזה - ההתנגדות תעצור את פעילותה. על המתווכים כולם לרסן את ישראל".

בכיר חמאס בחו"ל עיזת א-רישק אמר בכלי התקשורת הערבים שמתנהלים "מגעים דחופים עם מספר רב של מדינות ערביות, איסלאמיות ומערביות ועם ארגונים בינלאומיים כדי לגנות את ההסלמה הציונית ולהביא להפסקת התוקפנות המתמשכת מצדו נגד עמנו ברצועת עזה, הכוללת פגיעה באזרחים חפים מפשע".

גם המצרים מנסים לקדם את מעמדם באיזור באמצעות פתרון המשבר בעזה. משלחת מצרית הייתה צפויה להגיע מחר (רביעי), לישראל כדי לדון במצב. עד עתה לא התקבל אישור ישראל לנושא ולא היה ברור אם ישראל מעוניינת בכלל כרגע במשא ומתן מול חמאס. ייתכן וההודעה של חמאס תייתר את הגעת המשלחת לגמרי.

בינתיים, נמשך איסוף הכוחות מול הרצועה וצה"ל ממשיך בהיערכות להמשך התקיפות על פי החלטות הדרג המדיני שהחל משעות הבוקר היה בדיון על המצב בדרום.

במקביל, מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, מינה צוות בדיקה, שיבחן את התנהלות הכוחות באירוע ירי הנ״ט (נגד טנקים) ממנו נפצע חייל צה״ל באנדרטת "חץ שחור". את הצוות יוביל מפקד מערך הגנת הגבולות, תת-אלוף אמיר אבשטיין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר