הדרמה בירושלים

בכיר דייני בעלזא צעד לקלפי ובחר: משה ליאון

על רקע ההתנהלות החצויה בתוך אגודת ישראל, לאחר הוראת ה"שב ואל תעשה" המפורסמת של מועצת גדולי התורה החסידית, בולט מעשהו של הדיין המשפיע בבעלזא (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגר"ש גרוס לצד רבו, האדמו"ר מבעלזא (באדיבות המצלם)

הבלבול באגודת ישראל: לאחר ההחלטה העמומה של מועצת גדולי התורה החסידית כי יש להתנהל ב"שב ואל תעשה" באשר להצבעה בבחירות לראשות העיר, מתברר כי ישנם מי שפירשו אותה כאפשרות להצביע למשה ליאון, וכך אכן נהגו.

ל"כיכר השבת" נודע, כי לפני זמן קצר נצפה בכיר הדיינים והרבנים בחסידות בעלזא הגאון רבי שמאי קהת הכהן גרוס, כשהוא נכנס לקלפי הבחירות, ולפי מקורביו הוא כאמור הצביע למועמד חובש הכיפה.

כזכור, אף שהנטייה הראשונית בחסידות בעלזא היתה להתייצב לצד ליאון, בעקבות החלטת ה'מועצת' שתואמה עם האדמו"ר, החבר בה, הוחלט לא להוציא הוראה רשמית לחסידים לגבי אופן ההצבעה.

משה ליאון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בלבול מסוים השתרר מוקדם יותר היום בענין זה, גם ב'הפלג': בעוד בביטאונו 'הפלס' פורסמה הודעה ברורה לפעול ולהצביע באופן שליאון לא ייבחר - הוי אומר לבחור במועמד החילוני עופר ברקוביץ - נפוצו שמועות שגרסו כי הגאון רבי ישראל יצחק קלמנוביץ, מרבני 'הפלג', בעד ליאון

"לתמוך באדם חילוני עוקר תורה זה חילול השם נורא, שאין לו כפרה. לא יועילו שום חשבונות. איני מתערב בבחירות, אבל זה דבר פשוט שיש להצביע למועמד הדתי משה ליאון" - צוטט הרב, אך הדבר הוכחש נמרצות בידי הנהגת 'הפלג'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר