אחרי הניצחון

בכירים ב'דגל' שוקלים: "היפרדות מאגודה בכנסת"

לאחר הניצחון של 'דגל התורה' בבחירות בירושלים ובערים נוספות, בכירים במפלגה שוקלים לקדם את ההיפרדות מ'אגודת ישראל' גם לריצה עצמאית בבחירות לכנסת (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ח"כי 'דגל' בחגיגות הניצחון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: בבוקר שאחרי המהפך הדרמטי בניצחונו של משה ליאון לראשות ירושלים, וכשבועיים לאחר ש'דגל התורה' הבינה כי כוחה האמיתי רב יותר מכפי שב'אגודת ישראל' טענו כל השנים, בקרב בכירים במפלגה הליטאית מתגבשת בימים אלו האפשרות לריצה נפרדת לכנסת כבר בבחירות הקרובות.

בימים האחרונים ישבו לא פעם אנשי המספרים של 'דגל התורה' כשעל שולחן הדיונים הוצגו הנתונים הברורים, לפיהם כוחה של דגל התורה בירושלים - גדול כמעט פי 2 מזה של אגודת ישראל, ולאור הניצחונות של 'דגל' בערים נוספות, יוצאים הבכירים מנקודת הנחה שנכון להיפרד אחת ולתמיד מהריצה המשותפת עם אגודת ישראל ולצאת לדרך עצמאית.

אחד מקודקודי המפלגה מסביר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "זה כבר 30 שנה שאנו מופלים לרעה. בכל מערכת בחירות עולה מחדש הדרישה מהשטח של המפלגה להיפרדות מאגודת ישראל על מנת למצות את כוחה המקסימלי של דגל התורה, אך כעת כשהדבר הוברר בקלפיות, הדרישה להיפרדות היא מלמעלה".

יצוין כי אחד הגורמים שנותנים לדגל התורה את הכוח להיפרד מאחותה החסידית היא הניצחון המשותף לראשות ירושלים עם משה ליאון, אז גילו בדגל התורה כי המכנה המשותף שלה עם מפלגת ש"ס יציב ואיתן יותר מזו עם אגודת ישראל.

לסיום, חשוב לומר כי המערכת הפוליטית האחרונה לימדה אותנו כי עד שזה לא נגמר זה לא נגמר וכי מדובר בשלב ראשון של תהליך שספק אם יקרום עור וגידים.

בכיר אחר בהנהלת דגל התורה אומר ל"כיכר השבת" כי "אסור לנו להיסחף אחר צהלות הניצחון של הימים האחרונים, פנינו לשלום גם עם אגודה וגם עם ש"ס, אין אף מחשבה על היפרדות בשלב זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר