'רוצה שיחוש אשם'

מיהר לרכבת, הדף קשיש יהודי ניצול שואה - וגרם למותו

קורט סלזינגר בן ה-89 נהדף בתחנת רכבת בניו יורק, אושפז בתרדמת ונפטר • רעיית המנוח: "הוא מת בגלל האיש הזה, אני לא חושבת שעשה זאת בכוונה, לא מחפשת נקמה" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
נוסעים בתחנת הרכבת 'פנסילבניה' שבניו יורק (צילום: shutterstock)

יהודי ניצול שואה בן 89 מניו יורק נפטר בסוף השבוע, לאחר שנהדף בתחנת רכבת בעיר - כך מדווח הג'רוזלם פוסט.

קורט סלזינגר, ניצול שואה, סב לנכדים וחוקר פסיכולוגיה, אושפז והיה שרוי בתרדמת למשך שבועיים, לאחר שנהדף ונפל בתחנת 'פנסילבניה' של ה'סאבוויי' (הרכבת התחתית של ניו יורק).

לפי דיווחים, קורט עשה באותה עת את דרכו לקניות יחד עם רעייתו, דינה בת ה-85. נוסע שמיהר ככל הנראה וניסה להספיק לעלות לרכבת, הדף את בני הזוג, שנפלו על רצפת המתכת.

קורט, שכאמור אושפז במצב של תרדמת, נפטר ביום חמישי.

רעייתו תיארה ל'ניו יורק פוסט': "לאחר שהופלנו ארצה, הנוסע שהדף אותנו הביט בנו לרגע לפני שהמשיך וזינק לתוך הרכבת. בעלי שכב שרוע כמו איש מת, ללא נוע".

קורט סלזינגר (צילום: אוניברסיטת הופסטרה)

על פי הרעייה, נוסעים אחרים ששהו בתחנה חשו לעזרתם. "הוא מת בגלל האיש הזה", מבהירה דינה, אך מסייגת: "אני לא חושבת שהוא התכוון להרוג אותו, אבל הוא הרג אותו".

"אני לא מחפשת נקמה, או לראות אותו הולך לכלא. אני כן רוצה שיבין מה עשה, יזכור זאת ויחוש אשם. הוא הרס חיים של אדם - בגלל חיפזון לרכבת", אמרה.

סלזינגר נולד בווינה שבאוסטריה, ובגיל 11 נמלט מהנאצים עם משפחתו ליפן, דרך רשת מילוט יהודית שהבריחה אותם ברכבת טרנס-סיבירית. משם עלו על ספינה לוושינגטון, ולבסוף - בשנת 1938 - הגיעו לניו יורק.

הותיר אחריו 4 ילדים, ונכדים. עסק בפסיכולוגיה: לימד אותה באוניברסיטאות וחיבר עשרות ספרים בנושא.

אחד מספרי הפסיכולוגיה של קורט (צילום: אמאזון)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר